Amotes @ Dressuurwork (haflinger, B/L niveau.)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ryanne_

Re: Amotes @ Dressuurwork (haflinger, B/L niveau.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:52

HorsesWoman schreef:
Je mag je teugels wel wat korter pakken , anders is het ook moeilijk ze te dragen en op de goede plek te houden! met schouderbinnenwaards ,mogen wij just niet naar de bakkant kijken , naar in de bak , omdat je gewicht dan ook de goede kant op gaat , als je snapt wat ik bedoel.
soms mag je ook je hanken iets meer uitdrukken!
& op een paar foto's is ze niet zo mooi actief!
Maar jullie zijn echt wel klaar voor de B hoor.
Wat een mooie manen heeft je paard trouwens. Lachen

ff offtopic..:

uuh je moet met je heupen mee draaien met het paard en je boven lichaam recht over de hoefslag Knipoog

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:46

wauuw,
wat een mooie haflinger Duivel
vooral die bos manen,
ik heb verder geen commentaar.

Suusel19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:42

7. Galopje, blijven zitten & tenen uitdrukken & handen dragen. Paard loopt fijn

haha tenen uitdrukken?? hakken bedoel je!!
Ziet er netjes uit, maar denk eraan dat je je benen lang houdt.
Alvast succes met de wedstrijden.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 22:44

Haha, zo jij bent nog scherp zo laat op de avond Knipoog idd m'n hakken Clown

Bedankt voor alle reacties Haha!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:18

Ziet er inderdaad al een pak beter uit ! ze pakt het allemaal ook erg leuk uit zo te zien.

Ik mis vooral nog een heel stuk activiteit, in alle gangen... Veel overgangen rijden dus, heel veel voorwaarts schakelen en haar lekker voorwaarts houden ( dus heel consequent zijn)

bij de sb vraag je de lengtebuiging zo te zien verkeerd. Ze moet rond je binnenbeen buigen, maar je legt je binnenbeen naar achter. Lengtebuiging vraag je door je binnenbeen op de singel te houden en je buitenbeen iets naar achter te leggen. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel?

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:31

Erg leuke haflinger en je staat er netjes op.

Het hh is echt super netjes, perfect vierkant en geen protest oid. Probeer met het rijden voor je uit te kijken, kijken waar je heen gaat. Je benen gaan af en toe te veel naar voren en je tenen zijn af en toe net kapstokjes Clown Houdt ze mooi naar binnen en je hakken ook laag houden.

Grappig vind ik dat je bij de 1e SB foto zegt dat het SB is, en bij die ene foto schoudervoor. Je pony loopt daar precies hetzelfde. Alleen bij die 1e SB foto heb je meer buiging in de hals (wat in dit geval dus eigenlijk ook schoudervoor is).
Probeer met het SB rijden je paard goed voor elkaar te hebben voordat je erin rijdt. Gebruik vooral de hoek goed. Het is eigenlijk net alsof je van hand gaat veranderen, alleen rijdt je dat niet. Probeer de schouder er nog meer in te zetten. Nu heb je buiging in de hals (die overigens meer dan voldoende is) maar de schouder is nog te veel op de hoefslag. Kijk recht voor je uit en houdt je lichaam zeg maar recht op de hoefslag, dus niet mee gaan zitten in de buiging van je paard. Ook moet je je binnenbeen absoluut NIET naar achteren leggen. Net zoals Paljassofie zegt: de lengtebuiging vraag je door je binnenbeen op de singel te houden en je buitenbeen iets naar achteren te leggen.

Bij het rijden zo moet de achterhand er veel meer bij, die komt er nu een beetje achteraan. Lekker actief maken, veel overgangen rijden, schijnovergangen en tempowisselingen. Ook moet je hier en daar je teugels iets korter pakken.

Verder ziet het er netjes uit Ja Ik stoor me eigenlijk niet zo heel erg aan je handen

Succes met het starten!!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 13:50

Bedankt voor de reacties Haha!

