Leuke foto's cindy,
Bonito krijgt goed te eten op zn 'nieuwe' stalletje...
Je bent zo te lezen druk met je pony bezig en krijgt les dat is super.....zelf zou ik meer aan mn eigen houding gaan werken.
Rechterop gaan zitten, been lang laten en ontspannen op de bal van je voet laten rusten en veren, de houding vd ruiter is natuurlijk altijd belangrijk, bij een boomloos zadel nog net iets belangrijker vind ik.
Je zadel vangt niks op, de druk wordt nauwelijks verdeelt zeg maar gerust niet verdeelt in vergelijking met een zadel met boom, daarom moet je als ruiter echt een belangrijk aandachtspunt maken van je houding.
Zelf vind ik dit vele malen belangrijker op dit moment dan druk te zijn met de achterhand van je pony, natuurlijk is deze ook belangrijk dat snap ik, maar je kan niet verwachten dat zij braaf en ontspannen haar achterhand gaat gebruiken als jij uit balans zit bovenop haar.
Ik kan mezelf als voorbeeld gebruiken, mijn haflinger gebruikte haar achterhand ook nauwelijk en spande haar rug soms erg aan, ik vond het niet eerlijk om haar te blijven rijden en door te hameren op haar rug/achterhand als ik zelf niet helemaal recht zat, ik zat zeg maar gerust scheef.
Lang heb ik voor moeten trainen om aan mezelf te werken, ik heb haar maanden onder met laten zwabberen zo voelde het althans voor mij.....met de angst haar niks bij te leren omdat ik zo druk met mezelf was.
Dat bleek achteraf lariekoek, tuurlijk ze had niet zo ontzettend veel bijgeleerd, maar de kleine beetje die ze kon, kon ik nu met mijn rechte houding zo snel aanleren dat was me nooit zo snel gelukt met een scheve houding en daarnaast ook niet eerlijk tegenover haar.
Persoonlijk denk ik dat je als je je eerst voor de 100% inzet op je houding en probeert een onafhankelijk zit te krijgen die in balans is dat de rest oa het achterhand probleem met juiste hulp zo voor elkaar is.