Paard 'lui' zonder zweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Elise

Re: Paard 'lui' zonder zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 12:16

Annemeik schreef:
Heel simpel, hij is niet voor het been.

Als ik je reactie ook al lees over dat hij gevoelig is... sorry hoor, maar hij heeft je heerlijk onder de duim.

pardon?!
Whahahahahhahahaha
Mijn paard en mij onder de duim hebben, laat me niet lachen

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:54

Zoals ik het lees echt wel...

Je kan niet met je been inkomen, want hij is gevoelig. Dus kan je niet zonder zweep rijden... Hij is niet gevoelig, hij accepteerd je ben niet! En doordat hij je been niet accepteerd heeft hij jou precies waar hij je wilt hebben: niet aan het werk!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 17:24

Ik kan prima met het been inkomen.
Ik snap niet waar je dat leest. ik kan hem heus wel een tik geven maar een harde klap daar flipt tie van.

Maar ik vind het knap dat je dat zo kan beslissen via internet Knipoog
Enuhm, ik vroeg niet om afgezeken te worden maar om tips om het beter te krijgen en aan dit soort opmerkingen heb ik niets en wil ik ook niets hebben

love_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 09:28

Hoe reageert hij als je been geeft zonder zweep? Wordt hij dan boos of reageert hij gewoon niet?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:35

Is het geen idee om gewoon eens te zorgen dat er iemand met een longeerzweep in de bak staat. Jij rijd dan gewoon zonder zweep, reageerd ie niet correct op je been kan de gene met de longeerzweep je paard iets bijtikken zodat ie wel weet dat als ie niet reageerd er toch nog een correctie komt. dan ben jij van je zweep af en kan hij toch gecorrigeerd worden.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-08 15:13

Hij reageert dan slecht.
Maar het word al iets beter godzijdank.
Ik doe nu niets anders dan overgangen rijden.

Hij is als de dood voor longeerzwepen dus dat gaat het niet worden Knipoog
(en nu geen reactie plaatsten dat mijn paard mij onder de duim heeft want dat is onzin Clown)2

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:16

Mijn paard Bonte Jaopie Tinker x Fries ruin van vier jaar en wat maanden is nou zo'n type, dat als je hem met de zweep bijtikt, nijdig met z'n staart zwaait (maar wel reageert). Sporen? Welke sporen? Hoe meer tikken, hoe meer sporen, meneer IS ER DUS NIET MEER. Maar dan...!Beugels uit, gaan ZITTEN, stukje buitenrijden, terug naar dressuurbak, geen zweep of spoor nodig. Dat ging natuurlijk ook niet opeens, dat vis en vogel je uit, over een aantal maanden. Mener is dikhuidig, dachten sommigen, dus "klets er eens FLINK over met die zweep". Meneer werd steeds dikhuidiger, als het ware. Je kunt de zweep ook vervangen door een "geluidje" een sis, een fluitje gewoon met je stem. Elke keer als je de zweep gebruikt, dat geluidje maken. Of tik hem eens voor de verandering heel ergens anders aan. Bij mij heeft dat gewerkt, hoewel dat zeker niet in boekjes stond, instructeurs mij er niet bij konden helpen, maar zoiets moet je zelf uitfrutselen met je paard, door een wat te experimenteren buiten de gebaande paden. 't Is maar een suggestie? En... belonen... omkopen voor mijn part, met een kwartje appel, ja ook als je er op zit. Ik heb mijn paard zelf wel eens die "gehate" zweep gegeven, die nam hij in z'n mond en rende er mee weg, om vervolgens als een hond (ja, met een hoef er op) dat ding uit mekar te proberen te slopen, maar goed, dat was dus mijn paard. Belonen en stem doet ook enorm veel. Uiteindelijk moet je toch "van dat stokje af zien te komen".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:25

Princesj schreef:
Is het geen idee om gewoon eens te zorgen dat er iemand met een longeerzweep in de bak staat. Jij rijd dan gewoon zonder zweep, reageerd ie niet correct op je been kan de gene met de longeerzweep je paard iets bijtikken zodat ie wel weet dat als ie niet reageerd er toch nog een correctie komt. dan ben jij van je zweep af en kan hij toch gecorrigeerd worden.

En als je daar dan een paar keer mee gereden hebt ben je nog verder van huis .
Dat gaat écht niet werken hoor .

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:20

Annemeik schreef:
Heel simpel, hij is niet voor het been.

