Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

inge82 schreef:Hmm, mijn oude bijrijdpaard heeft een vergelijkbaar trucje, maar dat was meer om te gallen. Hij draaide in een bepaalde hoek (zogenaamd eng) 180 graden om en gaf dan een bok met als gevolg dat je er 9 vd 10 afviel. Het enige wat hielp was boventempo door die hoek rijden. Een paard kan alleen maar 180 graden draaien als hij zijn gewicht naar achteren kan brengne. Dat lukte hem gewoon door het iets hogere tempo niet goed. Wat ook niet hielp was dat ik in die betreffende hoek al gespannen ging zitten. Mijn instructrice heeft er bij mij echt ingehamerd dat ik mijn schouders moest ontspannen en vooruit moest blijven kijken; je voelt eerder dat ze gaan draaien dan dat je het ziet. Maar goed, jouw paardje heeft last van stress en doet dit misschien ook vanuit stap dus dan is het wel een ander verhaal en weet ik niet of boven tempo en ontspannen zitten en voelen bij jou zullen helpen. Succes met je overigens leuke pony!
Net zoals met jou span ik mijn schouders ontzettend aan en daar word ook op in gehamerd.
haha! 

alleen het weten en in praktijk brengen is erg lastig omdat je dan meer bezig bent met blijven zitten, moet er volgende keer toch op letten mijn handen naar voren te doen.
ik vergeet volgens mijn instructrice sowieso soms om te ademen
dus dan zal ik het wel helemaal vergeten. Misschien moet ik toch maar zo'n bandje kopen met 'adem in adem uit'

ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik haar een ezel noem.