He wat leuk, mijn paardje is ook van Sytse 385! Die ben ik er nog niet zoveel tegengekomen hier op bokt.
Dit is Hidde:

Zie je gelijkenissen?
Rijtechnisch: Wat bij jou het probleem is herken ik heel erg. Je paard volgt je hand niet en in plaats daarvan krult hij zich op of loopt hij ver voor de loodlijn. Het is zaak veel overgangen te rijden en ook echt door te vragen. Zodra hij een krulletje maakt drukt hij zijn rug weg en is het dus simpelweg niet mogelijk om een fatsoenlijke overgang of verzameling te rijden. Ga dat dus veel oefenen en zodra hij dat krulletje maakt drijf je hem naar voren en geef je hem daarbij ruimte met je handen. Gelukkig heeft mijn paard een opvallend goede galop voor een Fries, maar als je daar problemen hebt: probeer het veel te doen, kilometers te maken. Ga lekker de bossen in en probeer daar een enigzins beheerst galopje te rijden, lekker lange stukken enzo. Daar wordt hij sterker van. En in de bak vooral zorgen dat overgangen van jou blijven; we gaan pas terug als ik dat wil. Dus: veel overgangen rijden, doorvragen en bij opkrullen hals 'laten vallen'. Een heel leuk paardje