Als ik je reactie ook al lees over dat hij gevoelig is... sorry hoor, maar hij heeft je heerlijk onder de duim.

ik denk dat je gelijk hebt.
maar als hij 6x zo groot wordt als hij beloond word dan beloon je hem toch gewoon vaker?
en dat je hem niet kan straffen snap ik niet, want hij kan niet ruiken waar de grens ligt...
al geef je hem maar een klein porretje met je spoortjes, hij moet de reactie krijgen die jij van hem verwacht.
mijn paardjes zijn precies hetzelfde, maar ik ga ze niet niet straffen omdat ze dat niet leuk vinden.
als er eentje lui gaat zitten doen spoor ik ze net zo lang en net zo hard aan als nodig is totdat ze in de uitgestrekte gang zitten en dan neem ik ze weer terug en ga weer naar de uitgestrekte gang. doet hij dit niet, dat geef ik hem weer een goeie por met mijn spoortjes zodat hij weer schrikt en zijn aandacht op mij heeft, want dat hij zo lui doet kan ook komen doordat hij gewoon niet op jou let en een beetje rondsukkelt.
hou hem goed aan de gang en doe veel oefeningen achter elkaar zodat hij gewoon zijn aandacht erbij houdt.
deze problemen los je niet in een keer op,maar ook niet door gewoon simpelweg je zweep erbij te pakken.
hou je ook wel goed je hand eraan, want daar kan het ook aan liggen.
je moet goed naar je hand toe rijden en op de achterhand blijven inwerken, want anders heeft het natuurlijk geen zin.

hopelijk heb je er wat aan

xx

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 17:10

Zulke reacties als de laatste ga ik niet eens doorlezen Knipoog
Dat heeft gewoon geen effect
Klaar.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:22

Ja, je kunt natuurlijk verwachten dat we allemaal zeggen dat je gewoon een lui paard hebt en dat je er niets aan kan doen....

Ik denk dat je toch eens anders moet gaan nadenken, op de manier waarop je nu denkt kom je er niet. Anders plaats je geen topic waarin je om hulp vraagt. Dan moet je wel open staan voor meningen van anderen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:28

Ik denk heel veel na.
En wat ik nu doe helpt.
En dat is niet dankzij mensen die mijn paard afzeiken Knipoog
Want ik sta niet open voor mensen die zeggen dat mijn paard mij de baas is. Ik ben er 100% zeker van dat dat niet zo is namelijk.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:36

En het kan zo zijn dat jij dat zo ziet. Uit jouw verhaal lees ik iets anders. Kan natuurlijk zijn dat jij het net verkeerd hebt geformuleerd of dat ik het anders lees dan dat jij bedoeld.

Maar wat ik bedoel is dat wat ik zeg geen afzeiken is, en wat RobjeHL93 zegt is ook geen afzeiken. Wat jij nu doet is ons afzeiken.

Als wat jij nu doet helpt, waarom vraag je het dan op een forum?

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:40

Omdat ik gewoon wilde kijken of er nog tips uit kwamen die een beetje nuttig zijn, en niet dingen zoals sla hem om zijn oren met een zweep
En ja, zowaar, uit de 30 reacties zijn er 3 nuttig.
En die gebruik ik ook.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 18:40

En ik zeik je niet af Knipoog
Het is eerder andersom.
Wie iets idioots zegt over mijn paard zeikt mij af.

Usha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 12:50

Dat probleem ken ik. Lachen
Mijn paard had vroeger heel veel schrik van een zweep. Als je hem dat alleen nog maar liet zien, sprong hij al weg. :-p
Stilletjesaan opgebouwd, dan liep hij ook veel actiever met een zweep erbij (zonder hem echt te gebruiken, enkel vast te houden) En nu kan ik er toch al een tikje mee geven. Lachen

Maar nu heb ik ook het probleem dat ik hem niet meer aan het been krijg. :-s Het heeft daar toch wel mee te maken hoor. Ik denk dat hij nu te fel reageert op de zweep, en ik m'n benen wat "uit het oog verloren ben". Dus nu reageert hij ook héél slecht op 't been. M'n eigen fout dus. :-s

Als hij zonder zweep loopt is hij ook heel lui, ben ik meer moe dan hij ... :-p

Dusja, tip; terug met je benen leren werken. zonder beugels rijden, zodat je daar terug op kan oefenen.

robjeHL93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:26

ik wilde eigenlijk alleen tips geven on hem beter aan je been te krijgen zonder zweep te gebruiken.

het was niet mijn bedoeling om jou te laten denken dat ik je paard afzeik.
Sorry daarvoor.

maar die tips waren wel serieus bedoeld, dus wil je ze misschien toch even doorlezen?
misschien helpt het wel.

xx en succes.