lobke (fries) @ work voor het eerst op bokt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Persevero

Re: lobke (fries) @ work voor het eerst op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:02

zitten echt goede foto's tussen, probeer haar niet te veel naar je toe te halen van voor.. je mag er best wel trots op zijn dat ze ook mooi lang kan zijn. korter worden van voor, is voor vele friezen juist niet een probleem Knipoog dat doen ze vrij makkelijk van nature

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 19:24

heey,,

mooi beestje hoor!! en wat ik nou zo grappig vind,,, ik heet ook lobkeXD en aangezien je die naam niet zo vaak ziet;)

ze heeft zoals al eerder aangegeven een erg korte halshouding, probeer haar wat meer ruimte te geven en dan naar j ehanden toe te rijden, niet andersom!

succes ermee

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 18:02

ok erg bedankt voor de fijne tips, had gister een wedstrijd met haar helaas vond ze de bak met daarin een gele carvan wel erg spannend.
Maar heb nu ook les van een goede instructrice maar zou wel eens les willen van iemand die echt veel van friezen weet vooral door hun opgekropte houding en lastige galop dus als jullie iemand weten in de omgeving van katlijk (heerenveen)

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 20:43

hee,
ziet er erg netjes uit maar inderdaat ze loopt erg opgekrobt. (deed ze vroeger ook wel)

ik ken de gene waarvan jij hem hebt gekocht (van een meisje uit zeeuws-vlaanderen)
Ik heb vroeger ook 1keertje op lobke gereden (nou ja gezeten) Ze is echt heel erg veranderd (positief Lachen )
vind het echt heel fijn dat ze nu zo goed terrecht is gekomen. Ik heb vroeger waar lobke heeft gestaan een shet verzorgd (was maar tijdelijk hoor) toen heb ik dat meisje leren kennen (wegen privency hou ik het op meisje Knipoog ) Mijn ma is ook met haar ma collega's.
veel succes met de wedstrijden

groetjes nathalie

WildChild

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:02

He wat leuk, mijn paardje is ook van Sytse 385! Die ben ik er nog niet zoveel tegengekomen hier op bokt.

Dit is Hidde:
Afbeelding

Afbeelding

Zie je gelijkenissen?

Rijtechnisch: Wat bij jou het probleem is herken ik heel erg. Je paard volgt je hand niet en in plaats daarvan krult hij zich op of loopt hij ver voor de loodlijn. Het is zaak veel overgangen te rijden en ook echt door te vragen. Zodra hij een krulletje maakt drukt hij zijn rug weg en is het dus simpelweg niet mogelijk om een fatsoenlijke overgang of verzameling te rijden. Ga dat dus veel oefenen en zodra hij dat krulletje maakt drijf je hem naar voren en geef je hem daarbij ruimte met je handen. Gelukkig heeft mijn paard een opvallend goede galop voor een Fries, maar als je daar problemen hebt: probeer het veel te doen, kilometers te maken. Ga lekker de bossen in en probeer daar een enigzins beheerst galopje te rijden, lekker lange stukken enzo. Daar wordt hij sterker van. En in de bak vooral zorgen dat overgangen van jou blijven; we gaan pas terug als ik dat wil. Dus: veel overgangen rijden, doorvragen en bij opkrullen hals 'laten vallen'. Een heel leuk paardje Lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:26

op foto 9,12,14 loopt hij wel heeel erg kort in de hals,daardoor zie je ook wat spanning,probeer hem lekker laag naar beneden te rijden Knipoog
dat dekje staat echt heel leuk!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:48

Loopt erg op de voorhand, ga de achterhand meer actiever maken, dan kan je haar voor opvangen en dan meer uitschuiven in de lage lijn.
Als je halt houd laat je haar nageven en dan weglopen .
Leuke fries.
Ga er maar aan werken dan komt het vast en zeker goed. Eerst trainen dan pas wedstrijden, ze is er nu nog niet echt klaar voor. Knipoog

Tessa_Jacoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:30

Mooie fries ! Pling

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 18:28

hoihoi wildchild ik zie wel wat overeenkomsten maar lobke heeft wel een goede galop op recht stukken kan ze super galopperen mijn lesgeefster vind dat ze een betere galopade heeft dan veel kwpners dus voor een fries een super galop alleen valt ze door mn binnen been dan.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 20:44

Nog iemand met tips en ik ben op zoek na iemand die les geeft en daarin veel ervaring met friezen heeft

