Pony steigert in het zelfde hoekje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:21

Wees je paard voor.
Ramona stod altijd stil bij de stal, maar dan dreef ik er van te voren iets bij, en als ze langzamer ging gewoon een tik.
Want stond ze stil, ging ze ook omhoog.
Nu doet ze het niet meer.

Succes!

marrlinde

Re: Pony steigert in het zelfde hoekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:28

inderdaad zoals Ess_Ramona ook al zegt, je paard voor zijn. bijvoorbeeld vlak voor je bij die hoek bent afwenden, of aandraven ofzo.

dan komt ze er snel achter dat je er toch wel door hebt, en is het niet zo leuk meer :=

als ze het nog blijft doen kan je eens even kijken of er geen rattenhol in de buurt zit of iets, paarden merken soms meer dan jij ;)

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:34

HORSEmyLive schreef:
als een paard steigert kan je drie dingen doen

de eertse manier is als je je pony longeert hem naar achter trekke nals hi jsteigert deze manier zou ik zelf nooit gebruiken de pony kan verkeerd terecht komen

de tweede manier is als je op he mzit als hij omhoog komt met je zweep een tik tussen ze oren iedere keer weer als hij steigert dan doet hij het neit meer omdat hi jdenkt van dan stoot ik mijn hoofd ( deze manier vind ik zelf niet dom maar gebruik hem niet )

de derde manier is als je op hem rijd een ei meenemen en hem hard stuk slaan tussen zijn oren steeds herhalen dan voelt hij zich zielig omdat hij denkt dat hi jzijn hoofd stoot en bloed dat doet hij na een tijd je niet meer ! want dan heeft hij steeds bloed (ahum )
zelf vidn ik dit de beste manier :) :o het paard gaat meteen met zijn hoofd naar beneden en zielig doen ( doe dan ook neit of hij zielig is ) pb me voor meer info !

whahah ik denk dat de enige die hier blij mee zal zijn de eierenboer is :D :+ :D

marrlinde

Re: Pony steigert in het zelfde hoekje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:35

ik ga rijden en ik neem mee: een zweep, en cap, een doosje eieren... :+

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 10:46

marrlinde schreef:
ik ga rijden en ik neem mee: een zweep, en cap, een doosje eieren... :+

ei ei ei,.
en ik ben zo blij
want sinds ik dit doe
is stijgeren er niet meer bij :D :D :+

(sorry,.word melig van dat eieren -gedoe :+ )