Ik zou ze niet met 4 man insluiten, je kan niet elke keer 3 anderen optrommelen omdat jij een paard wilt poetsen.
Je kan wel oefenen met de eigenaars, maar je moet het wel alleen kunnen. Dat opjagen werkt echt, je moet alleen niet te voorzichtig zijn, neem een halstertouw of longeerlijn mee de wei is en ga achter eentje aan, zodra die gaat grazen zwaai je met het touw of gooi je de longeerlijn. Uiteindelijk gaat je paard wel stilstaan, het kost alleen veel tijd. Je moet je niet gewonnen geven. Doe dit evt de eerste keer/keren samen met iemand, zodat je het een beetje kan afkijken.
Daarnaast kan je in de bak een beetje grondwerk gaan doen, dan hoef je niet de hele wei door te sjouwen. Je laat je paard over de hoefslag lopen in het tempo wat jij wilt en de kant op die jij wilt, stemgebruik is belangrijk en gebruik het touw als verlengstuk van je arm. Moet hij de andere kant op, dan snij je hem ruim de pas af, niet vlak voor hem. Na een tijdje gaat je paard kauwen en likken, zn hoofd zakt naar de grond en hij wordt ontspannen. Dan laat je hem rustig stilstaan, jij gaat dan ook stilstaan en dan roep je hem of jij loopt richting je paard. Je gaat niet voor hem staan of aaien, maar je loopt langs zn hoofd en dan loop je weg. Als hij achter je aan komt heb je het doel bereikt, doet hij het niet, dan loop je nogmaals langs hem heen, doetie weer niks, opnieuw laten lopen.
Als ik het fout heb, verbeter me aub, is al een tijdje geleden dat ik dit voor het laatst gedaan heb