uitproberende 3,5 jarige...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pukkk

Re: uitproberende 3,5 jarige...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 01:54

die van mij doet het ook echt een b ommetje hij heeft 4 week geleden mijn mama eraf gegooit en die heeft 2 gebroken ribben en een gebroken arm die van mij is ook aan het puberen helaas me we slaan ons er wel door heen tis gelukkig maar een fase Knipoog

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 03:08

Haha ik ken mijn merrie nu vanaf dat ze net onder het zadel zat
Haar karakter heeft mij enorm doen lachen af en toe
gewoon ineens gaan rennen omdat ze dacht dat er iemand naast de bak stond
bang van haar eigen schaduw enzovoort
gelukkig zijn haar gekke gedachte's wat weggewaait en weet ze nu dat haar schaduw tot haar behoord Tong uitsteken Koe

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 10:44

AMY_AMY schreef:
Oepss! ik ben net nieuw en ik post heel vaak dubbel

Heel veel sorry daarvoor Nagelbijten / Gniffelen

haha! Knipoog

Gisteren wat longeerwerk gedaan, licht bijgezet, en dán is mevr goed bij de les, omdat het waarschijnlijk nieuw is, en nog spannend.
Dan vind ze het echt leuk, maar zodra ze dit een paar keer gedaan heeft weet ik zeker dat ze de ankers weer een keer uitgooit of iets dergelijks.. het blijft een boef!

Ik vind het wel heel leuk zo'n jonkie, maar oh oh.. ik ben bang dat ik er nog wel mee af ga zien.. Clown

En degene die zeggen dat het moeilijker is voor iemand die niet vaak jonkies rijd; helemaal mee eens.
Ik heb al mijn paarden zelf opgeleid, maar daar zit bij allemaal zeker 5 jaar verschil in..! Dus zo vaak zit ik niet op een broekie.. Lachen

Maar kortom: het blijft een clown volgens mij, haha.. Haha!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:38

haha zo is mijn 4 jarige paardje ook. Clown
eerst goed zijn best doen en dan ff een bokje maken!
en ik hoef maar te denken nu gaat hij er vandoor of nu gaat hij bokken en dan doet ie het ook Haha! (hij kan gedachten lezen Tong uitsteken )

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:48

die van mij is de laatse dagen telkens bezig met zich te ontdoen van zijn dekens!hij heeft een halsdeken op en een gewone dikke staldeken,nu trof ik hem aan met zijn hasldeken nog op en zijn gewone deken had hij uitgetrokken,de buiksingels en voorsingels allemaal nog netjes dicht,alsof hij er zo uit gestapt was Clown ,dus deken singel er om heen,nu trof ik hem aan met de deken om zijn hals!dus nu toch de bil koorden dicht gedaan,en dat gaat goed alle dekens zaten er vanmorgen nog op,whaha van de week had hij ook koude oren volgens mij,want hij had de halsdeken dus ook naar voren getrokken! Nagelbijten / Gniffelen over zijn oren heen!
en buiten spelen en alkaar de halsters af trekken is ook heel leuk!en je vriendje zijn staart flap er af scheuren Nagelbijten / Gniffelen

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:51

mijn 4 jarige monster zit ook in de test lekker baasje uit fase
vooral het buitenwandelen vind hij nu ineens spannend (op 31 dec met vuurwerk nix aan de hand, en vanmiddag was alles eng)
hahahah
Heerlijk... die kleine monstertjes Lachen

rsstables

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:44

Wij hebben een Jazz staan, die doet dat ook wel. Gewoon oefenen dat je je tempo kan controleren zodat het niet meer lukt om weg te springen en erlangs rijden met wat stelling.

succes.

smaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:45

hier is er nog 1;)
zit echt in de uitprobeerfase!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:19

Ik herken het ook erg goed, alleen die van mij is nu al 7 jaar,
dus erg lang blijven hangen in de uitprobeerfase.
Ik hoop dat het bij die van jullie sneller over gaat!

biewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:05

Ik heb ook weer een 3-jarige...die is op zich heel braaf maar ik vind het nog moeilijk om goed in balans te blijven zitten en zijn soms onbehouwen bewegingen goed op te vangen met als gevolg dat ik er gisteren naast lag. Verder niks aan de hand, maar overkomt dat jullie ook wel eens? Ik ga nl sterk aan mijn rijkunst twijfelen terwijl ik al 2x eerder een pony/paard in heb gereden en op zich best veel ervaring heb.

Alrissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 16:57

Fijn om te horen dat anderen er ook last van hebben :o!

