handen moeten inderdaad heel wat rustiger maar veder vind ik het er toch net uit zien en er is al genoeg comentaar gegeven op je benen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
giotto schreef:Je benen bewegen idd heel hard.
Ik zou een tijdje zonder beugels rijden als ik jou was.En zoals je zelf zei je beugels korter gaat ook al een pak schelen.
En niet zo snel gaan terugzitten boven de sprong,beetje langer wachten![]()
Moet ook zeggen dat je pony een prachtige voorbeentechniek heeft...daar kunnen veel paarden alleen maar van dromen!

plieza schreef:giotto schreef:Je benen bewegen idd heel hard.
Ik zou een tijdje zonder beugels rijden als ik jou was.En zoals je zelf zei je beugels korter gaat ook al een pak schelen.
Moet ook zeggen dat je pony een prachtige voorbeentechniek heeft...daar kunnen veel paarden alleen maar van dromen!
Zo hier wordt hard gereageerd! Over dat zonder beugels rijden.. Meestel ga je dan met je knieën klemmen als je gaat springen om uit het zadel te komen. Je moet toch op een manier omhoog? Maar je moet juist je knieën loshouden om een onafhankelijke zit te krijgen, dus ik weet niet of zonder beugels rijden de oplossing is voor je onderbenen. (En ook bij alleen dressuren is het niet handig, want je doet het juist tijdens het springen. zie afsprong)
Wat dan wel de oplossing is? Ontspannen en proberen te veren in je enkels. En concentratie op je benen. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, of het zelf veel beter kan, maar dat is iets wat mij heel erg geholpen heeft. Ik heb zelf de spekjes tussen de knieën en het zonder beugelsspringen methode gehad, en toen heb ik daar flink last van gehad met mijn huidige paard, die praktisch hyper gevoelig is voor been.
Daarnaast lijk je iets te steunen op haar hals tijdens het springen. Probeer daar geen druk op te leggen.
Zo, genoeg gezeken. Ik vind dat je haar knap aan het springen hebt als ze eerst niets wilde. Ze heeft een goede techniek met haar voorbenen, en ze springt makkelijk om. (lossigheid)
En super hoe je op de soms harde commentaren reageerd
Veel succes met je pony/paardje, en op naar het Z
plieza schreef:giotto schreef:Je benen bewegen idd heel hard.
Zo hier wordt hard gereageerd! Over dat zonder beugels rijden.. Meestel ga je dan met je knieën klemmen als je gaat springen om uit het zadel te komen. Je moet toch op een manier omhoog? Maar je moet juist je knieën loshouden om een onafhankelijke zit te krijgen, dus ik weet niet of zonder beugels rijden de oplossing is voor je onderbenen. (En ook bij alleen dressuren is het niet handig, want je doet het juist tijdens het springen. zie afsprong)
Wat dan wel de oplossing is? Ontspannen en proberen te veren in je enkels. En concentratie op je benen. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, of het zelf veel beter kan, maar dat is iets wat mij heel erg geholpen heeft. Ik heb zelf de spekjes tussen de knieën en het zonder beugelsspringen methode gehad, en toen heb ik daar flink last van gehad met mijn huidige paard, die praktisch hyper gevoelig is voor been.
Daarnaast lijk je iets te steunen op haar hals tijdens het springen. Probeer daar geen druk op te leggen.
Zo, genoeg gezeken. Ik vind dat je haar knap aan het springen hebt als ze eerst niets wilde. Ze heeft een goede techniek met haar voorbenen, en ze springt makkelijk om. (lossigheid)
En super hoe je op de soms harde commentaren reageerd
Veel succes met je pony/paardje, en op naar het Z
hier heb ik iets aan, ik snap wat je probeert en ik zal het een en ander uit gaan proberen
nogmaals, bedankt! anneliesdj schreef:Ik vind het er netjes uitzien, ik snap alleen niet waarom je 1,30 springt als je aan het losrijden bent voor een L parcours?

levine schreef:anneliesdj schreef:Ik vind het er netjes uitzien, ik snap alleen niet waarom je 1,30 springt als je aan het losrijden bent voor een L parcours?
Zoals ik in de inleiding ook al zei, de foto's zijn van afgelopen zomer, toen reed ik nog L. Ik spring nu ondertussen M en dit was gewoon oefenen

Ben blij met je commentaar, want daar ben ik het volledig mee eens
Ik ben trouwens door naar de Brabantse, sorry was even offtopic
, Maar dat filmpje vind ik helemaal niks, heel onrustig en wat ben je met je handen aan het doen? Ook lijkt het alsof je niet helemaal mee komt met de hindernis.
maar niet steeds het zelfde liedje aangezien jullie dan wel beetje op papegaaien beginnen te lijken

Melanii, bedankt voor je tips, ik vind het leuk dat je dat van het langer rechtuit rijden noemt, want daar ben ik juist mee bezig!
Ze springt inderdaad erg graag, en ze gaat er ook met de volle 100% voor! Ik zal zeker op m'n binnenhand letten!! 
giotto schreef:Als je gaat veren in je enkels en je knieen niet tegen je zadel houdt dan gaan je benen toch juist veel meer wiebelen??
Dat is hetgeen waar ik mij aan stoor bij dressuurruiters (sommige) die hun onderbenen hangen daar van voor naar achter te bengelen...
En ik dacht dat een onafhankelijke zit vanuit de heupen kwam?