Ik las hier dat iemand het paard snoepjes gaf tijdens het opstijgen zodat hij dan stil blijft staan? Sorry hoor maar dan beloon je het gedrag toch?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

berdien85 schreef:Ik ben inmiddels door de tips al verder gekomen, in de hoek staat hij heel braaf stil. In het midden helaas nog niet.
Het gekke is dat als ik al eventjes aan het rijden ben en er dan dus weer eens op en af ga hij superbraaf blijft staan.
Ik weet nu ook dat hij door een proffesioneel bedrijf is beleerd, dan is het toch gek dat hij niet kan stilstaan????
berdien85 schreef:Ik ben inmiddels door de tips al verder gekomen, in de hoek staat hij heel braaf stil. In het midden helaas nog niet.
Het gekke is dat als ik al eventjes aan het rijden ben en er dan dus weer eens op en af ga hij superbraaf blijft staan.
Ik weet nu ook dat hij door een proffesioneel bedrijf is beleerd, dan is het toch gek dat hij niet kan stilstaan????
k moet zeggen dat die van mij ook stilstaat hoor als k een poosje heb gereden, maar dat is omdat zij altijd zo iets heeft van; schiet nou oh-hop! kwil lopen! Maar het is ook een stukje eigenwijzigheid, en dat is er meestal na een stukje rijden uit, omdat ze dan wat energie kwijt is....
eveline_86 schreef:Mijn bijrijd-paardje deed dit ook heel erg.
Steeds weglopen en op een gegeven moment ook achteruit lopen en slaan met t achterbeen, heel irritant, ik kwam er soms echt niet op.
Na een tijdje waren we het zat en hebben we haar een cursusje stilstaan gegeven.
Ten eerste moest ze gewoon naast me stil staan. Daarna ging ik ernaast staan, met 1 hand op t zadel, dan begon ze vaak al achteruit te lopen. Ze mocht ze niet slaan met dat achterbeen en niet achteruit lopen, dus kreeg ze een klap op dr kont als ze dat deed. Als ze vooruit weg wilde lopen of (wat ze ook vaak deed) opzij naar mij toe liep, tikte ik haar bij met m'n zweepje. Als ze dan rustig stond, deed k m'n voet in de beugel, en weer het zelfde verhaal, niet weg/achteruit lopen of andere fratsen, want dan kreeg ze op haar kop en begon k overnieuw. In het begin werd ze daar erg boos van en kwam ze af en toe om hoog. Ik gebruik het woord; staan! en ze weet heel goed wat dit betekend, (haar eigenaresse zegt dat ook tegen haar) k heb het wel een miljoen keer gebruikt :p Als ze stil stond terwijl k m'n voet in de beugel had, aaide ik haar over haar kont, en zei k braaf ofzo. Uiteindelijk bleef ze dan staan zodat k m'n been over het zadel kon zwaaien. Als ze gelijk wegliep, zette ik haar alsnog stil, gewoon staan, duidelijk en streng zijn! We hebben dit echt een week of twee elke dag herhaald, net zo lang tot ze normaal stil bleef staan. Af en toe doet ze t nog wel eens maar dan corrigeer ik haar en dan denkt ze; ow ja :p
Ze loopt soms wel een paar pasjes als k m'n been over t zadel sla, maar daarna zet ik haar meteen stil en voor haar doen, is dit echt hardstikke goed!
ook in t midden :p
stout paard
berdien85 schreef:Op dit moment staat ie gewoon in de hoek (waar de bak ook open gaat) ik denk dat hij zo hoopt dat ie er nog uit mag
wel slim 
Citaat:Had je mijn stukje gelezen?
Heeft echt gewerkt hoor ook in t midden :p
Hij moet toch zeker ook in t midden stilstaan stout paard
Misschien idd ook nog de moeite waard om te proberen.
berdien85 schreef:Citaat:Had je mijn stukje gelezen?
Heeft echt gewerkt hoor ook in t midden :p
Hij moet toch zeker ook in t midden stilstaan stout paard
Nee dat had ik nog niet gelezen...Misschien idd ook nog de moeite waard om te proberen.
Ik ben er inmiddels achter dat hij niet de enigste paard is daar die dat doet... Alle paarden waar op gereden wordt kunnen niet stil staan, zucht...

vilouma schreef:ga jij dan maar is een uurlang op en af stappen tot hij t doet in plaats van rijden
dit probleem heb ik ook gehad;)