Schuine beugelblokjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

InekeH87

Re: Schuine beugelblokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 18:18

Ik sta op de bal van mijn voet in de beugels maar mijn instructeur zegt juist dat ik meer op mijn tenen moet gaan staan.
Ik heb vrij veel spanning in mijn bovenbenen en dat weet ik daar probeer ik ook aan te werken maar in de les ben ik zo gespannen dat dat niet lukt dus dat doe ik buiten de les.

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:32

Eigenlijk moet je, om je hak uit te drukken en tenen naar binnen te houden, niet al teveel op je hak/teen letten Clown . Klinkt vreemd, maar het is, zoals eerder ook gemotiveerd wordt, niet mogelijk om in je kniegewricht te draaien; dit levert ongemak op.
Belangrijker is om je been "af te laten hangen", en dan vooral vanuit je bovenbeen. Je hak druk je als het ware uit door je knie extra af te laten hangen, in het verlengde van je bovenbeen. Niet teveel op je voet/hak letten, maar eerder op je heupen, bovenbenen en knieën. Let maar op, dit zal je gemakkelijker af gaan dan extreem letten op je voet/hak. Met bovenstaande tips, valt je been eigenlijk automatisch op de juiste plaats.
Succes!

detoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:58

door me te verdiepen in c r en les te krijgen van een centered riding instructrice ik heb me laten vertellen dat je je hiel niet naar beneden moet drukken je zou daardoor je gewrichten opslot zetten,wat juist weer instabiliteit geeft,centered riding,heeft mij wel een handvat gegeven waardoor je beter in balans zit en daardoor,beter, mooier maar vooral stiller zit .
door je boven been naar beneden te laten wijzen en je onder been iets naar achteren te drukken,kom je zelf veel meer in evenwicht dit werkt door in je zit en been houding,als je je nl vast knelt aan je paard krijg je het knijper op pingpong balletje effect je knijpt jezelf omhoog en dat is net wat je niet wilt ,
je moet op je paard zitten als of je met wat gebogen knieen op de grond zou staan,ik ben bijna 1,5 jaar bezig geweest om deze houding voor mij gevoel normaal te laten worden zo was mijn oude houding ingebakken maar dit voeld en rijd vele malen prettiger,dus ook voor het paard denk ik.
ook de beugel onder de bal van de voet ipv onder de tenen is al een stijd omdat voor elkaar te krijgen ,maar ook dit geeft veel balans en dat geeft weer veel vrijheid.
vaak is een probleem een opvallend ding in een reeks, en niet iets wat helemaal opzich zelf staat.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 11:44

Ik heb de beugels dus altijd al onder de bal van mijn voet. Met centered riding ben ik wel bezig maar ik heb pas een paar lessen gehad dus dat zal nog wel hard werken worden.