Cindy en Naomi voor het eerst op bokt @ work in de les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_D

Re: Cindy en Naomi voor het eerst op bokt @ work in de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 12:51

Noomi! Wat is cin toch ook een schatje Haha! . We gaan binnenkort nog wel keer buitenritje maken e , als het niet meer zoo koud is en ijzelt Clown . mare ik ga binnenkort ook nog wel keer fotos maken van jou en cin, deze les was nou niet bepaald fijn om te rijden met zoveel , en al dat vuurwerk. Ze heeft wel is meer ontspannen gelopen! En hakjes naar beneden , net als ik Tong uitsteken . Verder weet ik dat het goed komt:D

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:01

De laatste foto vind ik er leuk uitzien, de rest echter niet.. Niveau L? Nee dat vind ik echt niet, als ik deze foto's bekijk dan. Het gebruik van het bit vind ik niet vriendelijk, je paardje loopt ook heel gespannen. Ik zou eerst terug gaan naar de ontspanning, goed losrijden aan een lang teugeltje en dan rustig aan oppakken. Oja, denk ook aan je eigen houding.. Knipoog

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 17:12

Bedankt voor de tips
En deze foto's waren ongeveer aan het eind gemaakt na de galop en dan is ze ook wat drukker en het vuurwerk enzo het was niet zo fijn om te rijden nu
Maar ik laat jullie binne kort verbeterde foto's zien en dan maar hopen dat we iets voor uit zijn gegaan Bedankt ,!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:14

niveau L? ik zou je niet eens B waardig vinden sorry..
je paard valt conctinu op de voorhand.
nageeflijkheid zit er al helemaal niet in,dit is onderhand in de L wel nodig.
ook mis ik een stukje ontspanning wat erg jammer is.

bovendien mag jejezelf pas L noemen als je officieeel gestrat ben;)

maar 1 ding: dat roze dekje is te uber hip bij jou pony Haha!

je houding en zit vind ik bvest netjes;)

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 18:26

Vilouma : bedankt ja vond het dekje zelf ook super leuk :d

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:41

Het is wel moeilijk hoor zo'n drukke pony (is Sammy ook) die krijg ik ook niet rustig...

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:49

Geen idee waar jij uit afleid dat het een fijn beeld geeft, want helaas...........dat geeft het totaal niet.
Met een ander bit gaan rijden omdat andere het zeggen is niet bepaald de slimste keuze.
Hier moet je zelf achter staan en zelf moet je merken of je een ander bit nodig hebt.
Dit is overduidelijk een verkeerde keuze.
Paardje drukt continu haar rug weg en probeerd op allerlei manier onder de druk uit te komen.
En ik zou ook inderdaad een ostheopaat laten komen, staart scheef dragen kan een slecht teken zijn.

De foto van de zomer is hartstikke leuk, krijg ik een veel fijner gevoel bij.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:02

mmh, de onderste foto is een hele anderen pony! die plezier uit straalt ik kan dat uit jou rij foto's niet echt ophalen.. oke vuurwerk is spannend maar aant einde van je les mag ik toch wel hopen dat er meer Ontspanning in komt dan al die spanning die er op de foto's te zien is, en ook ik vindt dit zeer zeker niet L waardig!

en dan nog je bit, ik zou niet gelijk naar een passoabit grijpen, je hebt namelijk veel vriendelijke bitten die ze niet vast kunnen pakken ga is naar paardenwinkel en vraag daar om advies van bitten. er is ook zo bit met van dat spul er om heen, heb gehoord dat die ook heel goed voor werken.. kan alleen niet op de naam komen.

oke na al dat commentaar wou ik toch nog wel even zeggen dat je heel netjes op je pony zit! en dat je super leuke pony hebt en dekje ook heel schattig is ben zeer benieuwd naar je volgende foto's

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 21:08

Bietjuhh : Bedankt dat je men houding wel netjes vind , en de volgende foto's worden zeker beter .!:D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:18

Sorry maar ik vind het eigenlijk best verontrustende foto's Bloos
Beestje loopt volledig op de voorhand, druk de rug weg (en niet zo'n beetje ook) en die staart?
De staart is de verlengde van de wervelkolom en zou netjes recht horen te lopen. Die staart doet alles behalve dat.
Ik denk dat dit paardje best wel eens nagekeken mag worden door een dierenarts en als daar niks uitkomt (sorry dat ik het zeg maar ik denk van wel) dan eens een cursus rechtrichten volgen met je pony en er een gewoon bitje in hangen.
Je kan je paard zonder dwang lekker laten lopen en als ze met een pessoa bit nog zo fout lopen kan je er dingen aanhangen tot je bankrekening leeg is maar mooier zal het niet worden.
Via tekst kan dit misschien bot overkomen maar zo bedoel ik het absoluut niet!
Het is alleen mijn mening en ik ben best geschrokken van de foto's

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:11

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het beeld ook nogal verontrustend vind.
In je beginpost staat dat je een tijd niet op haar hebt durven rijden, ben je misschien nogsteeds angstig op haar?
Je hebt het bit er behoorlijk bij en een pessoabit is zeker geen vriendelijk bit op die manier.
Ik wil je aanraden er een goede osteopaat of fysio bij te halen om vooral naar de rug van je paardje te laten kijken.
Bit eruit en ander, vriendelijker bit erin. Martigaal misschien een gaatje losser?
Ga lekker andere dingen met haar doen, eerst compleet vertrouwen hebben naast de pony en dan lekker ontspannen rondrijden, licht de teugels erbij en vertrouw haar maar. Eventueel iemand anders dit laten doen als jij je er nog niet vertrouwd mee voelt.

