Welsh pony Isabelle voor het eerst @ work op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magiclove

Re: Welsh pony Isabelle voor het eerst @ work op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:55

welkom in de wereld van zeurend bokt,
ze weet heus wel wat ze doet hoor!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 17:58

Inderdaad...is wel te zien aan de foto's

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:01

aerdenhout1 schreef:

sorry maar ik moest even heel hard lachen Huilen van het lachen

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:02

aerdenhout1 schreef:

Isabelle rijd k nog maar net, ik vraag commentaar waar ik iets mee kan op dit moment heb ik nog maar 1 x iets gekregen waar ik iets mee kon verderest word ik nu alleen maar afgezeken, dus als je nu iets zegt zeg dan iets waar ik iets mee kan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:03

Dat word er steeds gezegd, neem les en zorg voor een passend zadel, en gooi alsjeblieft die thiedemann eraf !

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:05

die thiedeman zat er 5 minuten op voor de eerste keer, les heb ik niks over te zeggen netzogoed als het zadel!

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:05

Runn_love_ schreef:
aerdenhout1 schreef:

sorry maar ik moest even heel hard lachen Huilen van het lachen

en dit zijn dus van die typische bokt reacties waarom denk je dat ik nooit topics maak!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:06

Je vraagt hier om advies, maar je hebt niks over je rijstijl te zeggen en les is niet nodig.
Wat wil je dan bereiken met dit topic?!?

Amyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:08

ik krijg geen advies.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:09

Maar denk je dan niet dat er misschien een ietsje pietsje waarheid in zit? Les nemen, tiedeman eraf e.a. lijken mij toch hele nuttige tips waar je iets mee kan.

Ik heb het idee dat je gewoon teveel wil. De pony is nog niet zo lang onder het zadel, maar je wil haar nu al rond én op de achterhand hebben, zo niet, dan gaat er een hulpteugel aan. Geef het paard tijd om evenwicht te vinden en ga niet plukken aan de voorkant. Gewoon veel figuren rijden, stelling e.a. Als jij haar correct rijdt, dan zakt ze vanzelf wel. Daar heb je misschien iets meer geduld voor nodig, maar dan komt het ook.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:11

Er word aan alle kanten advies gegeven dat net zo hard weer aan de kant wordt gesmeten met...maar thiedeman zat er net aan, ik rij hem nog maar net, zadel zit prima..enz. enz.
Meid als jij denkt dat het allemaal zo geweldig is wat je doet, waarom vraag je dan advies vraag ik me af??
IK ga af op foto's...en inderdaad die geven nooit een voledig beeld...maar een thiedeman bij een paard dat zijn hoofd omhoog gooit, wat net 4 maanden onder het zadel is zegt mij in elk geval meer dan genoeg! Dan is de instructeur compleet verkeerd bezig...of natuurlijk diegeen die hem verder inrijd heeft niet voldoende ervaring om dit op te lossen!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:11

Het lijkt alsof je je handen erg vastzet bij je zadel. Zorg dat je handen verder naar voren zijn en dat je je paard toestaat om zijn hals te laten zakken.

Verder ga ik met de anderen mee wat betreft de hulpteugel. Hierdoor krijg je alleen maar meer protest. Het paardje heeft duidelijk geen vertrouwen in de ruiterhand. Die zou ik er dus aflaten.
Lekker je paardje laag laten lopen, laat hem lekker je hand volgen. Dan zul je wel moeten toestaan en niet zo vast houden als je nu doet. Fixeer je niet op het rond rijden van de hals, daar is het nog veel te vroeg voor.
Laatst bijgewerkt door Marloes_R op 09-12-08 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:12

je zegt dat je niet op je tiedeman rijd en hij op het eerste gaatje zit..
nou op de eerste foto zit hij toch echt op z'n straks..
ik zou als ik jou was die pony lekker aan de longe doen... en dan der op.. maar ga niet zo in een weiland rijden... en zeker niet met allerlij hulp middelen...
mijn pony van 4 is nu 8 maanden onder het zadel... en heeft na dat hij beleerd was nog 3 maanden in het land gelopen en ben heb daar na gaan rijden in een bak waar hij makkelijker loopt... en heb hem lekker op z'n eigen benen laten lopen niks rond en naar beneden gewoon heerlijk makkelijk en rustig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:16

Advies wegwuiven is iets anders als geen advies krijgen Knipoog
Een pony die omhoog komt met z'n hoofd doet dat niet voor niks. Ga eerst terug naar de basis, incl een goed passend zadel en dan praten we weer verder Knipoog

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:18

Volgens mij worden er tips genoeg gegeven hoor, alleen jij gooit ze allemaal aan de kant omdat het toch niet waar is volgens jou.

Je geeft aan dat je de thiedemann niet gebruikt, maar hij zit wel op het strakste gaatje. Dan vraag ik me af hoe je hem niet wilt gebruiken. Maar sowieso wordt er in z´n algemeen genoeg gegeven qua tips.
Alleen jij doet daar niks mee.

