Ik denk wanneer je lessen gaat volgen het allemaal een stuk makkelijker gaat inderdaad.
Probeer ondanks dat ze vluchtgedrag heeft toch de ontspanning op te zoeken.!! Succes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Tryggurtje schreef:Ik weet niet of het aan mij ligt maar is het niet slecht om een paard ná het rijden buiten in de sneeuw te zetten...?
Maar verder leuk paardje ik heb er zelf ook zo een maar gewoon even volhouden en dan gaat het vanzelf beter!
Groetjes. Debbie en hoefjes van Tryggur

Citaat:Wat gebeurt er als je de teugels helemaal los gooit, en haar maar laat rennen? Ze zal na een tijdje wel stoppen (of is dit echt zo'n ijslander die doorgaat tot ze er dood bij neer valt?),
_Google_ schreef:Wat een leuke pony!
Die laatste foto is echt super mooi ( door de sneeuw )
Tips: idd je teugels wat losser. Maar dat werd al gezegt![]()
Mss dat je deze vraag al hebt gehad, maar heb je les?
Ik zou dan les nemen van iemand die zelf ook ervaring heeft met ijslanders.
).
Tinka schreef:Ik heb een mailtje terug gehad van de vorige eigenaresse. Brunka is helemaal binnenste buiten gekeerd bij een dierenkliniek, ook heeft ze meerdere malen fysiotherapie gehad. Zij heeft heel veel ervaing met het rijden van ijslanders. Ook heeft ze 6 maanden bij Yoni Blom gestaan. Hun waren allebei tot de conclusie gekomen dat het misschien wel nooit goed zou komen met rijden op Brunka, haar oma was ook niet te berijden.
Het is dus geen lichamelijk probleem, maar het zit tussen haar oren. Wat ze bij mij doet, deed ze bij haar ook.
Ik hoop dat ik met goed begeleiding er toch nog een leuk rijpaard van kan maken.
Tinka schreef:Ik heb haar aanvankelijk gekocht als gezelschapspaard en fokmerrie, maar volgens de vorige eigenaresse kon ik ook gewoon op haar rijden als ik haar wat beter leerde kennen.
Tinka schreef:Ik geloof dat ze het rijden in de bak best leuk vind hoor, ze heeft haar oortjes naar voren.