Over de SB, dit pakken we nog niet zo lang mee en hiervoor heb ik ook noooit een paard gereden waarmee ik dit heb geoefend. Mijn been moet ik idd niet naar achteren leggen, doe ik ook niet op alle foto's geloof ik. Ze snapte 't principe dat ze op de hoefslag moest blijven nog niet helemaal en daarom leg ik mijn been soms wat naar achteren, anders valt ze naar binnen. Het is eigenlijk vaak ook meer schouder voor dan schouderbinnenwaarts Lachen

Over het voorwaarste rijden, ze had vorige maand een periode dat ze alleen maar onder me uit rent, dan heb ik er echt niets meer aan. Ik ben nu dus bezig wat meer rust erbij te pakken en het op een normaal arbeidstempo te rijden of net daar onder. Als ik haar naar voren rijd gaat ze vaak korte passen maken wat er erg gehaast uit ziet. Ik zal meer overgangen etc gaan rijden, dat is wel een goede oefening Lachen

@ Ashley; ik stoor me dus wél heel erg aan mijn handen haha.. Ik zou ze net iets meer morgen dragen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:38

Haha, oké Tong uitsteken Het kan idd beter (je handen).

Nog even over je binnenbeen terug leggen, als je dat doet is het geen schoudervoor of SB meer Als jij je binnenbeen naar achteren legt, druk je als het ware de achterhand naar buiten, terwijl je juist de voorhand naar binnen moeten zetten. Maar ik snap dat het nog lastig is gezien jij het verder nog nooit gereden hebt. Ik zou als ik jou was de SB oefenen met begeleiding erbij. Het is makkelijker als de basis van de SB terplekke, tijdens het rijden, wordt uitgelegd en je het gaat oefenen. Snap je?

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 14:51

Hehe, ik héb begeleiding erbij en die wees mij hier ook wel op Bloos en ik weet dat je de voorhand naar binnen moet zetten, maar soms moet ik haar gewoon even dat 'duwtje' geven om te voorkomen dat ze naar binnen valt. En soms valt ze ook naar binnen en draai ik gewoon een volte. Maar ik ga er iig op letten Lachen

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:53

Oké, succes ermee!! Knipoog

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:06

deniece schreef:
Als ik haar naar voren rijd gaat ze vaak korte passen maken wat er erg gehaast uit ziet. Ik zal meer overgangen etc gaan rijden, dat is wel een goede oefening Lachen

Probeer dan zeer korte stukjes te verruimen, en met een beetje al tevreden te zijn en dat te belonen, als ze blijft haastiger lopen let dan vooral op dat je niet overdoseert met je hulpen, ook veel verruimen vanuit vwnw helpt imo vaak om meer vanuit de achterhand te verruimen. Veel voltes openen en sluiten en daarbij heel erg letten op behoud van takt en impuls kan volgens mij ook een goede oefening zijn voor jullie Ja
denk dat je wel de goede richting met haar uitgaat hoor Haha!

oja : Als ze zo snel van de hoefslag afkomt bij sb zou ik vooral heel kleine stukjes gaan doen (en eens goed gaan letten op je buitenteugel), zodat ze zeg maar de tijd niet krijgt om van de hoefslag te komen en je haar daar dus uitbundig voor kan gaan belonen. Ook stukken schoudervoor in de wendingen vind ik een zeer goede oefening om de buiging te verbeteren.
Zoals al gezegd werd knik je ook in in je heupen bij de sb, waardoor je je binnenbeen korter maakt, en je haar daar dus niet goed kan begrenzen. Houd je binnenbeen op de singel, houd het lang en druk haar (met je kuit!) in de juiste richting.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-08 21:02

@ Paljassofie; bedankt! Ik knik idd erg snel in dus hierop ga ik letten. Kleine stukjes verruimen is een erg goed idee! Bedankt voor de tips Haha!

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:22

nog even een aanvulling over dat galopverhaal van de vorige pagina: Als je echt denkt dat ze de galop heel moeilijk vindt en dat ze eruit valt omdat ze het echt niet kan, oefen dan kortere stukjes. Laat haar zo beheerst mogelijk aangalopperen, galoppeer een stukje waarvan je weet dat ze het kan volhouden en neem haar dan terug. Dit kun je dan steeds uitbreiden.
Uit je eerdere verhalen trok ik de conclusie dat ze gewoon lui was. Als ze het echt niet kan moet je natuurlijk ook niet extra streng zijn, dat gaat dan niet helpen maar alleen het vertrouwen tussen jullie verstoren.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 15:40

