Tristan voor het eerst op ander terrein@ clinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Lys

Re: Tristan voor het eerst op ander terrein@ clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 18:01

Wat een leuke reacties zeg Bloos !
Hele leuke reacties ook Lachen! Vindhet vooral leuk dat jullie zeggen dat we een leuke combi zijn. Ik moet ook zeggen dat ik onwijs blij met hem ben Lovers !!! Ik heb heel wat jaren gek ut met de paarden om het zachtjes uit te drukken, en ik had niet verwacht dat ik echt zo'n perfect maatje zou vinden Lovers

Over die sterke handen, dat kan goed kloppen, daar hebben we tijdens me clinic ook hard aan gewerkt! Zoals er te lezen was Lachen. Lekker huiswerk hebben we daarvoor mee gekregen.

Marrjjollein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:16

ziet er echt leuk uit Haha!

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:40

leuke combu jullie! wel zie ik op een paar fotos wat spanning,dat is jammer.
maar ik denk dat een b wedstrijdje moet lukken hoor;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:41

Wat een leuke foto's Lys! Gelukkig nog een fotograaf kunnen vinden Knipoog
Wat toont Tristan groot op deze foto's!! Hij lijkt ineens een stuk groter dan op je eerder foto's, maar ook op de rijfoto van de dag ervoor lijkt hij kleiner. Hoe groot is hij?

Je houding straalt inderdaad nog steeds veel spanning uit, met alle gevolgen van dien, zoals hierboven omgeschreven. Ondanks dat je jezelf niet gespannen voelt, zou het kunnen dat je door je houding (samengetrokken/in elkaar) alsnog onzekerheid uitstraalt naar Tristan. Probeer er echt aan te werken dat je jezelf 2 meter lang maakt; Benen lang, rug oplengen, hoofd rechtop, voor je uit kijken, schouders naar achteren, bekken naar achteren en denk maar dat je heeeel stoer bent Knipoog Vergeet dat touwtje aan je hoofd ook vooral niet, dan verleng je meestal meteen van top tot teen.
Persoonlijk zou ik Tristan wat meer laten dalen en verlengen in de hals; naar voren in je hand laten lopen. Hij lijkt zich nu af en toe een beetje op te kroppen. Probeer lengte in de hals te houden en probeer daar ontspanning te zoeken. Van waaruit je hem later weer meer kunt oprichten.

Maar je bent zeker op de goede weg! Erg leuk dat je deze kans kreeg en dat jullie er zoveel van geleerd hebben. Op naar de volgende keer!!

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 19:16

Dankje San Lachen. Ja voor mezelf zit ik echt niet gespannen ik zit er juist heel ontspannen op Lachen.
Maar me houding moet ik inderdaad wel nog aanwerken Knipoog althans ik het al beter vind als eerst Tong uitsteken.
We zijn nu met mijn lessen ook bezig hem langer in de hals te maken, en dat vind die heel erg lastig omdat die dat liever niet wil en hij dan ook goed zijn achterbeen eronder moet zetten dat vind die echt super lastig.
Dus dat gaat nog niet zo snel.

Hahahaha groottoont die he Tong uitsteken, dat komt omdat die zo heet was en als een bom Clown.
Je had hem gister moeten zien ik had zelf het gevoel dat die tot de 1.75 was gegroeid Nagelbijten / Gniffelen toen was die zoooo stout Nagelbijten / Gniffelen .
Weetje hoe groot die overigens is Tong uitsteken, 1.60 Bloos

Ildiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:00

Heel mooi paard, zoals ik hem zie toont hij echt!
Ik vind jullie een hele mooie combi.
Op sommige foto's zouden alleen je teugels wat korter mogen.. verder ziet het er top uit!!

barbara_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 22:06

Ziet er goed uit, leuk paard! Haha! Ga zo door!

Chantal93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:12

Daar is het knapste stel weer Haha!

Het ziet er super uit & zeker voor de 1e keer op vreemd terrein Haha! .

Kritiek is al gegeven .

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:57

Hmm mooi paard, mooie combi!
Ik zie voornamelijk spanning in het begin en bij de galopfoto's .
Ik vind het mooi om te zien waar jullie tijdens de clinic mee aan de slag zijn gegaan: je strenge handen, je ziet ze minder streng worden.
Wat ik nog echt als puntje wil meegeven: probeer je rug voordat je opstapt even te ontspannen, raak je tenen even aan een paar keer, buig naar links en naar rechts en draai een paar keer goed met je schouders. Ik zie namelijk spanning in jouw bovenlijf, voornamelijk in je schouders. Ga lekker op je leunstoel zitten, en laat het paard het werk doen, jij geeft enkel aanwijzingen, jij hoeft niet te sjouwen Knipoog
Dus: ontspannen in je schouders, kont meer in het zadel en genieten maar!
Komt goed!

