Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Adil18 schreef:Vraagje: Als hij inderdaad zo slecht voorwaarts is, waarom werk je daar dan niet aan....Laat dat aan de teugel laten lopen maar even voor wat het is en ga hem actief maken, veel schakelen, voorwaarts moettie!![]()
Om heeeeeeeeeel erg eerlijk te zijn is dat het werk dat je in het begin had moeten doen, anderhalfjaar terug

haha erg leuk

anniee schreef:Maar hij moet nu ook leren met 'druk' op het bit te kunnen lopen, dat vind hij gewoon nog wel moeilijk.
Als ik hem bitloos rijd, buiten of aan de losse teugel dan loopt hij stukken vlotter en reageert dan beter.
Maar zodra je maar een klein beetje druk hebt gaat hij al langzamer.
Hoe rijden jullie een mega-flegmatiek paard?
anniee schreef:Hij gaat dan niet te hard, maar enige vorm van buiging kan ik dan wel vergeten zeg maar. Hij gaat dan dus wel als een plank door de bochten. Ik heb hem afgelopen zomer ook een tijdje aan een wat langere teugel gereden na een bezoek aan een open dag a la ADB. Dat pakte hij heel goed op, zocht zelf mooi mijn hand op en liep mooi vlotjes. Maar daarentegen ging het inbuigen echt heel erg moeilijk en toen ik hem weer eens op de oude manier oppakte in de bak was hij echt zo stijf als een plank.

anniee schreef:Zoals ik al eerder steeds aangaf; hij hangt niet in mijn handen, Storm is echt bijna op je pinken te rijden