Benen strekken voor het rijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gipsylover

Re: Benen strekken voor het rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:38

Dit is alleen maar handig, zorgt ervoor dat de huid onder de singel niet gaat schuren Knipoog!

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 21:15

Tzal vast wel handig zijn maar mijn pony heeft er geen last van schuur plekjes ofzow ...
Maar tis idd niet zielig maar tis ook niet prettig voor de pony denk ik ?!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 22:06

Hoezo denk je dat t niet prettig is??
Paard wordt toch niet bij zn hoef gepakt en vervolgens anderhalve meter naar voren getrokken.. mag ik tenminste hopen... t gaat toch gewoon vanaf zn knie en dan ff dat velletje recht..

Als je pony er geen last van heeft is t niet echt nodig idd, maar dat t niet prettig voor de pony zou zijn ben ik t niet mee eens

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:55

Ik doe het niet. Als je correct opzadelt, ligt de singel minimaal een handbreedte (bij mijn paard zelfs nog wat meer) achter het voorbeen. Daar zitten helemaal geen plooien.
Helaas leggen heel veel ruiters het zadel te ver naar voren en komt de singel vlak achter het voorbeen en ja, daar kan de huid gemakkelijk plooien.

Correct opzadelen zou veel beter zijn.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:31

Het hangt af van de manier waarop je het doet!

De meesten heffen gewoon de knie van hun paard op en wrijven dan met hun vlakke hand wat voor de singel om zo het vel plat te "trekken". Dit kan geen kwaad alhoewel het bij een correct opgezadeld paard niet nodig is.

De manier die TS volgens mij bedoelt, is dat men het been van zijn paard gestrekt vastneemt en het dan volledig naar voor trekt. In tegenstelling tot de manier hierboven gaat men hierbij ook een deel spieren gaan strekken. Is dit leuk voor een paard? NEEN. Vergelijk het hiermee: Jij staat 's ochtends op, nog wat stijf van een ganse nacht stil te liggen en ze beginnen aan alle kanten van je lijf te trekken om zo je spieren te rekken. Zou jij hier blij mee zijn? :-D

Over die foto's op de vorige bladzijde: Dit doen mensen echt niet als opwarming tenzij ze onmiddelijk een spierblessure willen Knipoog Eerst ga je een paar rondjes warmlopen en als dan je spieren los zijn, ga je stretchen.

DinaxUllie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 23:24

Jup dat bedoel ik Haha!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:11

Ik doe het ook, voor het velletje die tussen de singel zit Knipoog!