Jane fan Skasterlân (fell pony)@ zomerdressuur werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dide

Re: Jane fan Skasterlân (fell pony)@ zomerdressuur werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:07

Je hebt een hele mooie fell pony. Ik vind je zeker niet te groot, maar je moet wel letten op je houding. Ontspan je schouders, ga iets achter over zitten en til je handen iets hoger dan ziet het geheel er wat netter en ontspannender uit Knipoog .

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 16:24

Bedankt voor de reacties! Tong uitsteken

@ xjox, dankjewel! Knipoog

@ Nessah, dankjewel! Knipoog stoelzit is misschien een beetje overdreven, maar ik zit inderdaad een beetje naar voren. Ik heb nu een ander zadel en het gaat gelukkig veel beter! Tong uitsteken

@ vilouma, ik zal er op letten! Tong uitsteken

@ tessyke, dankjewel voor de tip! En die manen zijn we ook heel erg trots op! Tong uitsteken

@ HorsesWoman, we wisselen al veel met haar af dus ze heeft er zeker geen last van. Knipoog We mennen met haar, vrijheidsdressuur, buitenritjes en natuurlijk dressuur. Springen gaan we pas komend zomer met haar doen, wanneer ze meer body gekregen heeft. Tong uitsteken
Ik groei niet meer, dus dan zal ze er geen last van krijgen! Tong uitsteken

@ dide, dankjewel! Tong uitsteken vonden ze op de keuring ook. Ze had een 8 voor rastype! Haha! Ja, ik zal er zeker aan werken! Knipoog

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:15

Ik weet niet of de pony er last van heeft maar ik denk niet dat ik lekker kan rijden als m'n benen er toch wel een stuk onder uit steken maar dat is natuurlijk helemaal aan jezelf! Voor het plaatje vind ik het niet mooi omdat je toch wel erg lang bent maar als jij jezelf er prettig mee voelt is dat prima toch? Daarnaast mogen mensen hun mening geven dus mag dat ook gezegd worden toch? Wel een super mooie pony zo, ook qua gangen! Succes verder!

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-08 18:04

@ RPride, bedankt voor je reactie! Tong uitsteken
Voor mijn gevoel steek er geen eind onderuit. Ik kan prima met met mijn kuiten been geven, dus ik voel me er inderdaad prima bij! Knipoog En inderdaad ieder zijn ding! Tong uitsteken
Natuurlijk mag iedereen zijn mening geven! Ik heb niemand gezegd dat dat niet mocht! Daarom geef ik ook mijn mening. Knipoog
Dankjewel! Tong uitsteken

xxbeauxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 20:54

Leuke pony ziet er netjes uit probeer je handen recht op te houden dan heb je ook minder last van je strengen binnenhand.
veel succes verder!

Iriz_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 21:24

Ik zie dat je met piano handjes rijd:P
Goed je handen proberen rechtop te houden Knipoog
Voor de rest ziet het er leuk uit

Kittylover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:38

Heey,

Ik vind dat je een leuke pony hebt,
En te groot ben je niet hoor.
Wat een mooie grote bos manen heeft ie zeg Haha!

Naooom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 22:46

Wat een leuke pony heb jij onder je kont zeg ..
zou er trots op wezen ..
En het stoort helemaal niet dat je benen er iets onder uit komen.
Maar probeer je handen iets meer recht op te houden en niet te ver naar voren buigen
succes verder

Yogo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:16

Jaah daar is de mooie Jeantje!!
Qua rijtechnisch heb ik niet zoveel verstand, maar ik vind je zeker niet te groot!
Ik ben zelf zeer regelmatig bij Nynke te vinden en ze rijdt de pony netjes en leuk, en Jane heeft echt nergens last van.
Ze heeft er zelf ook plezier in, dus dat ze te groot zou zijn is nu wel genoeg gezegd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:37

Uh. Pardon??

Nog even en ruiters moeten een halve meter kleiner zijn als hun paard als ze niet te groot willen zijn ?? Verward Ik vind haar dus allesbehalve te groot! Ik vind het zelfs een hele leuke combinatie. Kom op..... paarden/pony's zijn echt niet van suiker hoor........

