Chelize @ spring work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

rho_paarden

Re: Chelize @ spring work

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:48

super paardje Haha!
handen moeten inderdaad heel wat rustiger maar veder vind ik het er toch net uit zien en er is al genoeg comentaar gegeven op je benen Tong uitsteken

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:39

Sluit me aan bij het commentaar wat al gegeven is. Dus idd na de sprong proberen rechtuit te blijven rijden zodat jij beter in balans blijft. En als je paard geweigerd had snap ik wel dat je een beetje onzeker word en dus onrustiger maar probeer dan er rustig naar toe te rijden, dus hand stil, en ook niet zoveel been. En dan 2 of 3 passen voor de sprong nog een extra been geven.

Oja, ik zou eerst dus even aan jou houding gaan werken, voordat je zo hoog gaat springen.

De foto's zien er inderdaad heel mooi uit. Ik vind jullie een mooie combinatie! Lachen

_melis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:57

mooi paardje
en dat tuig is ook super mooi Tong uitsteken

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:52

giotto schreef:
Je benen bewegen idd heel hard.
Ik zou een tijdje zonder beugels rijden als ik jou was.En zoals je zelf zei je beugels korter gaat ook al een pak schelen.
En niet zo snel gaan terugzitten boven de sprong,beetje langer wachten Knipoog

Moet ook zeggen dat je pony een prachtige voorbeentechniek heeft...daar kunnen veel paarden alleen maar van dromen!

Zo hier wordt hard gereageerd! Over dat zonder beugels rijden.. Meestel ga je dan met je knieën klemmen als je gaat springen om uit het zadel te komen. Je moet toch op een manier omhoog? Maar je moet juist je knieën loshouden om een onafhankelijke zit te krijgen, dus ik weet niet of zonder beugels rijden de oplossing is voor je onderbenen. (En ook bij alleen dressuren is het niet handig, want je doet het juist tijdens het springen. zie afsprong)
Wat dan wel de oplossing is? Ontspannen en proberen te veren in je enkels. En concentratie op je benen. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, of het zelf veel beter kan, maar dat is iets wat mij heel erg geholpen heeft. Ik heb zelf de spekjes tussen de knieën en het zonder beugelsspringen methode gehad, en toen heb ik daar flink last van gehad met mijn huidige paard, die praktisch hyper gevoelig is voor been.

Daarnaast lijk je iets te steunen op haar hals tijdens het springen. Probeer daar geen druk op te leggen.

Zo, genoeg gezeken. Ik vind dat je haar knap aan het springen hebt als ze eerst niets wilde. Ze heeft een goede techniek met haar voorbenen, en ze springt makkelijk om. (lossigheid)
En super hoe je op de soms harde commentaren reageerd Lachen

Veel succes met je pony/paardje, en op naar het Z Pling

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:56

Ik vind het er netjes uitzien, ik snap alleen niet waarom je 1,30 springt als je aan het losrijden bent voor een L parcours?

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:51

plieza schreef:
giotto schreef:
Ik zou een tijdje zonder beugels rijden als ik jou was.En zoals je zelf zei je beugels korter gaat ook al een pak schelen.

Moet ook zeggen dat je pony een prachtige voorbeentechniek heeft...daar kunnen veel paarden alleen maar van dromen!

Zo hier wordt hard gereageerd! Over dat zonder beugels rijden.. Meestel ga je dan met je knieën klemmen als je gaat springen om uit het zadel te komen. Je moet toch op een manier omhoog? Maar je moet juist je knieën loshouden om een onafhankelijke zit te krijgen, dus ik weet niet of zonder beugels rijden de oplossing is voor je onderbenen. (En ook bij alleen dressuren is het niet handig, want je doet het juist tijdens het springen. zie afsprong)
Wat dan wel de oplossing is? Ontspannen en proberen te veren in je enkels. En concentratie op je benen. Ik zeg niet dat ik de wijsheid in pacht heb, of het zelf veel beter kan, maar dat is iets wat mij heel erg geholpen heeft. Ik heb zelf de spekjes tussen de knieën en het zonder beugelsspringen methode gehad, en toen heb ik daar flink last van gehad met mijn huidige paard, die praktisch hyper gevoelig is voor been.

Daarnaast lijk je iets te steunen op haar hals tijdens het springen. Probeer daar geen druk op te leggen.