Wat ik op de foto's zie is (denk ik) een gebrek aan vertrouwen?
Laatste foto is geweldig, probeer weer naar dat beeld toe te werken. Lachen
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 04-01-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:13

Wat ik me overigens afvraag; waarom hebben jullie haar gekocht als ze iets te heftig voor je was? Bloos

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:36

Hee Naomi!
Ik ben niet de eerste die het zegt, maar dit ziet er totáál niet ontspannen uit..
Neem een ander bit (welke maat heb je? miss heb ik nog wat liggen), werkte het rolletjesbit niet goed? Ga helemaal terug naar de basis, geen moeilijke dingen, alleen concentreren op je zit en het rustige rijden. Ze zal dan vanzelf wel zakken als ze ontspannen loopt..
Ik denk dat Cindy van nature erg rennerig is, dit kan je misschien wel oplossen door wat vaker te longeren (zodat ze haar energie kwijt kan), na het warmlopen met hulpteugeltje laten lopen en verder niets moeilijks van haar vragen.

Ik wil je desnoods wel een keer komen helpen, kan ik gelijk nieuwe foto's maken? Lachen

xx Eline

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 18:03

Eline : Als je dat zou willen zou dat heel fijn zijn . en ik weet zo even niet wat voor maat bit ze heeft maar zal morgen even kijken en dat rolletjes bit hielp wel alleen ze zette zich op dat bit helemaal vast maar dat was toen dus ik kan hem morgen nog wel even proberen of hij daar door nu dan toch wat beter op dat bitje wil lopen

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:04

Lijkt me dat het vastzetten dan geen zin heeft omdat het rolt en je dus alsnog wat te zeggen hebt.. Dan zal ze na een poosje vanzelf beseffen dat het vastpakken toch geen zin heeft en er me stoppen..
Lijkt me? Clown

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:12

bit eruit, dan van te vore even longeren oid. Maar dit is neit de manier om dr rustig te rijden.

Verder de scheve staart valt mij erg op.. is dit ooit nagekeken? dit kan lijden tot pijn wat haar dus onder jou wel wil laten lopen.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:18

Iedereen heeft het over dat bit... Dat is bijna wel het laatste van het plaatje wat mij verontrust.
Ik ben het met Assepoester eens: Ga eerst lekker rustig rijden (liefst met een losse teugel) en kijk dan hoe ze loopt.
Rennerigheid haal je er niet uit door terug te trekken daarmee krijg je elk paard over de zeik.
Maar alles bij elkaar: Voorhand lopen, rug wegdrukken, rare staart houding, rennerig.
Meer dan genoeg redenen om eens even een ritje te maken naar de dierenarts.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:23

Succubi schreef:
Iedereen heeft het over dat bit... Dat is bijna wel het laatste van het plaatje wat mij verontrust.

Het is wel wat verontrustent omdat het bit niet goed gebruikt wordt en dit bit behoorlijk scherp is, straks is het paardje helemaal niet meer te rijden op een normaal bit..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 18:57

het bit is de grootste fout in dit plaatje:

- zorgt voor teveel druk -> tegendruk-> rennerigheid
- zorgt voor teveel scherpte -> geen controle

Daarbij is de onjuiste manier van gebruik waarschijnlijk een grote oorzaak van de gespannenheid.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:22

Ik vind het gehele paard het meeste fout aan het plaatje en idd wel verontrustend dat je dat wil oplossen met zo'n bit en het gebruik op die manier. Ipv nagaan wat er aan de hand is waarom hij zo loopt.

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:48

Ik wil dat helemaal niet oplossen met zo'n bit . maar mij is die aangeraden . Maar ik wou voor dat ik dit topic starte al een ander bitje gaan proberen omdat ik dat gewoon beter vond
Ik heb verschillende bitten geprobeert maar allemaal bitten waar ze niet fijn op liep.
En ik kreeg toen straks nog een berichtje van iemand waar van ik bitten kan proberen dus even kijken of daar een fijn bitje tussen zit. maar ik heb nu de pessoa er al niet meer in zitten heb nu mijn rolletjes bit er weer in zitten maar ik wacht nog even af op die andere bitjes

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:50

Nou TS, ik wens veel succes! Lachen
Laat je goed adviseren en het lijkt me verstandig (ivm de scheve staart) om haar eens te laten nakijken...

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 19:55

Paintlinger : Bedankt , binnekort komen er nieuwe verbeterde foto's Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:56

Laat je haar wel eerst nakijken dan? (Scheve staart moet je echt serieus nemen hoor...wij hebben er ook 1...)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:07

Dat je zoekende bent qua bit vind ik niet zo erg, soms is het gewoon even zoeken.
Maar ik denk dat alle bitjes van de wereld kan proberen maar je paard loopt gewoon echt niet goed.
Ik denk niet dat je dat ziet of uberhaupt serieus neemt