marloesXpaco schreef:Verbeterd!! paard met oortjes naar voor!!
Is dat een verbetering? Ik zie een paard dat overal op let behalve op de ruiter.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
marloesXpaco schreef:Verbeterd!! paard met oortjes naar voor!!

liberty schreef:net wat karijn zegt is het een kwestie van kilometers maken, dan komt die spanning in de bak er wel uit. Ik ken hem wel van onze menwedstrijden, voor de wagen is het een heel leuk paard, en ook als ik je foto's zo zie onder het zadel ook, alleen heeft het tijd nodig.
Je hebt wel gelijk in wat je zegt.. Ik heb inderdaad wat te voorzichtig gereden denk ik.. Hoeken vermijden omdat ik weet dat hij daar weg schiet. Wanneer ik hem vol aan het werk zet wordt hij ontzettend heet. Heb nog niet het gevoel dat ik dan nog de controle in de hand heb. Maar ga het toch maar is proberen een volgende keer, nu kan ik gewoon 'thuis' in de bak rijden, dat scheelt al enorm veel omdat dat zijn gewende omgeving is, daar loopt hij lang niet zo rond te dansen als op de manege.
WildWings schreef:Ik vind het juist fijn een keer geen lage handen en 'doorvragen' of 'spelende handen' te zien.. maar het is wel een brok spanning zoals al gezegd, en jij ook. Op die manier blijven jullie op elkaar reageren. Echt aan het werk zetten zou denk ik heel veel helpen- en dat wil niet zeggen afmatten of moeilijke oefeningen laten doen oid, maar hem veel meer bezig houden zodat hij zo erg bezig is met z'n oefeningen en figuren dat hij geen tijd meer heeft voor z'n omgeving, en zodat je z'n spanning op die manier wat eruit rijdt als het ware. Veel figuren rijden, maar ook lekker wat overgangen en schijnovergangen. Probeer gewoon als je in de bak rijdt, ieder 'kwart' van de bak een oefening gedaan te hebben. Dan ben je pas echt lekker bezig en dat zal misschien in het begin hem wat heter maken, zeker met bijv. (schijn)overgangen, maar op den duur heeft hij zoveel aandacht nodig voor zijn oefeningen dat hij vanzelf wat minder heet/afgeleid zal worden als het goed is
xannemijn schreef:Ik ga mee met de commetaar die mensen al geven. Probeer
je hakken wat uit te drukken.
Voor de rest is het een leuk paardjeje ziet wel dat als je
wat langer rijd dat die wat onspanner wordt.
.
Veel succes 
__Marloes schreef:Ik vind eerlijk gezegt dat je nogal verkeerd bezig bent, als je zo door gaat gaat je paard erbij bokken omdat hij het simpel gezegt niet meer leuk vind en is het straks een gevaarlijke pony waar niemand op kan blijven zitten.
Als je paard gespannen loopt moet je hem los laten, niet met "constante druk" gaan rijden maar je paard moet uit zichzelf ontspannen. Hij moet leren je hand volgen. Jij moet niet zijn mond volgen. Je paard kickt op die aandacht die jij aan hem geeft als hij zich gaat aanstellen.
Ik heb nu een pony bij gekregen en die deed precies hetzelfde toen ik der kreeg. Daarom hadden we der gekocht juist omdat ik der opnieuw doorheen wou rijden. Daar kon niemand op blijven zitten, en bij mij heeft ze 1x gebokt omdat ze teveel energie heeft. Ik heb bij die pony alleen maar los gelaten, zodat ze uit zichzelf gaat ontspannen en mijn hand zelf ging zoeken. En als ze der hoofd omhoog deed dan juist los laten en bij drijven. Zo heeft ze niets om boven aan te hangen en gaat het der vervelen. Zo stoppen ze vanzelf met dat gedrag.
Als je paard zichzelf aan loopt te stellen geef je hem net zo goed lange teugel. En als hij schrikt en weg rent vooral niet terug gaan pakken. dan krijgt hij weer voor elkaar wat hij wilt. Dat jij gaat zitten hangen en zodat je paard weer met z'n hoofd in de lucht kan gaan lopen.
Dit is geen aanvallend commentaar, dit is juist om jou te helpen. Ik hoop dat je hiermee wat doet, en ik zou ook naar een andere instructeur op zoek gaan die weet wat ontspanning en over de rug lopen is..
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!Veel succes
En ik heb evt ook nog een filmpje waarbij je het mijn pony nog ziet doen, eind zomer. Dan moet je maar even pb'en