Niekj_Jente schreef:Hey:) ben benieuwd wat je hieraan kan doen
hier hetzelfde probleem. ook 16 jarig paard
niet de trailer op te krijgen, ook als ze het geluid van haar hoeven hoor ineens volop achteruit rennen..
Ik ben net, 3 uurtjes terug even met hem besig geweest , ik hem aan een longeerlijn gedaan en ik heb 2 stoelen er neergeset, een meter uitelkaar, en daar moet die doorheen , ik mag niet voorop, en moet hem gewoon een rondje laten lopen om me heen en dan de ''hindernis'', dit deed die uit gemak, daar na heb ik een plank van 1 bij 1m tussen gelecht.. en daar moest die overheen lopen tussen de stoelen, het was grappig want eerst stond die toen te krabben met zijn hoef op die plank, ik moest hem er een stuk of 5 keer opnieuw afsturen en daarna liep die er met alle 4 de voetjes 1 keer er over heen ik wil dit nog een dag doen en dan een langere plank erneer leggen, en als dit goed gaat wil ik dat met het eten op het begin van de trailer erneer leggen , zodat die weet dat het rust is bij de trailer, ik zal nog wel een keer schrijven hoe dat het gaat , ik heb dat met die stoelen van www.paardnatuurlijk.nl
Ik heb ook nog gehoord dat ik hem een flesje (of meer) bruinbier kon geven zodat die een beetje dronken word , maar eerst wil ik het op deze manier proberen..