Voor het eerst: Arwin schimmelruin in het jaar 2008!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Re: Voor het eerst: Arwin schimmelruin in het jaar 2008!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 18:00

Sjieke pony en een hele mooie combinatie die duidelijk zonder spanning en met veel plezier werkt!! doe zo verder. Ja
Rijtechnisch commentaar geef je zelf al, verder OK dan!

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 19:42

webster543 schreef:
Sjieke pony en een hele mooie combinatie die duidelijk zonder spanning en met veel plezier werkt!! doe zo verder. Ja
Rijtechnisch commentaar geef je zelf al, verder OK dan!

Bedankt voor je leuke reactie! Lachen
ik moet zeggen, dat al deze leuke reactie's
me nog meer motiveren om te gaan rijden en plezier te hebben! Ja

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:21

Arwin6 schreef:
ik zal binnekort eens uitproberen of ik verschil voel met een 'gewoon' hoofdstel.

Jij niet, je paard wel. Knipoog

Ik snap dat je het mooi vindt, maar het is echt een scherpe neusriem.
Zou hem er dus gewoon afhalen en er een normale neusriem opzetten, heeftie geen last van en je hebt die mexicaan helemaal niet nodig. Haha!

Heeeeele leuke pony trouwens! OK dan!

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 16:23

Vue schreef:
Arwin6 schreef:
ik zal binnekort eens uitproberen of ik verschil voel met een 'gewoon' hoofdstel.

Jij niet, je paard wel. Knipoog

Ik snap dat je het mooi vindt, maar het is echt een scherpe neusriem.
Zou hem er dus gewoon afhalen en er een normale neusriem opzetten, heeftie geen last van en je hebt die mexicaan helemaal niet nodig. Haha!

Heeeeele leuke pony trouwens! OK dan!

Hier ben ik het toch niet helemaal mee eens, waarom zou ik het verschil niet merken?
met rijden is het ook de bedoeling dat je luistert naar je pony/paard en hem dus goed aanvoelt Knipoog
bij hem heb ik er nog nooit problemen mee gehad en heb daarvoor ook met een gewoon dressuur hoofdstel gereden.
en ik vind het echt niet mooier of wat staan, maar dit hoofdstel had ik toen gekocht omdat mijn oude echt kapot was.
en op dat moment geen goed passend hoofdstel kon vinden. Knipoog
Maargoed, als een mexicaanse neusriem zo onvriendelijk en niet goed is waarom rijden er nog zoveel mensen mee.
En reageert mijn pony er niet anders dan normaal op?
( Dit niet verkeerd op vatten, het is echt niet onaardig bedoelt Lachen )

Verder bedankt voor je reactie!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:25

Omdat de paardenwereld helaas uit een heleboel ontwetende mensen bestaat.

Tuurlijk moet je je pony goed aanvoelen, maar jij voelt niks van die neusriem, niet jouw neus. Het was grappig bedoeld. Clown

Delicious__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:38

Lijkt me echt een heerlijke pony om te rijden! En wat een heerlijk eigenwijs koppie Vingers aflikken

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 18:03

Vue schreef:
Omdat de paardenwereld helaas uit een heleboel ontwetende mensen bestaat.

Tuurlijk moet je je pony goed aanvoelen, maar jij voelt niks van die neusriem, niet jouw neus. Het was grappig bedoeld. Clown

Ja, maar daar zal ook altijd zo blijven, maar snap je punt Knipoog
haha oke ik snap hem Tong uitsteken

Delicious__ schreef:
Lijkt me echt een heerlijke pony om te rijden! En wat een heerlijk eigenwijs koppie Vingers aflikken

haha, dankje voor je reactie! Lachen

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 18:25

Ik vind jullie een geweldig setje! Je hebt een prachtig paardje met geweldig uitstraling.

Rijtechnisch commentaar; daar waag ik me niet aan. Ik rijd al 20 jaar, maar hakken uitdrukken, tenen naar binnen en handen laag werd pas na lange tijd automatisme, dus dat komt vast goed. Jullie stralen zelfvertrouwen uit, dat is toch al super?

Carolienn_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 10:09

Nastik schreef:
Ik vind jullie een geweldig setje! Je hebt een prachtig paardje met geweldig uitstraling.

Rijtechnisch commentaar; daar waag ik me niet aan. Ik rijd al 20 jaar, maar hakken uitdrukken, tenen naar binnen en handen laag werd pas na lange tijd automatisme, dus dat komt vast goed. Jullie stralen zelfvertrouwen uit, dat is toch al super?

Ook bedankt voor je leuker reactie! Haha!
inderdaad, ik heb mezelf aangeleerd om tenen naar buiten af te steken ( om het zo te zeggen)
en het is inderdaad moeilijk om het weer af te leren Knipoog

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:23

wow,w at een mooie pony!! dat daar haflinger in zit, dat zou je helemaal niet zeggen!
ik heb verder niet zo veel commentaar, misschien je handen meer rechtop?
over die mexicaanse neusriem, ik rij samen met mijn moeder en zus op mijn paard en wij hebben een mexicaanse neusriem en een normale neusriem, mijn moeder vindt dat hij beter loopt met de mexicaanse, maar sinds kort heeft mn instructeur de sperriem op het normale hoofdstel een gaatje strakker gedaan omdat mn paard heel erg aan het klieren was met een deken in de hoek (hij is heeeeeel schrikkerig.) en sindsdien merk ik alleen dat hij minder schrikt met de normale, maar verder niks.. maar heb idd wel gehoord dat de mexicaanse een iets pittige inwerking heeft als het paard zijn mond open doet, maar heb er onder het rijden niks van gemerkt..

maarja, sorry voor het lange verhaal, heel veel succes met je mooie pony!! groetjes

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:06

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [RT [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

RT-HAW is voor rijtechnisch commentaar. Foto's van hoe het er eerst uit zag kunnen toelichting geven, maar enkel oude foto's plaatsen is niet de bedoeling, het gaat erom om foto's te plaatsen van hoe jullie er nu voor staan en tegen welke problemen je nu op loopt en hoe je dat dan op kunt lossen.