Dan moet je geen topic openen. Je wilt advies, maar krijgt advies dat niet naar jouw zin is en dan moet het topic maar op slot.
En dat je erover valt dat iedereen hetzelfde zegt.................zou er dan misschien niet iets van waarheid inzitten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:19

Tsja, wat betreft het advies ga ik met de rest mee.
En natuurlijk heb je wel wat te zeggen over de pony. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om er niet op te gaan zitten.

Heel veel succes, want ik vind het echt een leuke pony die je daar hebt Ja

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:21

amylovevera schreef:
ja, ik sluit dit topic wegens misverstanden het volgende topic zal ik het allemaal wat duidelijk neerzetten.

Dat kan je niet doen Knipoog

Verder kan ik het alleen maar met de rest eens zijn. Je paard wordt rond, als hij aanleuning zoekt. Daarvoor moet hij ontspannen zijn, goed zijn achterhand erbij hebben en dragen. Daarvoor moet hij zijn spieren trainen, en dat is zeker nog niet genoeg het geval na 4 maanden en ook niet na een half jaar. Nageven is geen doel, nageven is een gevolg.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:23

is het geen idee om met de eigenaar van het dier te praten? dat op deze manier je het dier alleen schade toebrengt ipv iets verbeterd aan het dier? Want geloof ons nou maar, dit gaat alleen maar van kwaad tot erger. Neem het advies van je medebokkers op want die hebben allemaal een ding gemeen, de ruiter boeit niet zo, als het dier er maar goed vanaf komt. Dat is misschien niet altijd leuk om te horen en de critiek niet altijd lovend maar je kan er wel vanuit gaan dat ze het beste bedoelen voor de pony die je rijd. Het is op de foto's al duidelijk te zien dat jullie beide niet klaar zijn voor de taak die voor jullie ligt. Jij niet om het dier verder te rijden, en de pony niet om op deze manier verder te moeten.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:30

Zo als het meeste advies wat je heb gekregen.
Thiedeman eraf halen en les nemen.
Ook heb ik het idee dat je best weet dat het zadel niet goed lig en tog stap je op. Het is jou eigen keus om dit paard te rijden en als je weet dat het niet goed is maar er niks over te zeggen hebt. Dan kies je er tog voor het paardje niet te rijden op deze manier?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:38

Ik heb het hele topic doorgelezen en wil nu even advies geven. Sowieso je eigen commentaar van je handen hoger en niet voorover gaan zitten. Verder moet je opletten dat je je voeten niet optrek en je handen rechterop houdt.Let er ook op dat je je tenen niet te ver naar buiten draait.

Ook zou ik de voorkant meer met rust laten, sowieso door meer lengte te geven en meer voorwaarts rijden. Dat op de voorhand vallen komt omdat het motortje van achteren (nog) niet voldoende draait en er wel van tevoren gevraagd wordt.

Verder ga ik mee met de andere dat het beter is de thiedeman eraf te halen, ook al was het maar voor 5 minuten.
Over het les nemen ben ik het ook eens. Je kan toch aan de eigenaar voorstellen dit op eigen kosten te doen en hierbij zeggen dat de pony er veel beter van wordt? Al is het maar eens in de 2 weken ofz.
Ook zou ik de eigenaar uitleggen wat er gebeurd met een paardenrug als het zadel niet goed ligt, wie weet koopt hij wel een andere die wel goed ligt Lachen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:53

amylovevera schreef:
en dit zijn dus van die typische bokt reacties waarom denk je dat ik nooit topics maak!

ik gaf advies, je reageerde niet eens, wat wil je dat we doen? pogingen om een reactie te krijgen, nee sorry. zit er niet in.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:01

amylovevera schreef:
ik krijg geen advies.

jawel hoor:

advies 1: haal de tiedeman eraf (heel vaak geschreven)
advies 2: neem les (heel vaak geschreven)
advies 3: nog niet gelijk zo rond rijden enzo (heel vaak geschreven)
advies 4: het zadel beter leggen (heel vaak geschreven)
advies 5: meer ontspannen (heel vaak geschreven)

en dan zeg je dat je geen advies krijgt? ik weet dat het lastig is, maar je zult ook je mindere kanten moeten zien, en dus ook "kritiek" oftewel "opbouwende kritiek" moeten accepteren... Knipoog

edit: ik was de ontspanning nog vergeten.. Bloos
Laatst bijgewerkt door marrlinde op 09-12-08 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:14

marrlinde schreef:
amylovevera schreef:
ik krijg geen advies.

jawel hoor:

advies 1: haal de tiedeman eraf (heel vaak geschreven)
advies 2: neem les (heel vaak geschreven)
advies 3: nog niet gelijk zo rond rijden enzo (heel vaak geschreven)
advies 4: het zadel beter leggen (heel vaak geschreven)

en dan zeg je dat je geen advies krijgt? ik weet dat het lastig is, maar je zult ook je mindere kanten moeten zien, en dus ook "kritiek" oftewel "opbouwende kritiek" moeten accepteren... Knipoog

en dan vergeet je onstpanning nog, die kwam ik ook een paar keer tegen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:19

zo goed? Tong uitsteken

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:30

ja super :d