Asirika(3)@ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ruga

Re: Asirika(3)@ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 01:52

Ik zie niet waarom het perse zou moeten, 't is een hobby..voor de mens bovenop toch.
Ja hoor, dat had ik ook zo begrepen (dat je daar geen voorstander van bent).

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 11:12

Goh wat weten we het allemaal weer goed zeg.
In andere topics met driejarigen zijn jullie niet zo actief, waarom hier wel???

Het paard is bijna 4 jaar oud, wordt hooguit 2x per week bereden door de TS, nooit langer dan 20 minuten, nooit in een gedwongen houding enz.
Ik zie daar geen probleem in, jullie blijkbaar wel, terwijl je niet eens op de hoogte bent wat TS met het dier doet.
Commentaar is snel te geven vanaf de zijkant en jullie doen het natuurlijk allemaal beter.

Je kunt hooguit advies geven, maar een discussie zoals jullie die voeren mag duidelijk zijn dat die niet prettig over komt en zeker niet in dit topic met een TS die het al allemaal anders doet als de gemiddelde paardenbezitter.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:52

geral schreef:

Toeval wat mij betreft.. alle driejarigen zijn te jong. En ik twijfel er niet aan dat de TS de beste bedoelingen heeft.
Citaat:
en jullie doen het natuurlijk allemaal beter

Beter? Geen idee.. maar zeker wel later Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:53

geral schreef:

Het paard is bijna 4 jaar oud, wordt hooguit 2x per week bereden door de TS, nooit langer dan 20 minuten, nooit in een gedwongen houding enz.

Pardon? Hoe noem jij dit dan?

Afbeelding

Behalve dat het paard 3 jaar is, is deze manier van rijden ook slecht voor oudere paarden.
Het paard loopt te ver achter de loodlijn, dit zorgt voor slecht ruggebruik en het afknijpen van de luchtpijp.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:08

Arabesk, zie wat je wilt zien, dit is geen afgedwongen houding, staat geen spanning op de teugel en ja dit kan voorkomen met een jong paard.
Dat dat niet de bedoeling is van de TS weet ik zeker, maar goed jij wilt dat toch niet zien Slapen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 21:51

Moderatoropmerking:
Kunnen we wel vriendelijk blijven?

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 00:08

Selena, ik vind dat je heel erg goed bezig bent. Ik vind het er absoluut vriendelijk uitzien, en van die paar NH mensen moet je, je maar niks aantrekken ik denk dat menig 3 jarig paard EN ruiter een voorbeeld kan nemen aan dit plaatje. Het ziet er ontspannen en ongedwongen uit en het lijkt erop dat je weet waar je mee bezig bent. Heel veel succes!

Liefs Esmee

Selena87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 23:58

Arabesk schreef:
geral schreef:

Pardon? Hoe noem jij dit dan?

[

Behalve dat het paard 3 jaar is, is deze manier van rijden ook slecht voor oudere paarden.
Het paard loopt te ver achter de loodlijn, dit zorgt voor slecht ruggebruik en het afknijpen van de luchtpijp.

Deze foto is alles behalve goed ik streef ook zeker niet naar zo`n reactie ik kan ook alleen foto`s plaatsen waar het allemaal perfect is! Maar we weten allemaal vooral bij een jong paard dat dit eens kan gebeuren en ik vind ook dat er best een foto geplaatst mag worden hoe je het niet graag ziet maar het je toch wel eens een keer overkomt en dat er aan gewerkt word.
Ik weet zelf dat ik op deze foto minimale teugel druk heb tot bijna geen ivm het achter bij been kruipen waardoor ze zich in de nek kort maakt en in de rug gaat opbollen en het dus absoluut geen fijn beeld geeft tevens is dit wel een moment opname wat niet wegneemt dat het wel gebeurt.

Esmee bedankt voor je leuke reactie!

btw het paard is bijna 4

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 10:46

Ik vind het ook heel apart dat een kenner als Arabesk niet ziet dat je op die foto vrijwel geen teugeldruk hebt. Dat is in mijn ogen nl overduidelijk. Dus dwing je je paard niet in die houding en plaats je die foto om te illustreren waarmee je bezig bent om dit probleem eruit te rijden.
Als na aanleiding van deze foto verkeerde conclusies worden getrokken en meningen worden gevormd dan snap ik wel waarom het op HAW zo vaak fout gaat.

Danyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 14:35

Beaux schreef:
Ik vind het ook heel apart dat een kenner als Arabesk niet ziet dat je op die foto vrijwel geen teugeldruk hebt. Dat is in mijn ogen nl overduidelijk. Dus dwing je je paard niet in die houding en plaats je die foto om te illustreren waarmee je bezig bent om dit probleem eruit te rijden.
Als na aanleiding van deze foto verkeerde conclusies worden getrokken en meningen worden gevormd dan snap ik wel waarom het op HAW zo vaak fout gaat.

Afgod amen. Jij hebt precies bedoelt wat ik bedoelde te zeggen.