Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SparklingApp schreef:Ik heb niet het idee dat je echt wat doet met de tips hier...
Ik zou iig op zoek gaan naar andere instructie, het heeft helemaal geen zin om naast een paard mee te lopen als hij niet aan het been is, op deze manier lijkt mij dat vragen om ongelukken!
Vraag me sowieso af of je nu denkt dat hij na alle ellende zo ineens heel blij en braaf gaat doen, het arme dier krijgt het wel voor zijn kiezen..
Vjestagirl schreef:Wat bij mij werkte (ik had ook zo'n bloedlink geval, pm voor meer info) waren 2 cursusen bij de paardelarij (http://www.paardelarij.nl). Bij ons kwam het doordat Vjesta geen respect voor me had als leider. Ik ben begonnen met op de grond helemaal de baas te worden. Het leuke was dat ik dacht dat ik dat al was, en dat bleek totaal niet zo. Ze liep me voorbij, geen respect voor mijn ruimte, als er iets engs gebeurde ging ze alle kanten op, behalve steun zoeken bij mij. Zodra ik op de grond vertrouwen en respect had ging het onder het zadel ook stukken beter.
Deze mensen kunnen je trouwens ook helpen als je paard verder doorgereden moet worden, om sowiezo fout gedrag te corrigeren enz enz enz.
Vjestagirl schreef:Je kunt ook kijken, er staan meedere recenties op. Van inrijden tot echt groffe problemen met het paard (waaronder mijn verhaal). Het zijn echt super toffe mensen. Voor mij ishet bijna 2 uur rijden met de trailer, en het is het 1000% waard.
0Nanneke0 schreef:Ik heb bij medisch ook al topic geopent, maar nu blijkt dat hij nergens last van heeft wil ik het hier neer zetten (DUS VOOR HET HELE VERHAAL ZIE http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=1044760 )
Eerst dacht ik dat het misschien iets medisch was, maar dat is niet het geval. Dus het ligt aan het paard zelf dat die zo gek doet. Hij is trouwens 5 jaar.
Zolang je met een lange teugel op de hoefslag rijd doet die niks.
Hij luisterd echt naar niks niet naar je been enz (hoe hard je ook drukt hij heeft geen gevoel en ook totaal geen gevoel in zijn mond). Hij wil niet op de binnenhoefslag. Enige wat die wil is galoperen soort van stuiterd dus geen vloeiende galop. Als je hem naar voren wil en je tuigels op maat neemt enige wat die dan weer doet is met zijn hoofd omhoog gooien of stil staan en een soort van stijgeren, maar nog niet zo hoog.
Dit was dus voor die drie maanden ook en had toen zelfs 2x per week les. Er kwam gewoon geen verbetering in. Hij is er vorige maand namelijk drie maanden uit gegaan aangezien er iets was met zijn hoef, maar daar heeft daar geen last meer van was alleen een stuk toen afgebroken waardoor er geen hoefijzer meer onder kon.
We hadden juist een wat duurder paard gekozen, omdat ik nog een hoop samen wilde leren en wedstrijden wilde gaan rijden nou dat allebei zit er totaal niet in. Ik zal maar niet zeggen wat die gekost heeft, maar achteraf is hij dat echt niet waard geweest.
Ik weet inmiddels niet meer wat ik moet doen.