Humphry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 23:37

Beentjes meer op de plek Clown
Goshh wat een heerlijk dier!!! Bloos
Leuke combo,ga zo door

Skip_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 10:52

Ziet er leuk uit!

Alleen vind ik je beenligging niet zo super, je haalt je hakken een beetje op en je benen liggen soms te ver naar achteren.
Ook val je naar voren, maar dat heb je zelf al in de gaten. Knipoog Je handen mogen ook wat netter bij elkaar.

Succes verder!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 11:10

ziet er leuk uit, zou persoonlijk hem iets langer in zijn hals laten en wat naar beneden

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 12:55

Met het langer in de hals worden zijn we druk bezig Lachen, is meestal neit erg gemakkelijk voor zo'n heet hoofd. Dat vind die nameliijk erg lastig.
Verder dankjullie wel voor de leuke complimentjes Lachen! Ik ga ookproberen een gaatje langer te zitten om dus een mooiere beenhouding tekrijgne.
Ik hoor ook heel vaak ontspan je bovenlijf, alleen voor mijn gevoel is het dan helemaal ontspannen Nagelbijten / Gniffelen . Kendelijk ziet het er altijd gespannen uit ofzo Huilen van het lachen.
Maar ik ga er me best aan doen!
Bedankt Lachen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 18:10

Misschien loop je in het dagelijks leven ook wel een beetje in elkaar, uiting van stress. Probeer je gewoon staand of liggend eens helemaal recht te maken; Schouders naar achteren en omlaag, rug lang, armen helemaal wijd, handen wijd, rek je nek op. Ook erg handig om het 'droog' te oefenen en daarna pas op je paard.

(Toen ik bij Sem eenmaal het uitschuifknopje had gevonden, werd hij ook minder explosief. Het duurt even voor je het knopje vind, maar je zal er veel plezier van hebben)

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:07

Wat een heerlijk paard! Kwijl

Op sommige foto's lijkt het als of je naar voren valt.
Je mag best lekker gaan zitten hoor.
Gewoon alles los , en lekker op je kont.

Ik denk dat een B wedstrijd zeker wel goed kan hoor ,
het ziet er goed uit!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 14:13

Wat een geweldige aftekeningen! Helemaal leuk!

Ik sluit me aan bij de eerdere puntjes. Iets hollere rug en iets meer achterover zitten, maar dat vind ik zelf ook nog niet meevallen. Ziet er niet slecht uit!

coradv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:15

Aller eerst wat een geweldig paardje heb jij onder je kont zeg! Mooie witte benen echt heel leuk.
Het commentaar geef je zelf al. Het lijkt inderdaad op de foto´s dat je heel gespannen zit maar dat denk ik wel vaker op foto´s te zien maar een foto is natuurlijk maar een moment opname en misschien was je op dat moment wel erg sirieus bezig.
Probeer alleen je benen lang te houden.
Succes nog met je paardje.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:29

Oef wat een knapperd Nagelbijten / Gniffelen Hij toont zich echt een stuk groter als 1.60m op de foto's.
Commentaar geef je idd zelf al, ik vind het lijken alsof je af en toe wat sterk in je handen wordt, en hem dan wat vasthoud. Zie ik niet op elke foto, maar we meoten toch wat vinden Clown

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 17:23

Dankjullie wel voor de leuke reactie Pling . Hetis ook echt een knappe vent Lovers ! Hij is niet van mij, ik rijd hem bij Lachen. Dus zal de eigenaresse ook leuk vinden om te horen Knipoog.

Ik ben inderdaad ook een gaatje langer gaan zitten, me houding werd er een stuk beter op. Alleen ik ben er ook gelijk achter gekomen waarom ik zo kort zit Bloos , omdat ik anders helemaal geen evenwicht meer heb met die snelle boef Clown .

Over me sterke handen dat klopt, omdat hij links vast zet ben ik ook geneigd dit te doen. Met me clinic hebben we hier heel erg op getraind dat ik gewoon los moet laten en gewoon geen aandacht er aan geven, ook me handen laag proberen te houden.
Dus daarmee zijn we hard aan het trainen Lachen.
Dankjullie wel!