Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.
Elianna_ schreef:Houding is niet heel verkeerd hoor, maar het lijkt erop alsof je, je onderbenen wegdrukt. Naar voren dus.
Ook moet je voor je blijven kijken.
Leuke pony verder. Ik heb je andere topic nog niet gezien, dus weet niet of je vooruit gegaan bent.
. Gewoon je benen (niet persé je hakken) zoveel mogelijk naar beneden houden. Niet dat je ze uitdrukt, maar meer gewoon onspannen naar beneden (laat de zwaartekracht werken, dat kost jezelf ook minder energie
) Ook je handen moet je je een beetje meer bewust van zijn. Op verschillende foto's zijn ze uit elkaar en niet meer naast elkaar. Daardoor kan het zijn dat je te streng wordt met je binnenhand en dat de buitenhand niet meer voldoende ondersteund. Zelf denk ik altijd aan percentages druk die je op de teugel hebt. Op de binnenteugel mag ik van mijzelf maximaal 30 % van de druk nemen. De rest zit op je (ondersteunende) buitenteugel.
. Die dubbentjes/honderdjes heb ik inmiddels ook al verzameld hoor, maar denk omhoog: kin omhoog en het bovenste gedeelte van je rug strekken. Het dopje op je cap moet zo hoog mogelijk