Aaron @ Work [Haflinger] in anky choco B klaar?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liz

Re: Aaron @ Work [Haflinger] in anky choco B klaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 18:09

Oke bedankt voor alle tips!
ik ga er hard aan werken, dan stel ik die start kaart nog maar even uit.

Zena_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:31

heey

leuk beestje knap dat je hem zo goed kan rijden als died 11 jaar stilheeft gestaan en niet ´echt´ gereden
ik vind dat je wel b klaar bent!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 20:02

dankje wel

zijn er meer mensne die denken dat ik wel kan starten?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:38

je kan het altijd proberen Lachen je merkt vanzelf of het gaat of niet, en de eerste paar wedstrijden zullen toch anders gaan dan gepland (waarschijnlijk Knipoog) omdat het voor jullie allebei nu is en op vreemd terrein is alles toch anders. Als ik jou was zou ik gewoon je startkaart aanvragen, dan heb je hem in ieder geval. Misschien eerst een paar keer onderling starten als je die mogelijkheid hebt en dan kijken hoe het gaat Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:57

Ik wil je een compliment geven over hoe je met de kritiek omgaat! Echt super dat je er aan gaat werken, en geen smoesjes zoekt. Dat starten gaan uiteindelijk heus wel goedkomen Lachen Het is alleen op een vreemd terrein altijd moeilijker dan thuis, dus goed dat je het eerst thuis nog wat meer bevestigd!

xNele

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:06

Ik denk wel dat hij klaar is voor B, juist je houding.
Vind het alleen jammer dat je op elke foto met je tippen naar buiten en met de sporen lijkt te prikken.
Misschien eerst zonder sporen aan je been zetten? Lachen
Kunnen ook momentopnames zijn natuurlijk Lachen

Rendiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 20:30

ik denk dat jullie nog niet helemaal klaar zijn voor de B.
het ziet er allemaal nog erg gespannen uit. zelf zit je verkrampt op je pony, daarmee bedoel ik benen ingetrokken, hakken omhoog, rug krom en je hebt nogal veel druk op de teugel.
het is niet de bedoeling om je pony naar beneden te laten lopen met je handen.

probeer hem van voor wat meer los te laten zodat hij zich kan ontspannen, wat kneden met je handen, maar daarna meteen weer meegeven. als je pony versnelt dit niet met je handen oplossen maar met je zit. probeer dat een in een rustiger ritme te gaan lichtrijden.

veel succes verder Knipoog

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:12

zitten goede stukken in, wel een wollig paardje Clown Maar ach kunt toch altijd keer HC starten om te kijken hoe het jullie af gaat?

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 17:23

@ Rendiertje; Dat krom zitten heeft daar niets mee te maken. Het is niet dat ik er onder uit wil komen ik weet dat ik rechter op moet gaan zitten. Maar mijn schouders zijn krom gegroeit om he zo maar even te noemen omdat ik altijd erg naar voor gedoken liep. Vandaar dat het komt. Ik weet dat ik me benen enz langer moet maken.

@ Wonder_Avon; dankjewel, Ja klopt. Ik wil hem namelijk niet scheren;)

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:38

B klaar is die naar mijn idee wel. Maar ik denk dat je vast loopt als je verder moet.
Naar mijn idee is je pony nog niet echt los in het lijf en loopt hij ook niet echt aan teugel.
De aanleuning mis ik daarin. Dan zie ik een foto met het hoofd omhoog dan weer wat dieper.
Probeer hem constant te houden eveneens als het tempo.

Probeer vooral veel te schakelen en niet te hard in je hand te worden.
Ook schoudervoor kan helpen.

Ook zit je op sommige foto's in 'stoel' zit. Probeer aan je houding te werken of ligt het aan het zadel?
Let ook op je voeten, hakken naar beneden tenen naar binnen drijven met je kuiten.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:41

Ik bedoel het niet boos maar ik vind het dom dat je met sporen rijdt als je je hakken niet laag houd, het is niet fijn voor je pony. Maar verder ziet het er goed uit! Alleen nog aan je hakken werken en dan op naar de wedstrijd!

liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 21:33

@ Romytjuuh; Heb je de inleiding ook gelezen? Aaron kon helemaal niets. we zijn in minder dan 5 maanden zover gekomen. Het klopt dat ik soms in de stoelzit zit maar dat komt idd door het zadel. Omdat ik nog geen geld heb vor een nieuw zadel duurt dat nog even. Ik ben erg op me houding aan het werken. En me pony is opzich ze linkerkant goed los alleen rechts vind ie moeilijk en ze kont er onder te zetten vind hij af en toe nog wel eens moeilijk.

Ik adviseer jullie ook om te gaan kijken naar de foto's in mijn profiel. Dan zien jullie hoe hij eerst was. (hoop dat er verschil is te zien.