Echt super dat je dat durft!
Hier kan ik geen commentaar aan geven, heb er geen ervaring mee
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Alicia2u schreef:Geryon schreef:Heey! Je zit goed, ik sluit me aan bij de anderen! Mijn pony staat op een manege, en bij hebben bij ons thuis ook een paar stallen en een bak, en soms gaat mijn pony, Geryon, bij ons thuis staan voor een paar daagjes. Dat doe ik dit ook, maar dan met helemaal niks. Net als jouw, maar dan zonder touwtje. Het is een nrps met 75% arabier. hij vindt dan ook vanalles eng en gaat, wanneer ik zo rijd, keihard rennen en bokken en met zijn hoofd tussen ze voorbenen, ik kan dit dan nog net uitzitten. Ook spring ik gewoon zo, en dan spring ik 70 cm ofzo. Het is heel leuk, en je krijgt dan ook meer vertrouwen in je paard, en je zit verbeterd erop.
Op zo'n paard zou ik dus neverstenooitniet zonder optoming rijden (waarschijnlijk ook niet met). Ik wil nog niet dood. Ziets vind ik onverantwoordelijk en onveilig, voor jezelf, je paard en anderen. Het is wel de bedoeling dat je controle houdt lijkt me, dát is de kunst. Niet het erop blijven zitten (anders kocht ik wel een rodeostier ipv een paard).
Pebblesther schreef:Erg knap hoor!
Hoe krijg je dat in hemelsnaam voor elkaar om hem te laten strekken zonder dat je de teugels los kan laten.
Ik reed op m'n vorige paardje ook wel zonder zadel maar niet zonder hoofdstel.
Super knap!!!!
ziet er lekker ontspannen uit!
zilverstarr schreef:Wat apart zeg! krijg het paard zo geen last van zijn rug?

__Orlando schreef:1 ding wat ik me afvraag. is begint het niet te schuren? bij het borst?
smurffie schreef:Alleen vind ik het niet zo verstandig om op een bevroren ondergrond te galoperen! draf en stap is niet zo'n probleem.. maar het kan erg hard zijn dus kan galop slecht voor de pezen zijn!
Ik galopeer ook vaak over harde zandwegen en we draven veel over asfalt en hij heeft nog nooit ergens last van gehad, hij is het wel gewend 
driebergen schreef:Gaaf!
ik zit me alleen af te vragen, heet je paard nou LB?
(lekker belangrijk???)
).