Zo, genoeg gezeken. Ik vind dat je haar knap aan het springen hebt als ze eerst niets wilde. Ze heeft een goede techniek met haar voorbenen, en ze springt makkelijk om. (lossigheid)

Als je gaat veren in je enkels en je knieen niet tegen je zadel houdt dan gaan je benen toch juist veel meer wiebelen??
Dat is hetgeen waar ik mij aan stoor bij dressuurruiters (sommige) die hun onderbenen hangen daar van voor naar achter te bengelen...
En ik dacht dat een onafhankelijke zit vanuit de heupen kwam?

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:33

plieza schreef:
giotto schreef:

DANKJE !! Lachen hier heb ik iets aan, ik snap wat je probeert en ik zal het een en ander uit gaan proberen Knipoog nogmaals, bedankt!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:34

anneliesdj schreef:
Ik vind het er netjes uitzien, ik snap alleen niet waarom je 1,30 springt als je aan het losrijden bent voor een L parcours?

Zoals ik in de inleiding ook al zei, de foto's zijn van afgelopen zomer, toen reed ik nog L. Ik spring nu ondertussen M en dit was gewoon oefenen Knipoog

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 22:00

Ziet er goed uit Levine!

Voor degene die een beetje TE overdreven reageren: ik weet dat het moeilijk is om vanaf foto's en 1 filmpje te reageren maar jullie kraken haar een beetje af alsof ze het zo slecht voor heeft met haar pony..

Nou ik ken deze combinatie al een paar jaar en ga ermee op wedstrijd en ik ken niemand die zoveel voor der paardje over heeft als Levine. Ik ken het paard zoals die eerst was voordat ze hem kreeg(geen fijn paardje en dan was je blij dat die over een balk sprong) en moet je nu zien.. Chelize word zo ontzettend heet op de hindernis dat je af en toe wel een keer streng moet zijn in je handen om haar tegen te houden.

Ze kan er wel gelijk een hoop ijzerwerk ingooien maar om het paardje eventjes te laten van : hee hierblijven mag je gerust wel een keertje streng inwerken.

Over der benen ben ik het wel mee eens behalve van die sporen.. vind ik totaal niet namelijk.. En Chelize is een paardje dat het echt wel laat merken als levine niet eerlijk bezig is tegen der Haha!

Verder voor Levine: Ga zo door en van de zomer als het weer buiten kan kom ik weer foto's maken Knipoog

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:54

levine schreef:
anneliesdj schreef:

Zoals ik in de inleiding ook al zei, de foto's zijn van afgelopen zomer, toen reed ik nog L. Ik spring nu ondertussen M en dit was gewoon oefenen Knipoog

Ik had begrepen dat het filmpje het losrijden voor het L was, foutje Knipoog
Verder ziet het er wel netjes uit hoor, niets storend en het filmpje is niet erg duidelijk dus ga ik ook niks over zeggen.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-09 08:19

Rowan, Dank je!!! Dat zou ik heel leuk vinden :D Ben blij met je commentaar, want daar ben ik het volledig mee eens ;) Ik ben trouwens door naar de Brabantse, sorry was even offtopic :D

xPlayboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:54

Heee
Filmpje : indendaad wat aan je landing werken maar ook meer meegaan :+
En foto;s mooi :Y)
maar wat een lange beugels rij je. :Z

Xxx

dapiejduck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:53

ik zou , zoals ik op het filmpje zag, iets eerder meegaan met de sprong..
het lijkt alsof je iets te laat bent
maar ik vind de foto's netjes hoor!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 19:22

Toen ik de foto's zag dacht ik oke :j , Maar dat filmpje vind ik helemaal niks, heel onrustig en wat ben je met je handen aan het doen? Ook lijkt het alsof je niet helemaal mee komt met de hindernis.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 08:53

Kijk als jullie nou een keer dat commentaar geven.. oke maar jullie praten elkaar allemaal na.. Zoals ik al heb uitgelegd.. pak zelf maar eens een pony zoals deze.. weet zeker dat je dan denkt.. ooh nu snap ik het.. en wat zij met deze pony nu al heeft bereikt mag menige bokker een voorbeeld aannemen zelfs ik af en toe nog wel. Ze heeft altijd super veel les en nee geen verkeerd les, maar dit is gewoon een moeilijke pony die niet iedereen eventjes hoppa kan rijden. En dan op zo'n niveau.. doe het maar even allemaal na..

