hij snapt het niet!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RENSKIRT

Re: hij snapt het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:47

midgie schreef:
Ik weet het zeker!!
Sorry maar denk dat je dan toch de fout bij jezelf moet zoeken, een paard gaat niet expres mank lopen omdat hij geen zin meer heeft,
Jee hoe oud ben je ??
Heb je les??
Als je niet kan longeren, zal het rijden ook niet perfect gaan, ooit van ruitergevoel gehoord en respect en vertrouwen???
het kan dat de fout bij mij ligt ja, maar bij mijn vriendin doet hij hetzelfde

& de eigenaar en de ex-verzorger van mijn verzorgpaard zeggen hetzelfde. de gene met wie ikdat paard nu verzorg - bij haar doet hij hetzelfde. ik heb les ja, hoezo? op de manege heb ik ook niet leren longeren, daar kon ik toch ook rijden ? en ik ben niet perfect nee, en ik rijd ook niet perfect. en ja daar heb ikvan gehoord.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:47

Eerlijk gezegd ben jij degene die niets van longeren snapt.

Je paard weg laten rennen, zo met de lijn hannesen dat je paard erover stapt, hem naar je toe laten komen, zijn allemaal beginnersfouten.

Geeft niets, maar dan moet je wel open staan voor goede raad en willen inzien dat het paard niet stout is, maar dat jij nog veel moet leren.

Is er iemand die je kan helpen, een ervaren paardenpersoon?
Dit ga je niet redden met tips van bokt. Dit is een kwestie van iemand die jou aan het handje neemt en je alles uitlegt.

Bij omdraaien bij zon kleintje niet moeilijk doen, gewoon in de richting doorgaan die hij zelf koos. Zo leert hij dat hij geen rustpauze krijgt als hij omdraait, wordt het minder leuk.

Veel succes. Lachen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:48

chloek schreef:
Sorry hoor maar dubbele lijnen lijkt me niet echt handig aangezien het al niet met 1 lukt (zit hij al in het touw) hoe moet dat dan als ze er twee vast heeft?

Haha! Haha! nee denk dat de TS eerst eens serieus les moet nemen, want met 2 lijnen word het een drama en krijgt het arme dier misschien nog een keer met de zweep Bloos

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:49

randalinpony schreef:
Eerlijk gezegd ben jij degene die niets van longeren snapt.

Je paard weg laten rennen, zo met de lijn hannesen dat je paard erover stapt, hem naar je toe laten komen, zijn allemaal beginnersfouten.

Geeft niets, maar dan moet je wel open staan voor goede raad en willen inzien dat het paard niet stout is, maar dat jij nog veel moet leren.

Is er iemand die je kan helpen, een ervaren paardenpersoon?
Dit ga je niet redden met tips van bokt. Dit is een kwestie van iemand die jou aan het handje neemt en je alles uitlegt.

Bij omdraaien bij zon kleintje niet moeilijk doen, gewoon in de richting doorgaan die hij zelf koos. Zo leert hij dat hij geen rustpauze krijgt als hij omdraait, wordt het minder leuk.

Veel succes. Lachen
logisch dat ik hem laat wegrennen, ik wil niet dat hij zijn benen breekt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:51

RENSKIRT schreef:
hoi, mijn shet snapt niets van longeren .
het is een ruintje van 7 jaar en ik heb hem nu een half jaar .
hij gaat keihard draven, en hij is niet te stoppen.
en als hij stopt, komt hij naar je toe .

laatst heeft hij het ook geflikt om er van door te gaan,
het had toen gevroren en hij gleed telkens uit over die bevoren hobbels.
we kregen hem ook niet meer te pakken ; pas na een kwartier.

het is een kleintje dus ik kan er niet op .
verder ken ik ook niemand die er wel op kan rijden .
hij is vroeger wel mishandeld en als hij een zweep ziet gaat hij heel panisch doen.

hij is ook heel dominant naar anderen. ik ben het hem nu aan het afleren,
en hij doet het pas sinds een maand. hij bijt, trapt, met zijn kont naar je toestaan
alsof hij je wilt trappen . tegen je op willen steigeren etc.

