Urlie en ik @ Kersttraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yvie_Juudje

Re: Urlie en ik @ Kersttraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 12:02

Met urlie is er niks aan de hand, hoezo dan?

Suzanne1408

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:32

Wat een leuk paardje zeg Lovers
Het ziet er lekker ontspannen uit! Lachen
Let op je pianohanden.
Probeer je handen ook wat meer te dragen Lachen
Bij de foto van de middengalop vind ik je armen een beetje apart.
Ik kan niet echt zien wat er nou apart aan is maar volgens mij vlogen ze alle kanten op Knipoog
Kan ook moment opname zijn natuurlijk Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 12:50

Yvie_Juudje schreef:
Met urlie is er niks aan de hand, hoezo dan?

Je geeft in je openingspost aan dat die niet lekker in zijn vel zat, ik vroeg me af waarom en waar dat uit bleek...
Uit je topic en in je profiel is je ambitie voelbaar (niks mis mee), en daarom vraag ik me af of je wel eens andere dingen doet met je paard behalve trainen? Ga je naast het trainen ook lekker met hem naar buiten, loopt ie lekker ih land, maak je wel eens een sprongetje?
Onder 'niet lekker in zijn vel' versta ik nl 'een beetje down'... en dat heb ik wel vaker gezien bij paarden die veel 'naar school moeten' en weinig 'funtime' hebben....

Yvie_Juudje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 13:13

Haha de middengalop sloeg nergens op, dat is aan de foto te zien en precies wat jij bedoelt met mijn armen.
Ik liet hem los en zij ga maar, en ul kickt erop als ik het zeg. Dan gaatie ook echt HARD.
Dat was dus geen serieuze middengalop volgens het boekje Tong uitsteken

Ah nu snap ik wat je bedoelt.
Ik merkte aan het dat hij niet lekker in zijn vel zat omdat hij erg chagerijnig was. Hij stond in een stal naast een merrie die continu sloeg en hoe begon dit ook te doen. Dit had hij nooit gedaan toen hij nog niet naast haar stond. Tijdens het rijden merkte ik dat het zadel niet helemaal lekker lag en dat was gelijk terug te zien aan zijn manier van lopen en reageren. Hier hebben we gelijk actie voor ondernomen. Urlie ging naar een andere stal en hij werd weer het vrolijke paardje als voorheen. De zadelmaker is ook geweest en hij ligt nu al beter, al heb ik zelf het idee dat hij nog niet perfect ligt. Ook hiervoor laat ik de zadelmaker weer terug komen. Er is niks belangrijker dan een goed passend zadel. Maar merk nu overigens niks maar aan urlie tijden het rijden.
Afwisseling doen veel, dat vind ik belangrijk voor hem.
Dressuur, longeren (zowel freestyle als aan de pessoa), buitenrijden, heeeeeeeeeeeeeel soms springen maar vind dat zelf beetje eng, dressuur op wedstrijd niveau maar ook alleen lang en laag. De afwisseling is dus zeker aanwezig.

Nu door de strenge vorst kan ik dus helemaal niet rijden of iets met hem doen, dat zie ik gelijk aan hem terug. Hij verveelt zich dood.
Gelukkig heb ik nu een binnenbak geregeld en kan ik weer wat gaan doen zodra het erf eisvrij is... maarja aan de weersvoorspellingen te zien zal dat nog even op zich laten wachten.