@ Aurora; ze kan het makkelijk Lachen En ook heel langzaam/verzameld, ze snapt alleen niet dat ze in de galop net als bij draf er gewoon in hoort te blijven tot ik haar terug neem Lachen

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:46

Ziet er al een stuk beter uit dan je vorige topic Haha! Wat een mooi paard heb jij overigens! Tips/commentaar over het rijden is denk ik verder al genoeg gegeven Lachen

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 09:50

Heel mooi, alle commentaar geef je zelf al !
Inderdaad meer tenen naar binnen en soms je hakken uitdrukken.Maar het geeft een fijn beeld je
te zien rijden ,doe vooral zo voort ! En die manen geweldig Kwijl

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:18

wauw, wat heb jij een mooie haf zeg !!! Kwijl
verder vind ik je houding echt niet slecht!!
Je hebt je benen netjes op de plek, alleen idd je hakken uitdrukken en je tenen naar binnen..
Je geeft het commentaar eigenlijk zelf al !
Veel succes nog Haha! !

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:03

mooie haffie (veel mooier dan de mijne!) Tong uitsteken
het lijkt soms alsof je je teugels een beetje kort hebt!
verder vooral in de eerste foto's mag de nek wat korter vind ik Knipoog
in de galop en soms in draf mag ze wat nageeflijker worden, en dan mag jij ook meegeven Knipoog,
veel succes verder, jullie gaan het ZEKER goed doen in b-wedstrijden Party!!

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:43

Hallo !
mooie haflinger zeg!
mijn commentaar : probeer voor je te kijken , je tenen af en toe naar binnen , en hakken uitdrukken , verder echt super netjes! Knipoog

clauutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:20

hey
super mooie haflinger zech
probeer wel voor je te kijken want op de foto's kijk je veel naar beneden

xxrobinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:23

ziet er goed uit !
alleen idd opletten op je kont en je tenen.

haha, grappig joh die dobermann op de achtergrond.
wij hebben er ook 1. Clown

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:26

op een paar foto`s lijkt het dat ze aardig in de teugels hangt, maar schijn bedriegt (soms)
maar wat een ontzettend leuke haflinger!!! ben jaloers Tong uitsteken
ga zo door en zeker gaan starten in de b!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 13:01

Bedankt voor alle commentaar!

@ Amina22; ik heb mijn teugels vaak wat te lang juist Knipoog

Af en toe mag ze er wat meer door heen dat klopt, ze geeft erg moeilijk los. Daarbij vind ik het ook moeilijk om als eerste los te laten maar het gaat al steeds beter Lachen

bedankt voor alle complimentjes! Haha!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:12

Waarom zeurt elke ruiter die hier foto's plaatst van zijn HAW dat die zijn handen moet dragen, dattie zijn tenen naar binnen moet doen en zijn hakken laag moet houden.
Meisje meisje wat ik jou wil zeggen is: Ik vind niet dat jouw handen hoger moeten want als je goed kijkt is de lijn van het bit tot aan je elleboog recht en zo hoort het. Als je je handen hoger houdt komt er een knik die er niet hoort te zitten. Oke als je naar Anky kijkt houdt die haar handen idd hoger, maar haar paard loopt ook veel meer gedragen EN er zit geen knik in de lijn van bit tot elleboog.
Je zei ook bij een foto dat je je hakken laag moest houden en je tenen naar binnen terwijl je eigenlijk een volte aan het rijden was of in ieder geval stelling aan het vragen was. Hoe kan je je hakken laag houden en je tenen naar binnen houden als je stelling vraagt. De ruiters die dat kunnen rijden bij mijn weten dan enkel met de handen, dusssss goed zo dat jij bij de stelling er tenminste je been bij hebt.
Ik vind het toch zoooo onnodig als mensen lopen te zeuren dat hun houding niet goed is, terwijl dat zooo onterecht is!!!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:15

Wat een leukerd is Amotes zeg! Lovers
Vind het er netjes uitzien, probeer je onderbenen goed naar achter te houden, en je mag je teugels wat korter nemen.
Stukjes verruimen en stukjes terug, veel overgangen rijden.

Verder vind ik dat je elk topic vooruit gaat, veel succes en oefense nog!