Naakte Saffron (haf×appa) @ work :))

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Re: Naakte Saffron (haf×appa) @ work :))

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:52

He Jen, zie het nu pas, maar zijn foto 3 en 5 niet precies hetzelfde? Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 15:18

whaha, ja nu je het zegt ROFL

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 21:46

Foto 5 moet deze zijn:
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 04:57

Ziet er leuk uit, ik vroeg me nog even af wat ik bij een naakt paard voor moest stallen, maar dat weet ik nu dus ook Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:40

Gaaaap
Wat een leukerd Gaaaap
Volgens mij kruising haflinger??(A)
Super leuk beestje hoor Lachen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:55

behalve de zadelmaker en ostheopaat zou ik ook een hoefsmid langs laten komen. De voorhoef is telkens te laat weg als de achterhoef er al aankomt, de tenen van de hoef zijn dus te lang. Bovendien is je paard een toonlander.

met rijden heb je daar ook zelf invloed op, duidelijk is te zien dat wanneer je het paard in een meer natuurlijke houding rijdt het paard in een keurige tweetakt draf loopt
Afbeelding

echter als je hem met meer druk op de teugels gaat rijden verstijft zijn rugspier en gaat hij viertakt draven, de voorhand komt eerder neer dan de achterhand
Afbeelding

en je ziet ook duidelijk dat het paard bij foto 1 nog redelijk bergopwaarts loopt en op foto 2 bergafwaarts met een hele stijle helling, als gevolg van de onnatuurlijke houding, worden ook z'n gangen verstoord:
Afbeelding
Afbeelding

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 12:07

Bedankt voor je berichtje arabesk. De hoefsmid is echter net 2 weken geleden geweest. Het probleem met saff is dat hij t erg lastig vind om voorwaarts te blijven lopen als hij gaat ontspannen. In het begin, wanneer er nog geen echte ontspanning is, loopt hij meer voorwaarts en dus meer opwaarts. Maar zodra hij begint te ontspannen en hij naar beneden komt gaat hij direct langzamer lopen en komt hij op de voorhand. Hier zijn we dus flink mee bezig. Het lukt hem bijvoorbeeld ook niet om in de galop nageeflijk te blijven. Tijdens het rijden laat ik m dus ook altijd even galopperen met een lange teugel, met zn neus op de grond. Dit gaat nog redelijk moeilijk voor hem, maar het gaat al steeds beter Lachen we zijn overigens tijdens de lessen ook bezig met hem meer op de achterhand te krijgen.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 13:50

owja, heb je verder ook tips wat ik er aan kan doen? Je hebt wel een leuk verhaaltje neergezet ed, maar ik mis nog de tips Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:46

Rij 'm in houding 1 en niet meer in houding 2. Lossere teugel, minder druk, het opzoeken van de ruiterhand komt vanzelf als je paard sterkere spieren heeft en zich beter kan verzamelen.

Focus je niet op het ideaal plaatje, liever een ontspannen paard dan een gestresst voorwaarts rennend in de krul paard. Een paard dat achter de loodlijn loopt overbelast zijn rug, een paard dat gestresst is belast zijn rug ook verkeerd.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:01

Nee dat begrijp ik Lachen

Maar over het algemeen rijd ik juist niet met veel druk op de teugels. Op de foto's waar hij naar beneden komt rijd ik bijv met weinig druk op de teugels. Qua druk veranderd er ook niks tijdens het rijden, op foto 1 heb ik dezelfde druk op de teugels als de foto's daarna. Als hij naar beneden komt probeer ik hem juist wat ruimte te geven van voren als beloning, al gooi ik hem natuurlijk niet los.

Voorwaarts rennend in de krul kan hij overigens niet eens Huilen van het lachen En om nou te zeggen dat hij in de krul loopt Verward Hij loopt af en toe net een tikje te diep, maar dat komt niet door de druk op de teugels, die is er bijna niet zoals ik al zei. Als ik hem meer teugel zou geven dan gaat hij nog dieper, maar dan lager.

Vandaar dat we er veel mee bezig zijn om hem goed voorwaarts te rijden, om zn neusje eruit te rijden.

Heb je daar ook toevallig tips voor? Om hem goed voorwaarts te krijgen?
Ik heb al vaker hier gelezen dat als hij niet op mijn been reageert ik hem een grotere hulp moet geven, desnoods een tikje met de zweep. Maar als ik dit doe dat gaat hij 5m voorwaarts waarna hij weer terugvalt. Helpt niet echt dus Nagelbijten / Gniffelen

Pony is nogal lui en loopt t liefst wanneer hij t wil Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:08

ik heb ook zo'n lieverluidanmoe paard, arabier nog wel Zij zijn groot en ik is klein!

als hij terugvalt dan bouw ik het in fases op
1. zit aantrekken
2. been aanleggen
3. been harder aanleggen + tik op mijn laars
4. tik op laars en dan tik op kont

als je elke fase ongeveer 3 sec aanhoudt en je herhaalt dit steeds als hij terugvalt, dan zul je zien dat hij op een gegeven moment gaat lopen op fase 1 Cool

rominy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:13

het lijkt wel of de pony jou teugels uit je handen wil trekken.. vooral bij foto 10 lijkt mij

Voorderest wat een lekker dier zeg Haha!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 22:25

arabesk: dankje! We gaan het proberen, zal vast tijd en geduld kosten, maar we gaan het proberen *LOL*

Leuk he die liever-lui-dan-moe paarden Tong uitsteken

rominy: dankje Haha! Over het algemeen heb ik niet zoveel in mijn handen, denk dat dit net een moment is dat hij probeert naar voren te duiken. Vind hij nogal makkelijk Nagelbijten / Gniffelen