wie weet wat ik moet doen? groetjes renske.

jij snapt het niet........... een peerd weet het wel Lachen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:52

Je slaat hem met een zweep terwijl hij een fobie voor zwepen heeft? Nagelbijten / Gniffelen

Romy18

Laat je een paar keer helpen door iemand die veel met jonge paarden werkt. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap je pony leert wat de bedoeling is en jij leert hoe je je pony duidelijk maakt wat de bedoeling. Weet niet waar je ergens woont mss dat er op bokt wel iemand uit de buurt te vinden is die je een paar keer kan helpen?!

midgie

RENSKIRT schreef:
midgie schreef:
Ik weet het zeker!!
Sorry maar denk dat je dan toch de fout bij jezelf moet zoeken, een paard gaat niet expres mank lopen omdat hij geen zin meer heeft,
Jee hoe oud ben je ??
Heb je les??
Als je niet kan longeren, zal het rijden ook niet perfect gaan, ooit van ruitergevoel gehoord en respect en vertrouwen???
het kan dat de fout bij mij ligt ja, maar bij mijn vriendin doet hij hetzelfde

& de eigenaar en de ex-verzorger van mijn verzorgpaard zeggen hetzelfde. de gene met wie ikdat paard nu verzorg - bij haar doet hij hetzelfde. ik heb les ja, hoezo? op de manege heb ik ook niet leren longeren, daar kon ik toch ook rijden ? en ik ben niet perfect nee, en ik rijd ook niet perfect. en ja daar heb ikvan gehoord.

Dus je kan zelf niet longeren omdat j ehet niet hebt geleerd.
Jammer dat je zegt dat je op de manege komt om te rijden, vind het ook jammer dat op een manege geen aandacht aan het longeren word besteed.
Je zou b.v kunnen vragen op de manege of ze eens aandacht aan het longeren willen besteden.

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:53

Romy18 schreef:
Laat je een paar keer helpen door iemand die veel met jonge paarden werkt. Dan heb je 2 vliegen in 1 klap je pony leert wat de bedoeling is en jij leert hoe je je pony duidelijk maakt wat de bedoeling. Weet niet waar je ergens woont mss dat er op bokt wel iemand uit de buurt te vinden is die je een paar keer kan helpen?!
eigenaar van waar hij staat wilt niet dat er anderen op zijn land komen..

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:53

Als je hem niet de kans geeft om weg te rennen en het touw niet los laat kan hij nooit (bij normaal longeren) in de lijn stappen
dus nee niet logisch dat je hem weg laat rennen

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:54

midgie schreef:
Dus je kan zelf niet longeren omdat j ehet niet hebt geleerd.
Jammer dat je zegt dat je op de manege komt om te rijden, vind het ook jammer dat op een manege geen aandacht aan het longeren word besteed.
Je zou b.v kunnen vragen op de manege of ze eens aandacht aan het longeren willen besteden.
ik heb het van een vriendin geleerd. en op de manege doen ze dat niet, heb het er wel is over gehad maar ze zeiden nee. Bloos

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:55

chloek schreef:
Als je hem niet de kans geeft om weg te rennen en het touw niet los laat kan hij nooit (bij normaal longeren) in de lijn stappen
dus nee niet logisch dat je hem weg laat rennen
dit is makkelijker gezegt dan gedaan. Knipoog

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:56

Hij zou niet moeten willen dat er zo gedaan word met zijn dieren, zeg niet dat je slecht bent maar vind het erg onverantwoord

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:57

chloek schreef:
Hij zou niet moeten willen dat er zo gedaan word met zijn dieren, zeg niet dat je slecht bent maar vind het erg onverantwoord
?? Tong uitsteken

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 20:58

maar sowieso - ja het ligt deels aan mij

maar waarom kan ik mijn kwnptuiger verzorgpaard dan wel normaal longeren terwijl hij supersterk is, maar hem niet ?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:00

http://www.lammert-haanstra.nl/

Als je er dan niemand bij mag halen, probeer dan het boek van Lammert Haanstra eens op de kop te tikken. Of de DVD.

