Mijn toppers @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dahnee

Re: Mijn toppers @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:55

heeee..

je gaat alleen soms een beetje te ver naar voren zitten..
maar voor de rest is je houding primaa:D

mooie foto's trouwens...

xx

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:56

ziet er leuk uit hoor Knipoog
mooie paardjes ook Lachen !

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 15:59

dankjewel!

Ik zal er op letten !! Haha!

verraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 20:22

leuk paard!!! Tong uitsteken
blijf rechtop zitten!!
hou je handen rechtop en bij elkaar!!!
voor de rest erg netjes!!! Haha!

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 17:54

leuk, maar ff vraagje:

vanwaar de mexicaanse neusriem?

dat je je rug hol trekt is idd ook al gezegt. probeer voor je gevoel wat boller te gaan zitten, maar wel rechtop! ook heb ik het idee dat dit bij je eerste paardje erger is dan bij je oude paard...

Heeft dt 2e paardje trouwens iets aan zijn linkeroog?? kan hetniet echt zien maar gewoon...

owja, ik zie toch (helemaal met springen!) liever een cap.. maar dat is eigen keus...

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:48

Leuke paardjes, maar op 1 of andere manier kijk ik er niet naar van dat het er allemaal mooi en ontspannen uitziet. Ik heb het idee dat beide paarden zich een beetje strak houden en niet lekker willen nageven (en iets op je hand hangen). Kan het verkeerd hebben hoor, maar ik vind het er zo uit zien.
Aan je houding moet je ook dringend gaan werken. Je trektje rug enorm hol, waardoor je ook naar voren zit. Volgens mij kun je dan ook nooit ontspannen op je paard zitten, waardoor je paard ook niet mooi ontspannen is. Houdt ook mooi je handen bij elkaar en je ellebogen aan je lichaam.

Verder idd je cap op met springen Knipoog Maar goed, wie ben ik om je dat te verplichten. Eigen keus, maar ik raad het je wel aan.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 17:33

Mooie paarden, jij valt alleen zo nu en dan naar voren met een hele holle rug.
Cap zou ik opdoen, vooral met springen, maar dat is eigen keuze..

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:42

Floran schreef:
leuk, maar ff vraagje:

vanwaar de mexicaanse neusriem?

dat je je rug hol trekt is idd ook al gezegt. probeer voor je gevoel wat boller te gaan zitten, maar wel rechtop! ook heb ik het idee dat dit bij je eerste paardje erger is dan bij je oude paard...

Heeft dt 2e paardje trouwens iets aan zijn linkeroog?? kan hetniet echt zien maar gewoon...

owja, ik zie toch (helemaal met springen!) liever een cap.. maar dat is eigen keus...

De mexicaanse neusriem heb ik voor hem gekocht omdat ik met springen toch iets meer te vertellen heb op de sprong. Ik wissel vaak af met mijn gewone hoofdstel, Bloos

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:44

Ashley__ schreef:
Leuke paardjes, maar op 1 of andere manier kijk ik er niet naar van dat het er allemaal mooi en ontspannen uitziet. Ik heb het idee dat beide paarden zich een beetje strak houden en niet lekker willen nageven (en iets op je hand hangen). Kan het verkeerd hebben hoor, maar ik vind het er zo uit zien.
Aan je houding moet je ook dringend gaan werken. Je trektje rug enorm hol, waardoor je ook naar voren zit. Volgens mij kun je dan ook nooit ontspannen op je paard zitten, waardoor je paard ook niet mooi ontspannen is. Houdt ook mooi je handen bij elkaar en je ellebogen aan je lichaam.

Verder idd je cap op met springen Knipoog Maar goed, wie ben ik om je dat te verplichten. Eigen keus, maar ik raad het je wel aan.

hmm klopt, de pony rijdt ik niet zo heel vaak meer dus daar kan ik niet al te veel van verwachten vind ik zelf Knipoog Rinko loopt er vind ik zelf net iets teveel tegenaan zegmaar.. zelf vind ik dat hij veel meer door zijn rug mag Knipoog

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:52

Volgensmij zit jij op dat grote paard niet op je zitknobbels, waardoor je naar voren valt.
Dit probleem heb je niet bij Ceasar.

Probeer echt op je kont te gaan zitten, neem desnoods zitles of ga zonder zadel rondhobbelen.
Daardoor leer je op je kont te zitten, trek je je rug niet hol en zit je na een tijd meer ontspannen.

Dit vraagt wel wat disipline(of hoe je t dan ook schrijft Bloos )van jezelf hoor. Blijf tegen jezelf
zeggen dat je moet gaan zitten, Ga maar eens op je handen zitten, dan voel je je zitknobbels.
op die dingen moet je ook zitten in het zadel.
Als je dat goed hebt kan je waarschijnlijk weer overnieuw beginnen met je hakken uitdrukken en
je handen recht houden, maar je houd er wel een Goede houding en een ontspannen paard
aan over! Je kan rugklachten krijgen door die holle houding dus doe jezelf en je paard een plezier Knipoog

Ik heb zelf heel lang last gehad van dit probleem, is nu verbeterd, ik heb bijna nooit meer last van
mijn rug etc, en mn paard is veeeel ontspannender.

Niet dat ik zeg dat dit echt jouw probleem is! dat kan ik niet zien aan deze paar foto's, maar wat
ik zie lijkt heel erg op het probleem dat ik omschreven heb!

Mooie paardjes trouwens.

X. Kelly

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 18:56

klopt! dankje!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 18:59

CeesRinko schreef:
klopt! dankje!

Geen probleem en succes, Het is een moeilijk probleem om op te lossen Ach gut
Succes hoor! Vééééél oefenen! Lachen Vork

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:13

CeesRinko schreef:
Het klopt wat jullie zeggen, ik druk heel erg mijn kont naar achter en maar daardoor mijn rug erg hol!
Thanks!

Ik had dit probleem ook in het begin dat ik begon te rijden (9jaar geleden) en dit viel mijn instructrice meteen op. Zij had namelijk hetzelfde probleem gehad en raadde me aan een arts aan te consulteren. Een te holle rug kan er voor zorgen dat je wervels slecht afslijten waardoor je op lange termijn geopereerd moet worden.

Mijn arts raadde me aan om naar een kinesist(fysiotherapeut) te gaan en in samenspraak met hem allerlei oefeningen te doen.

Tip: Kantel je bekken tijdens alledaagse activiteiten zoals stappen en doe regelmatig sit-ups. zo wordt het makkelijker om je bekken te kantelen. Veel geluk ermee ;)

daphne_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:13

je zit met rijden alleen wat te ver naar voren meer niet je gaat echt goed :D groetjes daphne

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 20:40

Moderatoropmerking:
De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even [RT-HAW] Welkom op RT- HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.