t zal misschien heel vervelend klinken maar geef hem een verdiende tik met de zweep, en laat hem eens even een paar rondjes flink naar voren gaan, maar dan ook echt flink. die van mij had hierdoor snel de lol eraf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

whaha ik weer met mn stomme opmerkingen

, op het moment gaat het dus goed. ik moet zeggen dat jou houding/zit ook wat zegt, dat meisje wat op mijn pony rijd, had een verschikkelijke zit, en paarden voelen dat, en mijn pony reageert op alles wat fout wordt aangegeven, nu ik daar bij haar oplet gaat het ook al beter
.
.
Angietje schreef:Nou mensen, ik ben dus vandaag met hem naar buiten geweest. Gewoon lekker relaxed gaan rijden. In het begin ging het allemaal prima, was helemaal happy. Maar helaas duurde dit niet voor lang...
Toen we eenmaal in het bos waren wou ik een pad in slaan en meneer wilde dit echt niet.
Hup achteruit. Eerst geprobeerd hem met een tik van de zweep vooruit te krijgen, maar dit was niet echt een succes. Hij kwam omhoog. En daarna gingtie gewoon weer verder met achteruit lopen.
Dus toen heb ik geprobeerd om hem op mijn hulpen achteruit te laten lopen en daarna op mijn hulp weer vooruit te krijgen.
Hij deed 1 stap, flink beloond, maar daarna weer het zelfde liedje. Het is zo vervelend. Ik ben uiteindelijk maar afgestapt en een stukje met hem meegelopen. Toen gingtie wel. Maar toen ik daarna weer opstapte en we een paar meter verder waren begon het weer van voor af aan.
Ik word er een beetje moedeloos van eelijk gezegd
MaaikeMo schreef:ymke, zo fout was ze niet, want elke pas voorwaarts is goed, en mag beloont worden.
, ik dacht dat er stond dat ze hem naar achter liet lopen en na 1 pas al beloonde.
Ineke2 schreef:Tja een paard is nou eenmaal een kuddedier en gaat niet graag alleen weg. Wanneer hij voldoende vertrouwen heeft in zijn berijder en zijn berijder ook genoeg vertrouwen heeft in het dier gaat het wel goed over het algemeen.
Gewoon veel doen en met kleine stapjes vooruitgang al blij zijn
ik denk dat ik het wandelen nog maar even moet laten... gewoon veel grondwerk zodat het vertrouwen er komt.. dan denk ik dat het stukke beter zal gaan