haflinger aan de teugel?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Eliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 11:06

slof eraan...

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 12:48

Grootte van de bak hoeft niet uit te maken als de pony los is.
Probeer in te houden door je zit, niet met je handen, dan wordt je pony stugger in de mond.
In stap doen meer pony's het makkelijker, dan zit je waarschijnlijk het stilst ook voor de pony. Wat doet de pony met aandraven? Gaat dan haar hoofd omhoog, of pas later?

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 14:03

Eliesje schreef:
slof eraan...

Ik hoop dat dit niet serieus is bedoeld????
Een slof moet je er dus zeker niet aanhangen!!!
Je moet de pony zélf 'aan de teugel' laten lopen, niet door de slof.
Geloof me, ik spreek uit ervaring.
Ik heb diezelfde fout ook gemaakt, daardoor ben ik nu weer vanaf 0 begonnen. En zonder slof gaat het vele beter en loopt hij meer ontspannen.

Geen slof dus...!

Nouka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 14:07

Waarom zou je sowieso met een slofteugel rijden ?

Faustie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 14:15

Nouka schreef:
Waarom zou je sowieso met een slofteugel rijden ?

Laten we daar niet over beginnen, daar zijn al genoeg topics over geweest Haha! !!

sophie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:35

een bak van 13 bij 30 meter is niet groot, maar een gezond paard moet daar zeker geen moeite mee hebben.
onze bak is niet veel groter en daar moeten we soms met wel 7 of 8 man tegelijk in rijden, waaronder enkele gigantische dressuurpaarden van rond de 1,70m. ideaal is het niet nee, maar het gaat eigenlijk altijd wel goed.
en een paard dat met pijn door die bocht heen komt zal niet uit zichzelf dan expres iedere keer tijdens het losgooien juist die bocht opzoeken, dus volgens mij zal dat wel meevallen.
als ze in stap al goed loopt ga je al vooruit, dus ga zo door! (les kan je zeker wel helpen maar als je daar niet de middelen toe hebt... ga dan vooral lekker zelf verder aan de slag)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:25

Probeer veel voltes te rijden en zelf te ontspannen, terug trekken nooit doen, als je haf zn hoofd naar beneden trekt, gewoon veel drijven, desnoods geef je m een keer een rotschop (nogal grof gezegd) dan weet ie t tenminste.
Dat bokken... hou m der goed aan, hoofd omhoog, en achterhand der onder.

Party!! Melissa Party!!

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 22:29

Sally schreef:
Eigenlijk heb ik nog een vraagje: De haflinger gaat linksom ook bijna altijd in de verkeerde galop. We proberen dan wel om haar bij het aangaloperen naar binnen te laten kijken, alleen dat helpt niet zoveel. Weten jullie hier iets op?

Probeer haar eens een keer juist iets naar buiten te laten kijken in de hoek. Het klinkt tegenstrijdig, maar op deze manier geef je haar linkerschouder en daarmee haar linkervoorbeen meer ruimte bij het aanspringen.

Nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:05

Eliesje schreef:
slof eraan...

Ja om hem in een krul te krijgen wel... Maar aan de teugel is iets heel anders.

Ten eerste, aan de teugel zegt heel weinig over de plaats waar je paard zijn hoofd houd, dat je dat alvast even weet...
Daarnaast moet loopt een paard pas echt 'aan de teugel' als het nagefelijk is, aanleuning zoekt, en moet een goede reactie op de beenhulpen hebben.

Ten tweede, ga er niet alleen mee klooien.. Maar neem gewoon goed les, zoiezo is het moeilijk uitteleggen over de computer.