is de grond te hard voor een galopje??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Re: is de grond te hard voor een galopje??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:03

Urielle schreef:
Ik hou mijn beesten deze dagen zelfs binnen van de wei. Heb de pony van de week even buiten gehad maar die durfde nauwelijks te stappen dus zowel buitenbak als weide blijven momenteel leeg bij ons (gelukkig wel een binnenbak Haha! )

Zelfde verhaal.. zowel bakken als weilanden te hard. Hier helaas geen binnenbak. Zij zijn groot en ik is klein!

Roomiey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 20:39

ik vind altyd; als je als je paard erover heeft gelopen, zie je dan zyn hoef afdruk? als je hem ziet, kan je galoperen, vind ik ;p

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 16:43

Gewoon even controleren of het stuk waar je wil een galopje wil doen goed vlak is.. zo ja, zou ik het gewoon doen.
Niet te lang en hard en de teugels indd een beetje langer zodat ie een beetje zelf zn weg kan zoeken.

_Bellami_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:55

Als de grond bevroren is zou ik het gewoon nooit doen!
Je vergeeft jezelf nooit als je paard uitglijd en er een lelijke blessure aan over houd.. of erger.. en zelf ben je ook kwetsbaar! Als de grond hard bevroren is.. gewoon verantwoordelijk zijn.. paarden zijn ook leuk om mee te wandelen als het vriest ..krijg je het zelf ook warmer:)

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:31

Ik zou in een bak niet gaan galloperen (zowiezo niet gaan rijden) dat is best heuvelig enzo maar ik rijd in de wei en als het niet glad is maak ik gewoon een klein galopje, als ik ze in de wei laat lopen galloperen ze ook dus ik denk niet dat ze er veel moeite mee hebben.