Dus als jullie weer wat nieuws weten, horen we het graag ;) maar niet steeds het zelfde liedje aangezien jullie dan wel beetje op papegaaien beginnen te lijken :P

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:27

Waauw!! wat een mooie pony zeg!! :D. Probeer bij het filmpje
iets langer in verlichte zit te zitten boven de hindernis voor de rest
ziet het er netjes uit :D!

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 13:47

Je spring al M dus neem aan dat je het grote gedeelte allemaal al weet, dus dat de rest hier zo uit de hoogte doet vind ik niet normaal.
tuurlijk zit je onrustiger als je paard weigerde de vorige sprong, logisch.
Ik vind het er super uitzien, mooie afstand, en je ziet gewoon dat het paard graag springt!
Probeer wel na de hindernis wat verder rechtuit te rijden, is misschien wat makkelijker :)
Weet niet of ik hier overheen heb gelezen dat dat niet ging ofzo... aangezien er nog iemand in de bak zit! :)
Maar probeer wel je binnenhand hoger te houden, je houd deze nogal laag.. :P
Maar verder neem ik aan dat je er wel verstand van hebt ! :)

coooockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 20:31

Hij springt leuk zeg! jeetje wat snel met die benen.
Ik vind het alleen een beetje eng op het filmpje, boven de sprong ga je al terug achterover, ik vind dit er heel eng uit zien.
Ik heb daar niet zo verstand van mr, je gaat wel erg snel achterover.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:10

xannemijn, dank je ;) Melanii, bedankt voor je tips, ik vind het leuk dat je dat van het langer rechtuit rijden noemt, want daar ben ik juist mee bezig! :) Ze springt inderdaad erg graag, en ze gaat er ook met de volle 100% voor! Ik zal zeker op m'n binnenhand letten!!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 11:13

De foto's zien er fijn uit maar het filmpje..
Laat haar elf wat meer doen. Niet zo zitten te drukken ;)
Je wilt haar er zelf overheen zetten. ookal heeft ze daarvoor geweigerd.

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 16:39

Het ziet er een fijn paardje uit waar je ongetwijfeld veel plezier aan hebt.
Wat ook meteen opviel in het filmpje waren je benen maar daar is hier al genoeg over gezegd. Ook iets meer je hand meegeven en op de landing werken. Verder ziet het er heel netjes uit.

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:58

giotto schreef:
Als je gaat veren in je enkels en je knieen niet tegen je zadel houdt dan gaan je benen toch juist veel meer wiebelen??
Dat is hetgeen waar ik mij aan stoor bij dressuurruiters (sommige) die hun onderbenen hangen daar van voor naar achter te bengelen...
En ik dacht dat een onafhankelijke zit vanuit de heupen kwam?

Tuurlijk komt een onafhankelijke zit vooral uit de heupen, als je kan zitten, maar juist bij springen moet je uit het zadel komen, om je paard de ruimte te geven om te basculeren en te ontspannen boven de sprong. Die druk bij het landen (de klap) moet je ergens opvangen. Als je dat met je knieën doet heb je wapperenden onderbenen, doe je het met je heupen.. zou ik niet weten, maar ik denk dat het pijn doet :+
Als je veert in je enkels vertraag je daarmee je eigen vaart, en daarmee de snelheid en kracht waarmee je het zadel weer in struitert. Ten tweede kan je je onderbenen recht houden, en zelfs iets van het paard af, zodat je hem niet onnodig een schop na geeft.

Even ter verduidelijking, niet op het puntje van je tenen gaan staan bij de afsprong, alleen doorveren naar beneden bij de landing ;)

(aan levine) Heb je het trouwens al geprobeerd? En ik zie dat je nog maar 3 puntjes nodig hebt! Goedzo :D

levine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 17:01

Bedankt voor je tip ;) En bedankt :D Ik heb afgelopen zondag les gehad en ben er mee bezig geweest!! Het ging heerlijk ontspannen, de foutjes waarop ik mezelf nu nog betrapte waren kleine dingetjes, zoals niet netjes rechtuit rijden na de sprong, maar het ging zo lekker!! *D

untouched

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 06:21

leuk filmpje. :D
probeer iets meer mee te geven met je handen, en je benen maar daar is al genoeg over gezegt! :)

plieza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 07:54

Haha geen dank, mooi dat het goed ging, en veel plezier dan maar. :D