Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Dan heb ik er weinig zin in! Mellanii schreef:Heb je nou een rubber bit in of ?
En zo ja.. waarom eigenlijk?
Verder ziet het er goed uit hoor, misschien wat meer ontspanning
__Marloes schreef:xxtesssss schreef:Let op je linkerhand wanneer je op de linkerhand rijd. Als je wat meer stelling wilt vragen kun je beter je binnenhand iets naar binnen doen dan naar je toe halen. Je mag je handen over het algemeen wel iets hoger houden van mij, dus boven de schoft van je paard. Ik zie net dat je het op de rechterhand ook doet op foto 5 bijv. Je binnenhand hangt er een beetje bij.
Probeer je schouders mooi naar achteren te doen, en je handen wat hoger te houden (gaan automatisch al hoger wanneer jij je schouders naar achteren doet) Je paard loopt erg netjes, maar het plaatje is mooier wanneer jij je handen hoger houd en je mooi rechtop zit.
Wanneer jij je handen zo laag houd kun je zelf ook niet vanuit je schouders bewegen, je beweegt nu vanuit je onderarm/pols. Wanneer jij je handen mooi bij elkaar boven de schoft van je paard houd kun je zelf vanuit je schouders (mee)bewegen met je paard. Op die manier heb je je paard ook beter bij je.
Foto 7 komt in de buurt, van mij mogen ze nog wel hoger. Draag je handen maar. Je kunt zelf ook zien dat jij op foto 7 echt in je zadel zit. Je moet hier ook alleen je schouders meer naar achteren doen, ellebogen in je zij, dan gaan je handen automatisch weer hoger. Probeer goed op je eigen houding te letten, je paard loopt netjes, wanneer jij zelf op een goede houding gaat letten ga je meer meezitten met je paard en ga je zelf beter rijden, daardoor gaat je paard ook beter lopen.
Dus, ga lekker in je zadel zitten, echt zitten, vertrouw op je paard, die loopt wel, schouders naar achter, ellebogen in je zij, handen rechtop en lekker boven de schoft van je paard. Dan ben ik benieuwd naar je volgende foto's over een paar wekenSucces!
woow eindelijk commentaar waar ik echt wat aan heb!
Ik ben het hier helemaal mee eens. Maar als ik der echt in "wedstrijdhouding" gaat rijden ga ik zitten en zet ik mijn handen hoog, ellebogen aan mijn lichaam en kijk ik goed naar voren. Maar ik moet het niet alleen dan doen maar idd ook in de training met het loswerken!
Bedankt voor de reacties!

Het is ook niet verkeerd om hem eens met een heel los bijzetje te rijden, dat kan je in het begin heel goed helpen om je op je houding te concentreren, een goed hulpmiddel.
Suzan_kalim schreef:Teneerste: Wat een ontzettend leuke pony heb je onder je kont!
Verzameling en oprichten klinken natuurlijk hartstikke leuk, maar je zult haar eerst beter op de achterhand moeten krijgen. Op alle foto’s zie je dat ze teveel op de voorhand loopt, maar vooral op nummer 8 is dit goed te zien. Ga héél veel overgangen rijden, halt-stap stap-halt stap-draf draf-stap en als dit goed gaat halt-draf draf-halt zodat ze meer moet gaan zitten en meer haar bilspieren moet aanpassen dan komt dat oprichten vanzelf omdat ze dan vanzelfsprekend meer omhoog komt voor waardoor jij beter achterover kunt gaan zitten en zij haar hoofd beter kan gaan dragen!
Hopelijk kom je er uit, en als je vragen heb mag je me altijd PB’en.

Maar gelukkig zit ik in mijn proef wel rechtop wat resulteert tot een 7 of 8 meestal!