Stilstaan (niet dus..) bij opstijgen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 13:49

Toch nog even een antwoord die ik hier nog niet heb gezien, geef het paard een snoepje als je zit, eerst het paard aanleren (m.b.v. iemand anders die hem vasthoudt) dat die altijd wat lekkers van je krijgt als ie stilstaat. Ik weet niet of dit op de manege toegestaan wordt maar anders is het de moeite waard van proberen. Maar het is dus wel de bedoeling dat hij/zij het snoepje van jou krijgt en niet van de (evt) helper.

Succes

(ps bij mijn ruiterexamen werd er niet echt een punt van gemaakt als het paard niet stilstond, zolang je maar aan kon tonen dat je er goed op kon komen)

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 21:29

Hallo!!

Wat je kunt proberen is om je paard nadat je hebt opgestegen eerst een paar oefeningen stilstaand te laten doen, bijvoorbeeld stelling vragen of eerst een eindje achteruit stappen. Na een paar keer weet je paard waarschijnlijk wel dat hij eerst nog wat oefeneningen moet doen voordat hij weg mag stappen en zal hij bij het opstijgen stil blijven staan. Je moet in ieder geval niet toestaan dat hij na het opstappen gelijk weg stapt!
Veel succes ermee!!
Groetjes Arjette

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-03 22:30

Ha Allemaal,
vandaag hadden we onze eerste praktijkles voor hetruiterbewijs en dus (zo zie je maar weer) de eerste keer weer dat ik op hetpaard waar ik examen op mag doen mocht rijden. Het voorgenoemde opstijgprobleem is dus met haar.
Met allemaal jullie advies in mijn achterhoofd heb ik er heel consequent voor gezocht dat mevrouw stil stond. En niet zoveel getreuzeld als normaal en tjoep, daar zat ik. Helemaal in de wolkjes.

Allemaal heel erg bedankt.
Groeten Wiesje.