Dressuur met Zanda, v. Tango

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukB

Re: Dressuur met Zanda, v. Tango

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-08 09:18

lindake schreef:
Wat leuk dat je Zanda van RK mag rijden Haha!.

Let er wel op dat je kijkt waar je rijdt want je kijkt te veel naar beneden... Heeft RK zoveel geld in haar bak liggen? Knipoog

Hihi Clown Miljoenen!
Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 09:46

Leuk om Zanda weer eens te zien. Doe Marcia de groeten van me Ja

Ik vind het er helemaal niet slecht uitzien hoor, ook jouw handen niet
Tuurlijk zijn er wel verbeterpuntjes maar je zit Zanda nergens in de weg, en ook niet in zijn mond. Ik rijd zelf ook met een knik in mijn polsen en mijn instructrise zegt dat je dan net zoveel soepel contact hebt als anders. Het ziet er alleen raar uit.
Ik zou hem als hij erachter kruipt juist naar voren rijden.
Maar marcia kan jou zeker nog tips geven hoor Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 13:09

Wat een leuke foto's. Sinds een paar weekjes rijd ik ook een Tango van ongeveer die maat en ze hebben wel wat dingetjes gemeen. Mijn Tangootje had twee standjes, hij was of te diep of juist het tegenovergestelde. Dat laatste kom ik nu bijna niet meer tegen, maar het diepe nog wel. Twee overeenkomst is dat hij ook heel sterk is in het achterbeen en het diepe dus niet voortkomt uit een balans probleem. Het lukt nu steeds beter om hem meer naar mijn hand te krijgen, maar ook bij het halsstrekken kom ik een moeilijkheidje tegen, het lijkt erg op wat Zanda doet. Daar werk ik nu aan door te doen wat WowAmigo zegt, maar ook door te zorgen dat ik hem van mijn binnenteugel af haal een aan mijn buitenteugel laat zakken, dat lukt stukje bij beetje. Van de week had ik ook voor het eerst een prettig galopje en dat is dan ook gelijk in balans en sterk gecadanseerd, een hele verbetering op het recht vooruut hatsikidee ongebogen galopje dat ik eerst had. Deze Tango is ook wel kijkerig bij momenten, maar niet schrikkerig. Hij reageert meer op wat hij ziet en nauwelijks op wat hij hoort. Hij gaat bij wijze van spreken opzij voor zijn eigen schaduw, maar verblikt niet als iemand de deur heel hard dichtsmijt. Onder het zadel geeft hij ook een heel solide, veilig gevoel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:29

Moderatoropmerking:
Mijn excusses ik had het topic onterecht op slot gedaan. Bloos
Ik heb wel meteen het topic opgeschoond. Blijven jullie letten op je onderbouwing bij je commentaar?

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:12

Haha ik had nog niet eens gezien dat het slotje er weer afgehaald was.

Iemand nog tips voor mij Haha!?

royal_dutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:35

leuk paard probeer je hoord rechtop te houden voor de rest ziet het er leuk uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 23:59

Fijn dat het topic weer open is Lachen.

AnoukB, misschien is het tip om te proberen je hulpen wat kleiner te maken en te zien in hoeverre Zanda daarin meegaat? Op deze foto's zit je met name met je hand soms wat ver van het paard af en dat hoeft misschien niet. Met te ver bedoel ik dat de teugels wat lang worden waardoor je dan weer te hoog, dan weer te breed en dan weer te veel naar jezelf toe zit, probeer wat meer bij het doelgebied te blijven Knipoog.

marloesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:59

AnoukB schreef:
Haha! Dank u!

Met jullie puntjes, qua hielen omlaag en handen, ben ik het volledig mee eens. Hij is zooo licht in zn mondje, dat die knik er vanzelf komt.
Iemand tips hoe ik kan voorkomen dat hij er achter gaat lopen? Hij moet ook echt nog leren om voor mijn been te zijn. Af en toe is hij nog liever lui als moe Whoosh!
Vind het zelf ook heel belangrijk dat het er vriendelijk uitziet en vooral ook vriendelijk voelt.
Hij is nog jong, ben helemaal geen voorstander van hulpteugels e.d op deze leeftijd al.
We hebben tijd genoeg! Slim

teugels korter nemen?
en handen niet zo dicht bij je lichaam houden
eerder wat naar voren houden
mijn merrie liep ook eerder laag dan opgericht enzo
maar nu pak ik men teugels wat korter en loopt ze beter Knipoog

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 14:21

ben het idd eens met wat er al gezegd is over je handen en je teugels. Je zegt zelf dat je je teugels zo lang laat omdat je een licht contact wil hebben, maar je hebt je handen nu echt wel heel dicht bij jezelf. Daardoor beperk je jezelf en kan je moeilijk hulpen geven.
Probeer je handen eens op de plaats te houden waar ze horen en pas daar je teugellengte op aan. De druk blijft gewoon hetzelfde alleen jouw handhouding moet anders. Veel verder voor je uit. Dan is het voor je paardje ook makkelijker om voor de loodlijn te blijven.
Voor het halsstrekken heb je al veel goede tips gehad. Ik zou er alleen nog aan toe willen voegen dat alles begint met actief en aan je been zijn. Dus voordat je echt aan vwnw kunt gaan werken moet je zorgen dat ie fijn aan je been is. Anders wordt ie sloom en komt ie op de voorhand bij het hals strekken.

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 16:18

marloesi schreef:
teugels korter nemen?

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Het is uiteindelijk natuurlijk wel de bedoeling dat ik mijn teugels korter kan pakken maar de reden waarom ik ze nu wat langer laat is juist dat hij er meer achter gaat kruipen zodra ik ze korter pak.

Ik ben het wel eens met het feit dat mijn handen wat naar voren zouden mogen. Maar dit komt wel wanneer ik wat meer met hem kan gaan schakelen.
Wanneer hij lekker actief is, kan ik m wat meer uitschuiven en dit zijn dan ook de momenten dat ik mn handen wat naar voren kan brengen.