Ik heb er ook een, en de ene dag is ze zo super! Maar de andere dag bokt ze me bij de eerste de best gelegenheid eraf... Jaja, het is wat ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 17:02

Die van mij is ook 3,5 en heerlijk aan het puberen. Inrijden zijn we even mee gestopt, maar hij heeft ook zo dagelijks zijn heerlijke streken.

Vooral met dit frisse weer kan hij behoorlijk explosief uit de hoek komen :D

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 23:13

Heeel herkenbaar allemaal :D

Ninthe is nu twee maanden onder het zadel en nu ze het wat makkelijker begint te vinden word ze wat stoerder in haar doen en laten en word ze nogal ondeugend en dus is ze me nogal aan het uitproberen. Er komt best een eigenwijze kop op hoe langer ze onder het zadel is, maargoed .. het is dan ook wel een haflinger hè dus dat zegt ook wel weer wat :D

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:33

ik rijd mijne nog niet eens en hij heeft die buien al!
gaan we wandelen, besluit hij opeens dat het tijd wordt om uit te rusten en blijf gewoon stokstijf staan!
dramaaa, haha

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:48

Hihi ik heb ook een officiele 4 jarige, maar hij wordt het pas in maart :D :P, die is super te rijden met dit weer... HIj is net iets voorwaartser, en pakt het werk na 6 weken vakantie werkelijk waar weer fantastisch op :D

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:52

Hmm, de A'tjes bij ons op stal zijn allemaal juist zo braaf en rustig, dat is echt heel opvallend.

De R-generatie is het meest berucht :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:57

Die van mij heeft het ook :D

Gelukkig zie ik met poetsen al in wat voor bui hij is, en áls hij zo'n bui heeft laat ik em gewoon lekker los.
Erop rijden gaat wel, hij is goud eerlijk en zal je er niet vanaf gooien, maar hij is ineens alles kwijt wat hij geleerd heeft en is dan moeilijk weer tot de orde van de dag te roepen..

Nee, lekker even spelen, en de volgende dag er weer op.. dan doet hij weer super zijn best voor je.
Zolang nog niks echt goed bevestigd is (zijn em aan het inrijden), wil ik er alleen goeie momenten mee hebben onder het zadel, en dus ontwijk ik zijn buien.. HAHA

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:02

Zeer herkenbaar :D
Ik hield het werk heel afwisselend zoals balkjes lopen,bosritje,longeren,wandelen.
Hierdoor was het elke dag weer wat anders had hij geen tijd om "rotgeintjes" :+ uit tehalen.

kleinepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:19

Heel herkenbaar... De laatste paar maanden is mijn bijna vier-jarige ook lekker op dreef. Nadat ik eraf ben gevallen is het erger geworden... Nu longeer ik meestal ook het gekste er eerst uit.
Zelfs met uitstappen kan ze uit het niets aan de kletter gaan... Soms gaat het dagen goed, maar echt ontspannen rijden is er nu even niet bij... Ik hoop maar dat het met de winter te maken heeft.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 18:07

Ik heb vandaag een B proefje geoefend, het ging écht super TOT de galop kwam! haha... toen had mevrouw even 4 rondjes nodig om te stoppen.. pfff...

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:32

29 maart is er bij t Sander een oefenwedstrijd, niks voor jou? Ik doe ook mee.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 19:40

Charaz schreef:
29 maart is er bij t Sander een oefenwedstrijd, niks voor jou? Ik doe ook mee.

nee ik begin volgende week voor 't eggie.. :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:48

Waaa nee echt waar? Waar start je?
Wat leuk, had ik helemaal gemist joh!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:52

Daar heb ik er ook een van, probeert nu telkens de teugels uit mijn handen te trekken, sterren kijken, inene is de stapmolen eng, alles moet hij in zijn mond hebben ga zo maar door haha, is gewoon een fase, consequent en geduldig blijven en weer even een stapje terug doen is het beste. Al moet ik zeggen dat dat af en toe best moeilijk is :D

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 10:35

Ik denk ook dat die van mij wel last van haar tandjes heeft, ze trekt ook aan de teugels op sommige momenten, en 3 weken geleden zijn er al doppen verwijderd van de kiezen..

charaz; ja je moet ergens beginnen hé.. en L1 klaar is ze al wel, behalve dat ze soms alles eng vind, en daarom kan ze maar beter snel wedstrijdervaring op doen, ik wil haar ook in april L1 starten. Maar begin nu met wat B wedstrijdjes voor de ervaring.