_Google_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 21:00

Ik denk dat je daar goed aan doet, om door iemand les te krijgen die zelf ook friezen gewend is.
Want het is toch best wel een verschil.
Voordat ik mijn eigen paard had, reed ik ook een fries.
En dat viel me zwaar Haha!
Het is idd heel anders rijden, vooral het doorzitten haha
Ik vind je voor de rest netjes rijden, alleen af en toe een beetje te opgekropt maar dat werd al gezegt.
En met een goede instructrice komt dat wel goed.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-08 21:17

kijk ik heb een prima instructie rijd zelf hoog maar ben benieuwd wat iemand met echt kijk of friezen heeft wat die te vertellen heeft.

SpeedyValena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 09:28

Wat een mooie fries! Inderdaad zoals de andere al zeggen,ze loopt achter de loodlijn..
Verder vind ik het er keurig uitzien. Veeel plezier met je fries..

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:23

ok bedankt, ja dat ze er achter loopt weet ik inmiddels

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 21:28

Leuk paardje! Maar het ziet er wel gespannen uit.
Je zou eens een lesje van Lammert Haanstra nemen. Hij kan je heel goed helpen om je paard wat lager en ontspannen te laten lopen. Hij woont in Lippenhuizen, dus dat is wel in de buurt bij jou. Is niet goedkoop maar je hebt er zeker wat aan. Ik heb ook bij hem gelest en ben er heel veel wijzer van geworden.

Voor meer info kun je me altijd een pb sturen. Heb zelf ook 3 friezen.

MiSzNiTa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 21:30

ik heb les gehad van hem met mijn kwpn er en vond het op zich wel leuk maar het nadeel is dat je er heen moet en op een gegeven moment verveelde mij die lessen doordat we steeds hetzelfde deden vandaar en dat voor die prijs

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:27

Hoi Anita

Dus dit is je nieuwe troef... Cool

Als commentaar heb ik dat je hem lekker lang/laag moet gaan rijden. Dit neemt tijd maar komt vanzelf.
Verder vraag ik me af waarom je sporen om hebt, dat is bij zo'n jong paard niet nodig.
Wat betreft de wedstrijden: train eerst gewoon door tot ze er klaar voor is, als ze thuis nog niet goed loopt zal ze dat zeker op de wedstrijden niet doen.

Lammert Haanstra werkt veel aan de basis van de africhting, dit is bij een jong paard erg goed. Misschien dat hij jou op een gegeven moment verveeld, maar toch misschien wel een goed punt om het wel te doen aangezien je nu wel met de basis van je paard bezig bent en die je verdere carriere met je paard nodig zult hebben.

Groetjes Yvonne

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:24

Misschien is het wel goed om het boek "bewuster paardrijden"te kopen.

ilse_zutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:34

Mooie fries! en inderdaad wat iedereen zegt probeer aan dit kritiek te werken! Knipoog
succes

Alatariel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:55

Leuke fries,
Ja het opkroppen is bij friezen en bekend "probleem".
Er is al veel opbouwend commentaar gegeven ik heb alleen nog een puntje voor je houding. Het lijkt erop dat je steeds naar voren valt. Ik krijg de indruk dat je nog niet helemaal goed zit. En dan bedoel ik ook echt het zitten zelf. (op de bips dus). Als je je bekken iets kantelt kom je meer op je billen te zitten, als je daarbij je ellebogen in je zij houdt , je handen iets meer draagt zit je al veel rechter (pas op voor een holle rug, door te recht te willen zitten vanuit je onderste rugwervels= is mijn probleem Clown )

Ik weet niet of het in de buurt is maar het is een aanrader. Op de Nieuwe Heuvel in Lunteren kun je ook les krijgen. Daar hebben ze overwegend friezen staan. Een kennis vna mij heeft het gedaan en het heeft echt geholpen.

Veel plezier verder.

_lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 00:03

Haha. ik kan me vergissen maar ik dacht dat mijn verzorgpaard ook van Sytse is, die is ook bijna 5 nu! en lijkt er enorm veel op!!
Ook ietwat iel in de benen maar een lange rug en een goede kont!
Die van mij heeft wat opstart problemenmaar het aat nu eindelijk de goede kant op. Hij is namelijk enorm speels (die van jou ook??)

Rijtchnisch; rustig,het ziet er best gespannen uit waardoor het moeilijk is om haar nek goed te ontspannen.. Komt wel goed!