opnieuw fjord boom en bitloos @ training

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

zosja24

Re: opnieuw fjord boom en bitloos @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:27

lief(L)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:58

Leuke foto's cindy,

Bonito krijgt goed te eten op zn 'nieuwe' stalletje... Tong uitsteken

Je bent zo te lezen druk met je pony bezig en krijgt les dat is super.....zelf zou ik meer aan mn eigen houding gaan werken.
Rechterop gaan zitten, been lang laten en ontspannen op de bal van je voet laten rusten en veren, de houding vd ruiter is natuurlijk altijd belangrijk, bij een boomloos zadel nog net iets belangrijker vind ik.
Je zadel vangt niks op, de druk wordt nauwelijks verdeelt zeg maar gerust niet verdeelt in vergelijking met een zadel met boom, daarom moet je als ruiter echt een belangrijk aandachtspunt maken van je houding.
Zelf vind ik dit vele malen belangrijker op dit moment dan druk te zijn met de achterhand van je pony, natuurlijk is deze ook belangrijk dat snap ik, maar je kan niet verwachten dat zij braaf en ontspannen haar achterhand gaat gebruiken als jij uit balans zit bovenop haar.

Ik kan mezelf als voorbeeld gebruiken, mijn haflinger gebruikte haar achterhand ook nauwelijk en spande haar rug soms erg aan, ik vond het niet eerlijk om haar te blijven rijden en door te hameren op haar rug/achterhand als ik zelf niet helemaal recht zat, ik zat zeg maar gerust scheef.
Lang heb ik voor moeten trainen om aan mezelf te werken, ik heb haar maanden onder met laten zwabberen zo voelde het althans voor mij.....met de angst haar niks bij te leren omdat ik zo druk met mezelf was.
Dat bleek achteraf lariekoek, tuurlijk ze had niet zo ontzettend veel bijgeleerd, maar de kleine beetje die ze kon, kon ik nu met mijn rechte houding zo snel aanleren dat was me nooit zo snel gelukt met een scheve houding en daarnaast ook niet eerlijk tegenover haar.

Persoonlijk denk ik dat je als je je eerst voor de 100% inzet op je houding en probeert een onafhankelijk zit te krijgen die in balans is dat de rest oa het achterhand probleem met juiste hulp zo voor elkaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:36

bedankt voor je reactie, nirmaal zit ik ook iets minder beroerd Tong uitsteken dit keer was idd erg, maar ik geef je gelijk aan min houding moet gesleuteld worden.
We gaan Bonito maandag even aan de dubbele longe doen ( lesgeefster en ik ) om haar wat te laten buigen zonder belemmering van mij.
En ga ook aan mij onafhankelijke zit werken, das idd belangrijk op een boomloos zadel Lachen

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:22

Ziet er fijn uit! Ben het met de rest eens.
Mag ik vragen waar je dat sjabrak weg hebt? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:24

dat is een hi tech shabrak, speciaal voor t boomloze zadel ( zitten inlages in ) komt bij singlefooters in Scherpenzeel vandaan Lachen

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:41

goed hoor, maar je teugels kunnen soms ( niet altijd dus...) wel wat strakker !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 18:50

jah, ik rijd eigenlijk altijd met lange teugels, maar iets meer op maat zou idd kunnen kunnen dnak je wel voor de reactie Lachen

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:12

^^Tem.

Ziet er goed uit hoor!
Lekker ontspannen en volgens mij hebben jullie er allebei plezier in Lachen
Je hakken inderdaad wat meer uitdrukken, maar verder ziet het
er super ontspannen uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:10

@ kaas? eehm ja

@ sodeletuut ja idd plezier hebben we zeker! Bedankt voor je reactie Lachen

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:42

Het ziet er ontspannen uit op de foto's. Ik denk dat het misschien wel helpt als hij iets actiever wordt. Verder geen commentaar, ziet er leuk uit.

nynz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:55

het ziet er leuk uit!
gw lekker chil rijden Vork
ik zag dat jullie er bijden plezier in hadden!
(vooral je pony:P)
maar idd balken lopen is goed

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 17:16

ziet er realext uit!
je zij zelf al: hakken verder uit drukken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:41

dank je wel voor de reacties!
Ja idd aan m'n paardje kan je idd goed zien dat ze er lol in heeft! En dat vind ik t aller belangrijkste In mijn ogen vorm je geen goed team als je er niet allebij optimaal van geniet Lachen

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:53

Ik vind het er goed uitzien, maar zoals je zelf al
vermeldde; je zit is inderdaad nog niet geweldig Knipoog
Verders vind ik het super dat je bitloos rijd, dat doe
ik namelijk ook!, maar dan met een halstertje! ^^
Je hakken iets minder omhoog en verders heb ik geen commentaar! ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:58

hahaha dnak je wel, ja mijn zit was die dag erg beroerd, hahah maarja Tong uitsteken volgende keer beter Lachen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:09

Ik vind het er echt goed ontspannen uit zien ! Je manier van rijden bevalt me zeker ! Leuk dat dat zo goed gaat !

Ik weet niet of je ervan houdt, of je er tijd voor heb en of je het wil, maar bij het op de voorhand lopen, wil je dus dat het achterbeen er onder wordt gezet. dus meer verzameld rijden.
Een hele goede oefening hiervoor is inbuigen links en rechts. Hierdoor zet je paard zijn binnenachterbeen goed onderzich, waardoor hij zijn achterbenen meer kan dragen, de voorhand lichter wordt, en dus balans vindt.

oefeningen zijn bijvoorbeeld sbw, travers maar ook volte's en andere figuren waarbij je stelling vraagt.
Ik hoop dat het je wat helpt, misschien wist je het al, en dan bij deze dubbel Clown

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 02:16

Hee daar is mijn oude zadel (ja toch?)!!! Had wel een beetje spijt van de overstap naar boomzadel, dus heb nu ook weer een boomloosje terug gekocht Knipoog Foto's zien er goed uit, het is alleen lastig commentaar te geven erop. Verder ziet het er wel heel lekker relaxt en (vooral belangrijk) heel ongedwongen uit. Zie liever mensen zo bezig zijn dan dat paard helemaal in de krul wordt getrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 15:52

@ Eva

Klopt met mijn lessen zijn we daar ook goed mee bezig met het inbuigen van licks en rechts, ( zo dat ze sowieso ook losser komt in haar lichaam )

@ Lintjuuuh Ja klopt dis jouw oude zadel! Hij bevalt me super en mijn pony ook! Ben er echt heel tevreden mee. Leuk dat je toch weer boomloos bent gaan rijden!

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 16:00

haha gaat niets boven boomloos ! Vork

Ma ziet er goed uit Cinn .
Maar zie je toch liever met eigen ogen in actie hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:42

Leuk hoor bitloos rijden ..
Lijkt mij erg moeilijk Gaaaap
Maar let op je handen volgens mij horen ze boven de schoft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:48

bitloos rijden vind ikzelf niet moeilijker dan met bit, sterker nog, ik merk bijna geen verschikl, overigens wel aan mijn pony, die loopt veel ontspannender ( ook sinds t boomloze zadel ). Toen ze nog een bitje inhad schudde ze ook vaak met dr hoofd, wat nu dus niet meer gebeurt.

En mijn handen, klopt ze moeten hoger Knipoog