jeanetJ schreef:@ yentlKG, Hoe doe je dat dan? lang en laag en dan de achterhand erbij? volgens mij vallen ze dan helemaal uit elkaar. Als je hoger instelt dan kan je haar toch meer op d'r achterbenen laten lopen door haar van voor op te vangen? met lang laag lijkt mij dat erg lastig.
Ik bedoel een meer ondertredend achterbeen. Kijk eens naar het topic van xx_Irisje, zij rijdt haar paard rond en laag los, maar wel met een goed ondertredend achterbeen.
Naturlijk is zij kwa niveau veel hoger, maar ik bedoel er mee dat het een goed streven is om naar te werken en het wel mogelijk is.
Met het lang en laag heb jij toch ook gewoon contact met de mond? dus hoezo moet je een paar dan heel hoog ingesteld hebben omdat pas de mogelijkheid te hebben om de achterhand er onder te hebben? Als jullie straks kwa training weer een stuk verder zijn, zul je merken dat je paard dan (nog) meer van achter gaat zitten en je automatisch het paard hoger kan instellen met dezelfde druk als dat je hem lang en laag losrijdt.