Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Leuk diertje helaas had ik toen mijn eigen paard ook nog steeds en had ik te weinig tijd.
Ik vind t wel een leuk paardje om te zien trouwens. 
Merith_ schreef:Heey,
Ik denk dat dit paardje wel zeker nageeflijker kan lopen. Maar nageeflijk lopen is niet enkel het plaatje, maar ook de ontspanning, anders is het alleen maar een valse knik.. Ik heb dit probleem ook gehad met mijn verzorgpaardje. Op het moment dat je de teugels meer oppakte gooide ze haar hoofd in de lucht en was de ontspanning ver te zoeken.. Ik heb toen een periode met wat langere teugels gereden, zodat zij wat meer ruimte had. Dit heeft toen wel geholpen. en heel veel wendingen en overgangen rijden, op de binnenhoefslag rijden (dat jij met je voet tegen het hek aan komt is doordat je paardje naar het hek toe leunt), stelling vragen (ook op de rechte stukken), naar binnen en naar buiten, wijken, schouderbinnenwaarts.. en ga zo maar door. Je zou ook balkjes kunnen gaan lopen, en dan op drafafstand, dit hielp bij mijn verzorgpaardje ook. En verder gewoon zelf echt heel ontspannen rijden, en ook gewoon af en toe leuek dingen met haar doen, zoals naar het bos ( ik weet niet of je die mogelijkheid hebt) en zonder zadel met een los teugeltje en gewoon dat soort dingen, dat het ook voor haar leuk blijft, gewoon veel afwisseling erin houden, ook als je maar 1 of 2 keer per week rijdt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is niet om je aan te vallen, of beledigen, maar om je te helpenIk vind t wel een leuk paardje om te zien trouwens.
Groetjes!
) 
SasJumper schreef:haha dat is juist het probleem, lange teugel en dan een drafje gaat niet samen voor haar doen denkt ze dan gelijk dat ze mag racen anders had ik dat wel gedaan xD
heb gister gereden ben begonnen met instappen over de weg dan ff rijden veel overgangen en slangevoltes enzo ging goed ze luistert nu ook meet naar me stem zodat ik niet zoveel aan de teugel zit als ik haar terug neem enzo dus ze loopt al wel wat ontspannender.

Denk dus niet van, goh dat doet ie al heel z,n leven, dus laat ik het maar zo laten.