Mijn ezel op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Mijn ezel op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:28

Ja zo zit het wel denk ik, ofja het begint met dat zij gespannen is want ik ben zelf niet gespannen op wedstrijd. Ik rijd altijd wel heel gespannen (schouders vast ellebogen strak enzo) daardoor ga ik nog stijver zitten en gaat zij ook niet ontspannen, het is niet zo dat ik in mijn hoofd gespannen ben. In de les zijn ook hard op weg naar een ontspannen houding en binnekort ga ik naar de fysio die iets aan mijn rug&nek gaat doen omdat die vast zitten misschien kan ik dan ook beter ontspannen.

Iemand tips om mijn houden stil te houden?

ThUnDeRtIeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 18:45

omdat ik zie dat je tips vraagt om het stijgeren af te leren
ik heb ook zo´n spook die van stijgeren houd. nu had ik afgelopen dinsdag een clinic van laurens van lieren en daar heb ik een tip aangevraagd en hij kwam ook met het volgende probeer altijd eerst je paard rond te maken zodat ie naar 1 kant gaat en niet rechtop blijft dan naar voren rijden voorwaartse drang is het belangrijkste! en evt kan je als je paard rechtoverent staat 1 hand voor 1 oog doen zodat ie zich naar de andere kant rond maakt en dan kan je weer naar voren rijden
misschien heb je er wat aan succes & ga lekker door met trainen

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 19:48

Bedankt voor je tips Ja
Ik ga als ik weer les heb toch ook nog maar eens aan mijn instructrice ook nog wat tips vragen voor het steigeren Ja

Missy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:58

Ziet er leuk uit Haha!

Probeer inderdaad lekker trots te gaan zitten. Rechtop, en niet naar voren leunen, maar juist wat meer naar achter. Vooral bij de galop lijkt het of je naar voren hangt....

LoveOdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:28

Ziet er niet slecht uit hoor, Ik zou inderdaad veel gaan werken aan je eigen impact op je paardje. Hij let nu totaal niet op jou. Dat ie het spannend vindt is natuurlijk logisch, maar zet hem eens goed aan je benen en veel in werken met je hand (wel met een ontspannen hand).

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 15:40

inge82 schreef:
Hmm, mijn oude bijrijdpaard heeft een vergelijkbaar trucje, maar dat was meer om te gallen. Hij draaide in een bepaalde hoek (zogenaamd eng) 180 graden om en gaf dan een bok met als gevolg dat je er 9 vd 10 afviel. Het enige wat hielp was boventempo door die hoek rijden. Een paard kan alleen maar 180 graden draaien als hij zijn gewicht naar achteren kan brengne. Dat lukte hem gewoon door het iets hogere tempo niet goed. Wat ook niet hielp was dat ik in die betreffende hoek al gespannen ging zitten. Mijn instructrice heeft er bij mij echt ingehamerd dat ik mijn schouders moest ontspannen en vooruit moest blijven kijken; je voelt eerder dat ze gaan draaien dan dat je het ziet. Maar goed, jouw paardje heeft last van stress en doet dit misschien ook vanuit stap dus dan is het wel een ander verhaal en weet ik niet of boven tempo en ontspannen zitten en voelen bij jou zullen helpen. Succes met je overigens leuke pony!

Ik denk wel dat het een heel stuk zou helpen als ik ontspannen ga zitten maar het is zo verdraait moeilijk Knipoog Net zoals met jou span ik mijn schouders ontzettend aan en daar word ook op in gehamerd.

LoveOdie: Ik was al redelijk blij dat ze het zo deed, eerst was het nog vele malen erger, ze liep bij deze wedstrijd ook constant te hinniken.
Ik ben al blij met dit resultaat omdat ik weet hoe ze vroeger was daar kan ik jullie niets van laten zien jammer genoeg. Eerst liep ze in de binnenbak thuis al alleen maar te hinniken en 0,0 concentratie op mij. Maar ze moet idd nog veel meer op mij gaan letten.

