Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

?

) zonder te begrenzen met je buitenteugel. Het paard valt daardoor over zijn buitenschouder weg en je bent imo dan echt niet bezig je paard recht te richten 
. Anders valt je paard alsnog weg 

M'n zweep gebruik ik btw nooit, hij is er om soms aan te wijzen, maar ik raak m'n paard er nooit mee aan.
DeniiSee schreef:Maar om je hand daardoor naar voor te doen, is ook niet goed, ja je moet toestaan door te ontspannen ed.
Binnenteugel niet naar de knie,richting de knie kan wel, gewoon om je paard te helpen, dat is zeker niet erger want je binnenteugel is alleen voor de stelling. Je buitenteugel is eigenlijk alles, regel je je tempo op, je nageeflijkheid, sturen ect.

_Suus17_ schreef:Mirjam79 & LoesjeVis; Bedankt voor de tips, ik zal eraan denken
Suzan_bobar; Tuurlijk begin ik met stap, gewoon een beetje om de spieren warm te maken enzo, maar voor de rest is er niets in stap en draf te beginnen met 'm.. Het is een heethoofd, hij moet gewoon even z'n energie kwijt kunnen voor ie zich kan concentreren (of laten mishandelen, ook goed). Zoals Zoë_iris zegt; ieder z'n eigen manier. En ik weet dat m'n paard in het vorige topic erg achter de loodlijn liep, dat wilde ik juist anders. Het is 2 maanden geleden, daar hoef ik nu geen commentaar meer op.. =/
Rijerijerije; Lees eerdere posts. Tuurlijk kan ik m'n handen laag vastzetten, maar in mijn ogen is dat nog veel slechter.
Joceline; Alleen op links rijden? Misschien moet je nog even naar de foto's kijken en dan het verschil tussen links en rechts overdenkenM'n zweep gebruik ik btw nooit, hij is er om soms aan te wijzen, maar ik raak m'n paard er nooit mee aan.
Misschien stoor ik hem doordat m'n handen zo hoog zijn, maar ik zet ze nooit vast.. Ik weet nu dat ze lager moeten, dus probleem opgelost, rij je echt niet meteen je paard mee kapot.
Een andere instructrice is geen optie
DeniiSee schreef:Maar om je hand daardoor naar voor te doen, is ook niet goed, ja je moet toestaan door te ontspannen ed.
Binnenteugel niet naar de knie, richting de knie kan wel, gewoon om je paard te helpen, dat is zeker niet erger want je binnenteugel is alleen voor de stelling. Je buitenteugel is eigenlijk alles, regel je je tempo op, je nageeflijkheid, sturen ect.

Als je daarmee begint, en wanneer je de teugels korter hebt, veel voorwaarts rijden!
?