Vinet [Recruut x Zalmeco] @ work in fotoshoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Re: Vinet [Recruut x Zalmeco] @ work in fotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:21

Leuk pony-paard loopt lekker rustig. Wel die manen afknippen hoor! Clown

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:22

he, wat grappig een Zalmeco!!
Dat zie je niet vaak zeg!
Ik heb ook 2 nakomelingen van Zalmeco. Check mijn onderschrift!

Hard blijven trainen, dan gaat het je vast lukken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:28

Dankjulliewel! Lachen

@ Wonder_Avon; hahaah is zeker weer nodig! Maarja geen wedstrijden meer he Vork Dan heb ik er weinig zin in!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 08:45

Heb je nou een rubber bit in of ?
En zo ja.. waarom eigenlijk?
Verder ziet het er goed uit hoor, misschien wat meer ontspanning

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:48

Mellanii schreef:
Heb je nou een rubber bit in of ?
En zo ja.. waarom eigenlijk?
Verder ziet het er goed uit hoor, misschien wat meer ontspanning

Ja die heb ik in ja!
Omdat Vinet simpel gezegt niet goed (meestal te heftig) op een dubbelgebroken bitje met bol middelstukje, met plat middelstukje, enkelgebroken trens en niet goed op zo'n speciaal sprengersbitje.
Dit is het enige bit waarbij ze nog te rijden is en niet te fel reageert wanneer ik perongeluk iets teveel doe met mijn hand..

Mag ik vragen waarom jij hier soms geen ontspanning ziet? Kan aan mij liggen hoor maar dat is iets wat ze altijd is... En ook op deze foto's...

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:28

Teneerste: Wat een ontzettend leuke pony heb je onder je kont!

Verzameling en oprichten klinken natuurlijk hartstikke leuk, maar je zult haar eerst beter op de achterhand moeten krijgen. Op alle foto’s zie je dat ze teveel op de voorhand loopt, maar vooral op nummer 8 is dit goed te zien. Ga héél veel overgangen rijden, halt-stap stap-halt stap-draf draf-stap en als dit goed gaat halt-draf draf-halt zodat ze meer moet gaan zitten en meer haar bilspieren moet aanpassen dan komt dat oprichten vanzelf omdat ze dan vanzelfsprekend meer omhoog komt voor waardoor jij beter achterover kunt gaan zitten en zij haar hoofd beter kan gaan dragen!
Hopelijk kom je er uit, en als je vragen heb mag je me altijd PB’en.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:30

Wat een leuke pony!
Ik vind het er best netjes uitzien. En commentaar geef je zelf al!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:25

__Marloes schreef:
xxtesssss schreef:
Let op je linkerhand wanneer je op de linkerhand rijd. Als je wat meer stelling wilt vragen kun je beter je binnenhand iets naar binnen doen dan naar je toe halen. Je mag je handen over het algemeen wel iets hoger houden van mij, dus boven de schoft van je paard. Ik zie net dat je het op de rechterhand ook doet op foto 5 bijv. Je binnenhand hangt er een beetje bij.
Probeer je schouders mooi naar achteren te doen, en je handen wat hoger te houden (gaan automatisch al hoger wanneer jij je schouders naar achteren doet) Je paard loopt erg netjes, maar het plaatje is mooier wanneer jij je handen hoger houd en je mooi rechtop zit.
Wanneer jij je handen zo laag houd kun je zelf ook niet vanuit je schouders bewegen, je beweegt nu vanuit je onderarm/pols. Wanneer jij je handen mooi bij elkaar boven de schoft van je paard houd kun je zelf vanuit je schouders (mee)bewegen met je paard. Op die manier heb je je paard ook beter bij je.
Foto 7 komt in de buurt, van mij mogen ze nog wel hoger. Draag je handen maar. Je kunt zelf ook zien dat jij op foto 7 echt in je zadel zit. Je moet hier ook alleen je schouders meer naar achteren doen, ellebogen in je zij, dan gaan je handen automatisch weer hoger. Probeer goed op je eigen houding te letten, je paard loopt netjes, wanneer jij zelf op een goede houding gaat letten ga je meer meezitten met je paard en ga je zelf beter rijden, daardoor gaat je paard ook beter lopen.
Dus, ga lekker in je zadel zitten, echt zitten, vertrouw op je paard, die loopt wel, schouders naar achter, ellebogen in je zij, handen rechtop en lekker boven de schoft van je paard. Dan ben ik benieuwd naar je volgende foto's over een paar weken Haha! Succes!

woow eindelijk commentaar waar ik echt wat aan heb!
Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar als ik der echt in "wedstrijdhouding" gaat rijden ga ik zitten en zet ik mijn handen hoog, ellebogen aan mijn lichaam en kijk ik goed naar voren. Maar ik moet het niet alleen dan doen maar idd ook in de training met het loswerken!