Maar even rijtechnisch: Je hebt een klein beetje een strenge binnenhand. Niet de hele tijd, maar afentoe wel. Probeer daar wat aandacht aan te besteden Ja . Wat de pony betreft mag de achterhand wel wat actiever, maar je bent al goed op weg. Het is een mooie pony Ja . Succes!

priscilla135

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:00

Mooie pony zeg!! Ik vind dat je wel netjes rechtop zit.. verder zou ik supertrots zijn op zo'n mooie pony!!

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:51

Ik vind het er super uitzien, en ik vind je zeker niet te groot, ik had het wel wat mooier gevonden als je wat verder naar voren in het zadel zat.

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 21:29

Bedankt voor jullie reacties!! Haha!

@ xxbeauxx, dankjewel voor de tip! Tong uitsteken

@ Iriz_lover, ja, klopt! Bloos ik zal erom denken! Knipoog

@ kittylover_, op die bos manen zijn we ook heel erg trots! en nu zijn de manen nog langer dan op deze foto's! Kwijl

@ Naooom, dat ben ik ook zeker!! Haha! Haha! dankjewel!

@ Jinkk, dankjewel!!!! Haha!

@ Bizzybijtje, hahaha, ja, we moeten allemaal een shire gaan kopen want anders kan het echt niet hoor!! Tong uitsteken Tong uitsteken Bedankt voor de tips!

@ priscilla135, dankjewel!! Tong uitsteken

@ Olijkje, dankjewel! we hebben nu een nieuw zadel dus dat is gelukkig al een stuk verbeterd. Maar ik zal er nog steeds op proberen te letten! Knipoog

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:35

Die manen Kwijl Kwijl .
Maar ze loopt soms wel wat te diep. Maar niet storend ofzo.
Verder niet veel cometaar.

LinZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:19

Dit snap ik ook niet! Pfff al die zeikers op bokt over het te groot zijn. Dan wil je toch geen topic meer starten!!
Ik denk dat de ts zelf heel goed weet of de pony het aankan.
Het gaat trouwens niet alleen om het te groot zijn maar ook of de ruiter niet tegen zit. Je kan een kleine ruiter hebben die heel erg tegen zit of een lange ruiter die wel mee zit. Ik weet wel wat beter is.

Heel veel plezier met je pony, jullie zijn een leuke combinatie.

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:56

Mijn beide meisjes Haha! Haha!

Ze loopt idd soms wat te diep, dan doen jonge pony's snel en hier word tijdens de lessen goed aan gewerkt.

Bedankt voor alle tips en complimentjes Lachen ( Jane is van mij namelijk Tong uitsteken )

Over het te groot, voor het plaatje vind ik haar nog maar net aan de lange kant, maar Fell pony's zijn vergelijkbaar met ijslanders en erg sterk, en wij wegen ook nog eens niet zo veel Tong uitsteken

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 19:26

Amina22 schreef:
ja , je begint toch wel wat groot te worden Geld, geld! ...

maar nog niet TE groot Knipoog

Love_apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 20:14

heee jou ken ik, zit jij ook niet op stellingwerfcollege? Knipoog
leuk paardje heb je. sommige reacties van hierboven begrijp ik ook niet van dat je te groot bent, dat vind ik niet.
let inderdaad wel op je handen Bloos .
ook super van je punten Knipoog .

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 19:22

Wat een gezijk weer over te groot zijn. Kijk naar IJslanders daar rijden ook altijd volwassenen op. Op IJsland hebben ze niet anders! Fell pony's kunnen ook wel wat hebben. Ik zeg altijd te groot kun je niet worden maar te zwaar wel Knipoog

Leuke foto's van je Fell! Bij ons in de buurt staan er ook 3 vind ze erg leuk Haha!

