xmarliez schreef:Sissi87 schreef:ze schijnt het al heel lang te hebben, dat zei de eigenaar in ieder geval, misschien is dat haar "moeilijke" kant ofzo, ik weet het ook niet. Ik heb vandaag overlegt om misschien zonder zadel te gaan rijden, maar dat raden ze mij af, omdat ik nog niet zo lang rijd, en het is best een hete pony vandaar...ze zei van ja als dat zadel er al zo lang op ligt, maken die paar weken extra ook niet uit
maar je wil dus wel blijven rijden, dat maak ik hier uit op.....
hmm... erg jammer..... als je pony scheef is dat vind ik rechtrichten noodzakelijk, dus gewoon vanaf de grond beginnen..... en als je dat niet eens wil.... ben je dan wel echt zo een paardengek?
bekijk het eens vanuit de pony... die wil ook graag opnieuw beginnen als het zo niet gaat, het is gewoon noodzakelijk om een pony recht te richten.. het rijden komt later wel.... en als je nog niet zo lang rijd.... is juist DIE basis heel goed!
![]()
![]()
, van die basis kun je zo ongelofelijk veel leren, neem een goede instructrice die jou kan helpen met grondwerk en rechtrichten... en daarna voor het rijden, mischien in de klassieke rijkunst iets voor jou.. je moet het gewoon vanuit de pony bekijken en niet alleen kijken wat voor jou van belang is...... want paardrijden leer je echt niet op een scheve pony en vooral niet op een pony die slecht te rijden is vanwege het zadel
.
ik weet niet waar je woont maar kijk anders even op http://www.happyhorsemanship.nl , zei geeft lessen in grondwerk en rechtrichten en ook in de klassieke rijkunst. en ik weet dat ze erg goed is. 'uit eigen ervaring'.
en als die laatste zin moet komen van iemand die paarden houdt.......... hmmm, dan ben je niet geschikt om paarden te houden imo...
oja, en zal ik jou ook eens iets vertellen, ik heb een bijrijdtinker.. ik kwam daar en ze hadden 1 zadel en 1 hoofstel.. zadel wat bestemt was voor een warmbloedje dus veeeel te smal en een hoofdstel die helemaal verrot was.. maakte me niet zoveel uit, rijden is niet belangrijk voor mij, nou ik er iemand bijgehaalt met verstand van rechtrichten en grondwerk, nu 3 maanden laten zit ik er nog steeds niet op, ik wil een boomloos zadel en die komt er gewoon 1x en anders dan stop ik. nu zijn we nog steeds bezig met grondwerk en rechtrichten en met conditie training.....
rijden is niet het belangrijkste... ga naar een manege als je graag wilt rijden ... maar begin dan niet aan een pony die gebreken heeft en waar nog heel veel aan moet gebeuren, want geloof me dat is zoeken naar het licht in een donkere tunnel, en vooral als jij en de eigenaren niet weten waar ze mee bezig zijn
![]()
![]()
Het lijkt nu net alsof je mij erop aanvalt, terwijl als je goed leest er staat dat mijn "instructrice dat zei".....

, dus gewoon vanaf de grond beginnen..... en als je dat niet eens wil.... ben je dan wel echt zo een paardengek?