nog enkele 

hier wou ik net beginnen voorbereiden met een schoudervoor (aub geen commentaar, want ik weet hoe je dat moet doen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nog enkele 

hier wou ik net beginnen voorbereiden met een schoudervoor (aub geen commentaar, want ik weet hoe je dat moet doen
X_mareitje_x schreef:Ik moet zeggen dat ik met puchje het eens ben.. en ook hoe je reageerd, ze geef alleen maar goed comentaar en daarom is HAW er ook..
ook zou ik zeggen je handen iets meer dragen uit kijken dat je niet nog meer van die piano handjes krijgt.
maar wel een leuke pony is het hoor, lief beestje lijkt het me.
Succes er mee, en neem gewoon het commentaar mee in het rijden morgen of een ander keer als je gaat rijden.. het is niet allemaal slecht bedoeld gewoon advies!
Puchje schreef:Nou meid, wat ik nu zie, is dat jij zeker nog niet met sporen moet gaan rijden (wat ik uit een van je andere topics opmaakte).
Ik vind dat deze veel te lang zijn.
Ook kan ik aan je taalgebruik opmaken dat je nog niet veel rij-ervaring hebt, een paard loopt niet 'aan de teugel' , maar loopt 'nageeflijk' . Nageeflijk rijden is een logisch gevolg van juist gebruik van de rug van het paard, wat de ruiter hoort te stimuleren door veel overgangen te maken. Nageeflijk of zoals jij het noemt: aan de teugel is NIET: lekker aan het bit gaan hangen zodat het paard vanzelf zn koppie wel naar beneden doet, puur en alleen om het feit om aan de vervelende druk in zn mond te ontkomen.
Edit: ik zie nu pas de andere foto's. Sorry, volgens mij rijd jij met je handen heel rustig![]()
Dan nog blijft mijn advies: nog even wachten met spoortjes, werk goed aan een snelle reactie op je been door heen consequent te zijn:
druk met je kuitspier, stevige druk met je kuitspier, niet reageren is een zacht tikje met de zweep. Het is dus superpuper belangrijk dat jij hier heel goed bij nadenkt!
Ik zou lekker dooroefenen op je mooie teddybeerpaardje, wat een dropje![]()
Ik moet je wel meegeven dat ik je beenligging wel goed vind!!
( 1 probleem, ik denk dat mijn moeder wilt dat ik nu met sporen rijdt omdat ze zo duur waren
) Puchje schreef:Goed van je dat je lekker aan het werk bent met soepelheid, keurig!
Maar probeer ten alle tijden recht te blijven zitten en niet in te knikken. Probeer te rijden alsof je een corset om hebt. Je kunt je paardje wel helpen door je gehele bovenlichaam te draaien in de richting waar ook de schouders van je paardje naar toe moeten.
Maar voordat je gaat beginnen aan deze soepelheid en bijbehorende oefeningen, probeer je paardje eerst wat sneller voor je been te krijgen, zodat de kracht vanuit achteren komt, nu sloft ze een beetje op de voorhand
, maar ze wou nu ook niet zo actief (niet dat ze ooit heel actief is
) lopen omdat ze niet moest draven
( ben blij met jullie commentaar
)

Met sporen rijden omdat ze zo duur waren? 
Puchje schreef:Ja Amina, in een ander topic heb je dat gezegd, ook misschien dat het kwam vanuit de puberteit, hihi!
Maar... ik vind het fijn dat de de tips zo fijn vindt, maarrehm...
Ga je er ook iets mee doen?
Amina22 schreef:wat ze doet? vlugger gaan natuurlijk! normaal heb ik bijna nooit een zweep nodig, maar nu was het echt heel raar, ik wijd het aan dat ze niet moest draven en zo een beetje lui werd, dat ik dan juist sporen heb aangedaan is gewoon toeval

) Amina22 schreef:nou, ik ga hier niet zitten uitleggen hoe dat allemaal komt , ik had ook gevraagd om geen commentaar op die sporen te geven maar hoe ik rijd
Amina22 schreef:nou, ik ga hier niet zitten uitleggen hoe dat allemaal komt , ik had ook gevraagd om geen commentaar op die sporen te geven maar hoe ik rijd
Ik zou maar ernstig uitkijken met hoefbevangenheid als het gras weer gaat groeien.