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:03

Ik vind je niet te groot voor de pony. Hij kan het makkelijk hebben

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 18:27

Het is maar wat je gewend bent. En als je gewend bent mensen op uit hun krachten gegroeide KWPN'ers te zien rijden, tja dan is dit dus geen beeld dat in je referentiekader past en dus niet OK. Ga je uit van wat die pony kan dragen, dan is er niks aan de hand.
Ook voor IJslanders en andere robuuste rassen zijn er overigens echt wel grenzen aan wat ze kunnen dragen, maar een niet overdreven zware/lange volwassene kunnen de meeste robuuste pony's prima dragen, ook als ze nauwelijks groter zijn dan 1.30. Robuuste pony's zijn inderdaad relatief sterker, vergelijk het met geconcentreerd wasmiddel Haha! Zeker als ze solide gebouwd zijn en in goede conditie kunnen ze vaak relatief meer dragen dan die grote dressuurslungels.
Kortom: niks van dat geneuzel aantrekken, wel van het rijtechnisch commentaar want daar kun je wel iets mee! (zadel wat verder naar achteren leggen, rechtop zitten, zachte verbinding houden met handen/armen)

wennny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 14:22

Leuke combinatie ! Haha!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 15:11

Ziet er goed uit en zo te lezen gaat het goed op wedstrijd. Lachen

Let er wel op dat je pony niet te diep loopt, hoe rijd je hem los? Ik vind hem namelijk wat opgekropt lopen, weet niet of het aan spanning ofzo kan liggen, maar probeer het neusje er meer uit te rijden!

En over te groot; voor het plaatje is het mooier wanneer er een kleiner iemand op zou zitten, maar te groot ben je zeker niet! Ik ken het probleem zelf ook, zo lang het voor jou goed voelt en je niks aan je paardje merkt, is het goed toch! Lachen

Vernon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 21:10

Bedankt voor alle reacties! Tong uitsteken

@ Weissjee, ja he? Tong uitsteken en ze groeien nog steeds!

@ LinZZZZ, zo bekijk ik het dus ook. Als ik nou als een zoutzak tegen zou zitten, maar dat valt gelukkig mee! Tong uitsteken Bedankt!

@ MissJeanny, ja, deze complimentjes zijn zeker ook voor jou! Tong uitsteken Zonder jou was het nooit wat geworden tussen Jane en mij! Haha!

@ Amina22, hahaha, dankjewel! Knipoog

@ Love_apollo, Ja, ik zit inderdaad op het Stellingwerfcollege! Tong uitsteken Heb ook even bij jou foto's gekeken maar ik herken je eigenlijk nog niet.. Bloos Ja, handen... Blijft een lastig punt... Daarom werken we er hard aan! Dankjewel!

@ Glossi, Wat leuk dat er ook fell bij jou in de buurt staan! Je ziet ze niet veel! Tong uitsteken

@ Askja, Ja, je hebt helemaal gelijk! Ik zou het niet beter uit kunnen leggen! Haha! Hahaha, grappige vergelijking met wasmiddel maar zeker waar! Knipoog Zadel is al vervangen voor een ander! Tong uitsteken Ligt dus een stuk beter, en heeft ze ook meer schoudervrijheid. Bedankt voor de tips!

@ Mowoah, Ja het gaat zeker goed! Tong uitsteken (zie onderschrift) Ze loopt inderdaad vaak te diep. Ze is nog jong en we zijn in de training vooral bezig met dat ze los laat. Waar ze dan op dat moment loopt met haar hoofd (vaak te diep) vinden we dan eerst wat minder belangrijk. Toen ze dat meer doorkreeg, ging we haar meer bergopwaarts (noem het maar even zo) rijden zodat ze meer uitschoof. Dit ging er goed! Haha! Toen we daar mooi opweg mee waren, kreeg ze helaas last van haar buik. De wedstrijdfoto is ook te diep maar dit kwam door de hangerigheid en moeheid. Spanning is het dus zeker niet. Meer dat ze het moeilijk vind en dit dan een makkelijke houding vind. (Heb ik het idee Knipoog) Maar na de zwangerschapverlof gaan we daar weer hard mee bezig! Haha!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:16

Wat is en blijft het toch een leukerd.
Ik vind haar echt ontzettend mooi lopen!!!
Het is nog wel een pony die ik in het echt wil ontmoeten hoor Tong uitsteken