Bedankt voor de reacties! Haha!

Haha graag gedaan Haha!
Idd! je kunt bijv. ook als je 5 keer per week rijd 2 keer 'wedstrijdgericht' gaan trainen en de overige 3 op deze manier en dan na 1-2 weken steeds een dag meer totdat het automatisch gaat.
Maar je kunt je paard met loswerken natuurlijk ook eens op een langere teugel rijden met je handen wat breder, het is natuurlijk niet de bedoeling dat hij altijd met zn hoofd in de zelfde houding moet lopen, lekker afwisselen tussen hoog en laag is ook goed voor de spiertjes Haha! Het is ook niet verkeerd om hem eens met een heel los bijzetje te rijden, dat kan je in het begin heel goed helpen om je op je houding te concentreren, een goed hulpmiddel. Haha!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:29

Suzan_kalim schreef:
Teneerste: Wat een ontzettend leuke pony heb je onder je kont!

Verzameling en oprichten klinken natuurlijk hartstikke leuk, maar je zult haar eerst beter op de achterhand moeten krijgen. Op alle foto’s zie je dat ze teveel op de voorhand loopt, maar vooral op nummer 8 is dit goed te zien. Ga héél veel overgangen rijden, halt-stap stap-halt stap-draf draf-stap en als dit goed gaat halt-draf draf-halt zodat ze meer moet gaan zitten en meer haar bilspieren moet aanpassen dan komt dat oprichten vanzelf omdat ze dan vanzelfsprekend meer omhoog komt voor waardoor jij beter achterover kunt gaan zitten en zij haar hoofd beter kan gaan dragen!
Hopelijk kom je er uit, en als je vragen heb mag je me altijd PB’en.

Als je dit bedoelt als reactie op mijn reactie? wil ik even toevoegen dat ik niet bedoel dat je haar opgericht moet gaan rijden, dat is namelijk nog helemaal niet de bedoeling met dit paardje natuurlijk. En in deze 'nette' houding rijden wil neit zeggen dat je je paard opgericht moet rijden of rijd. Knipoog

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:30

ziet er goed uit maar let op dat je je handen niet naast het zadel plaatst

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:05

ik vind dat je heel goed zit en is echt een geweldig paard maar op iedere foto kijk je echt naar benden
probeer voor je te blijven kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 23:40

Dank jullie wel! Lachen

@ xxtesssss; ik train ook eigenlijk maar 1x in de week soms wat meer wedstrijd gericht, dit soms tijdens les anders een andere keer. En deze keer dus net wat meer wedstrijd gericht voor de foto's! En op wedstrijd rijdt ik natuurlijk ook wat meer wedstrijd gericht Tong uitsteken

@ Suzan_kalim; Ik ben het er zeker mee eens dat ze daar wat op de voorhand liep, maar Vinet is heel erg op de voorhand gebouwd en daarbij had ik nieteens 5 minuten fatsoenlijk los kunnen draven voor de foto's werden gemaakt. De grond was wat hard dus ging ik niet teveel op de volte rijden. Ik had wel een paar overgangen gemaakt maar dat ging niet zo geweldig dus had der idd niet zo actief en erbij van achter! Gelukkig is dit normaal gesproken al minder erg! Lachen

__Orlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:21

leuk beestje. probeer zelf wat rechter op te gaan zitten en voor je kijken

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:23

leuk paardje loopt lekker..
probeer wel zelf rechtop t blijven zitten je kukelt af en toe naar voren

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 00:33

Het nog even goed gekeken!
Maar het ziet er gespannender uit door je houding, omdat je naar voren zit.
Probeer echt goed je schouders naar achteren te doen en naar voren kijken, dan ziet het er stukken mooier uit ! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:47

Ja mijn houding is iets waar ik aan moet werken! Lachen Maar gelukkig zit ik in mijn proef wel rechtop wat resulteert tot een 7 of 8 meestal! *LOL*

Dank jullie wel! Lachen