Dan krijg je in ieder geval een idee van waar het over gaat. Lachen

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:02

omdat die al geleerd heeft wat longeren is? En het ligt niet deels aan jou het ligt volledig aan jou! En daarom heb je hulp nodig en dat kan ik je in dit geval niet geven via inet aangezien ik niet zie waar het fout gaat.

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:04

Romy18 schreef:
omdat die al geleerd heeft wat longeren is? En het ligt niet deels aan jou het ligt volledig aan jou! En daarom heb je hulp nodig en dat kan ik je in dit geval niet geven via inet aangezien ik niet zie waar het fout gaat.
hij gaat heel hard draven
hij keert om
het longeertouw zit om zijn nek
hij gaat er van door
het touw schiet deels uit mijn handen
daar komt zijn been in te zitten

enwaarom gaat het bij mijn andere verzorgpaard wel goed?

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:06

TS, zonder je direct aan te willen vallen lijkt het er wel enigszins op dat je een beetje aan het rellen bent...alle serieuze reacties waar je volgens mij beslist wel iets mee zou kunnen, veeg je van tafel en je antwoorden geven alleen maar aan waarom iets níet zou werken in jouw geval. Misschien moet je gewoon de reacties nog eens goed lezen en kijken waar je wel iets mee kunt.

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:07

Kendra schreef:
TS, zonder je direct aan te willen vallen lijkt het er wel enigszins op dat je een beetje aan het rellen bent...alle serieuze reacties waar je volgens mij beslist wel iets mee zou kunnen, veeg je van tafel en je antwoorden geven alleen maar aan waarom iets níet zou werken in jouw geval. Misschien moet je gewoon de reacties nog eens goed lezen en kijken waar je wel iets mee kunt.
ik ga nu, ik lees ze morgen nog wel is door.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:08

RENSKIRT schreef:
Balou_k schreef:
Geef hem maar eens een welverdiende klap ! Laat hem merken dat je dat absoluut niet fijn vind, wie is hier nou eigenlijk de baas ?

longeren, ja, ik zit daar nu zelf ook mee
Bloos draaien om de voorhand.
gisteren ben ik zó boos op hem geworden, ik heb hem drie rake klappen met een zweep gegeven. maar na vijf minuten was hij het alweer vergeten Verdrietig

Niet tijdens het longeren, maar als hij bijt of trapt ..

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:08

randalinpony schreef:
http://www.lammert-haanstra.nl/

Als je er dan niemand bij mag halen, probeer dan het boek van Lammert Haanstra eens op de kop te tikken. Of de DVD.

Dan krijg je in ieder geval een idee van waar het over gaat. Lachen
hoe duur is die ?

RENSKIRT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 21:08

Balou_k schreef:
Niet tijdens het longeren, maar als hij bijt of trapt ..
daar had ik het ook over Clown

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:09

xMRGANx schreef:
Balou_k schreef:
Geef hem maar eens een welverdiende klap ! Laat hem merken dat je dat absoluut niet fijn vind, wie is hier nou eigenlijk de baas ?

longeren, ja, ik zit daar nu zelf ook mee
Bloos draaien om de voorhand.

wat voor een raad is dat nu weeer ö
paardje snapt mss niet wat longeren is
laat iemand naast de pony in rondjes lopen terwijl jij in het midden staat met de longe in je handen.
het is niet verantwoord om je paard zo hard te laten draven op bevroren ondergrond
en ik weet dat het mss 'aantrekkelijk' kan zijn om je paard en mot te geven, maar doe het nieeet!

HAD HET OVER HET BIJTEN EN SCHOPPEN Knipoog

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 21:11

Dat zijn reactie's op jou onkunde en is niet het gene wat fout gaat wat er fout gaat kan je alleen zien of iemand moet heel goed de situatie kunnen beschrijven.