Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KiWiKo schreef:anneliesdj schreef:Zijn jullie ff een paar domme dozen dat je wel paarden kunt inrijden maar niet eens een B-proef kunt rijden....
Hou het daar maar op![]()
![]()
Citaat:Ik ben het deels wel met je eens maar wat ik wil zeggen is dat als het paard nooit fatsoenlijk ingereden is of geleerd heeft te reageren op HO/ophoudingen/wat dan ook, dan snapt dat dier niet waarom jij hem in zijn bek trekt.
de stopknop monteer je er op de grond al opCitaat:Ik kan me goed voorstellen dat je dat doet maar je zult hem toch echt duidelijk moeten maken waarom je die flinke ophouding geeft. Dus daarom zou het imo beter zijn om op een vriendelijkere manier halt te houden, daar flink voor te belonen en op die manier het paard duidelijk te maken wat je wilt. Doe je dit 20x en snapt hij het nog niet dan heb je een punt bereikt waarop je zegt; nu ga ik je strenger aanpakken en met recht maar evengoed moet hij wel snappen wat je wilt.
Ik ga dingen niet 20 keer vragen, maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik die problemen ook niet heb, nooit gehad ook. Er is altijd tijdens het beleren wel een moment dat een paard eens gaat kijken of die onder het zadel ook grenzen aangereikt krijgt....... en als je dat dan gelijk de kop indrukt, dan heb je dit soort problemen helemaal niet.

suleilitha schreef:Domme dozen of niet Anneliesj, ieder zijn vak. Ik hou me daar niet mee bezig, ik maak ze startklaar. De ene keer voor de B, de andere keer gaan ze gelijk de L in, onder bijvoorbeeld een Z-ruiter. Met proeven rijden hou ik me zelf niet bezig, nee.
KIwiko bedoelt met flossen niet dat ze dat dagelijks doet. Eenmalig is genoeg.