Inrijden van pony's vaak gewoon zielig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Re: Inrijden van pony's vaak gewoon zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:00

Zoals TS het beschrijft, vind ik het ook verschrikkelijk. Dat is de manier niet, daar krijg je alleen maar dieren van die het niet fijn vinden om bereden te worden of uberhaupt met mensen te zijn. Triest Verdrietig . Overweldigen, dwingen, is nooit de juiste manier.
Ik heb een hekel aan mensen die paarden zo benaderen. En ik hou ze ook bewust uit mijn buurt. Doei, doei

Ik vind het zelf heel leuk om met jonge dieren bezig te zijn. Heb mijn eigen paard ook jong gekocht en zijn altijd met geduld en rust bezig geweest. Toen ik hem net had was hij nog zo onervaren en 'afgesloten', door omstandigheden. Hij is nu zo superrelaxt, heb nog nooit extreme momenten meegemaakt eigenlijk. Ja, hij schrikt wel eens, in het begin regelmatig zelfs. Dat heeft gewoon te maken met het zelfvertrouwen en daar hoor je heel voorzichtig en ontspannen mee om te gaan, dan bouwen ze dat vanzelf wel op. Daarbij vind ik het van belang dat een paard het fijn vindt om te leren, om samen aan de slag te gaan, om te werken..... Dat krijg je niet voor elkaar door dwang toe te passen. Ik vind dat je een paard altijd in zijn/haar waarde moet laten. Altijd.

Gelukkig doen veel mensen rustig aan met jonge paarden, maar ik ken helaas ook concrete gevallen waar dat niet zo is, helaas. Mensen hebben vaak het geduld niet, de kennis niet en vooral het gevoel voor paarden niet. Verdrietig