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:48

Ik denk dat dit alles te maken heeft met verlatingsangst, en als jij er dan ook wat onzeker op zit word het niet beter, in je profiel zag ik ook dat ze niet alleen kan blijven en zich daardoor ook ernstig heeft verwond, dit was natuurlijk ook traumatisch voor haar of hem.

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:52

Leuk paardje!
Je hakken naar beneden houden en LACHEN Pling haha!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 19:24

Bikkellove: Ja ze heeft idd verlatingsangst ofja ik noem het nooit zo omdat ik het zo'n stom woord vind.
Lekkere verwondingen he Scheve mond
Dat is idd misschien een traumatische ervaring maar ze had die verlatings angst al, ik dat ze al eerder iets van een trauma heeft opgelopen. Want de eerste dag/nacht dat we haar hadden is ze ontsnapt(stonden we nog niet op een pensionstal) en heeft een handelaar haar om 5 uur snachts op moeten halen omdat ze door een woonwijk liep wat denk ik 5 km van onze oude stal vandaan was+ een ontzettend gevaarlijke weg.

Zosja24: Wat bedoel je?

28 Februarie gaan we het weer proberen Haha!
Heb er zin in

manon_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:37

Probeer diep te ademen. Mijn instructrice zei altijd dat ik vergat te ademen als ik gespannen was. Misschien helpt het bij jou ook.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 19:48

Glossi: Klopt ik weet het ook al te goed Ja alleen het weten en in praktijk brengen is erg lastig omdat je dan meer bezig bent met blijven zitten, moet er volgende keer toch op letten mijn handen naar voren te doen.

manon_k: haha dat klopt Huilen van het lachen ik vergeet volgens mijn instructrice sowieso soms om te ademen Huilen van het lachen dus dan zal ik het wel helemaal vergeten. Misschien moet ik toch maar zo'n bandje kopen met 'adem in adem uit' Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:10

Moderatoropmerking:
[mod]Reacties die niet aan de nieuwe regels van HAW voldoen verwijderd.

Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips
Verder is het wel de bedoeling om rijtechnisch commentaar te geven en dit aan de hand van de foto's van de topicstarter te doen. Ga dus alsjeblieft niet teveel offtopic wbt het steigerprobleem. Lachen

Sonja15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 12:48

heeiii,,
ik heb zelf ook op een pony gereden die "verlatingsangst" had.
wat ik heb gedaan...gewoon tijdens het rijden de hele tijd goed bezig houden...voltes verkleinen overgangen maken ect ect.. en op den duur werd het steeds beter..
en wat je ook kunt doen is niet al te vaak samen met iemand rijden..
tis misschien wat saai zo alleen maar daardoor is heb bij mij veel beter gegaan met rijden.
verder vindt ik het er netjes uitzien hoor!!
veel succes verder!!

liefs Sonja15

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:51

Met rijden in de bak is het ondertussen bijna geen probleem meer, alleen op vreemd terein. Verder rijd ik ook bijna niet samen in de bak omdat ik het fijner vind om alleen te rijden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:57

Goh, jij hebt ook al een ezel? Ik zei vanmiddag nog tegen mn pony dat ze ook een ezel was.

Verder ziet het er netjes uit Ja
Ze loopt wel een beetje op de voorhand volgens mij?
En je moet je schouders wat naar achteren doen Lachen

Ik herken wel wat van jou pony in die van mij.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-09 10:54

Ja Clown ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik haar een ezel noem.

Jup klopt dat ze wat op de voorhand loopt, we moeten nog goed het vaste tempo er in houden, en dat ze goed haar achterbenen gaat gebruiken, want ze is liever lui dan moe.
Mijn houding is heel erg gespannen daarom ziet het er ook niet echt lekker uit.

*gaat in profiel kijken
Edit: ze hebben idd wel wat van elkaar weg ja Ja

wpb

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 20:10

je moet er goed op je buitenteugel houden ze valt om
ik heb altijd geleerd dat me paard een shirtje was als ze omviel moest je even aan het mouwtje zitten en dan weer los laten
het klinkt gek maar werkt wel