bokken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_S_

Re: bokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 17:05

Ik ben toen ik 6 was begonnen met paardrijden op een manége. Ongeveer 3 jaar. Toen heb ik Ongeveer 2 jaar bij een vriendin van mij gereden toen ben ik 5 jaar gestopt door omstandigheden. Ik denk in die 5 jaar dat ik 13 keer heb gereden en nu kon ik terug gaan rijden en ben nu ongveer 6 maanden terug bezig met paardrijden. Maar het gaat vrij vlot, je verleerd het niet he.

bokkelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:07

_S_ schreef:
ja want deze week had ik dus dat ik tijdens het bokken mijn beugels kwijt was en toen had ik zo iets oei ik moet er meer op letten dat ik goed mijn benen strek en toen had ik inderdaad ook door dat ik mijn boven benen klemde dus daar ga ik ook op letten dat als hij waar aan protesteren is dat ik goed mijn benen lang maak, mijn boven benen niet opspan en achterover ga zitten

ja idd!:)
je moet zowieso zorgen dat je altijd 50% van je gewicht op je zit hebt en 50% (25% op een been en op het ander ook 25%) op je beugels. en idd je bovenbenen ontspannen, je benen lang maken en je hakken uitdrukken;)
succes!

_S_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 17:09

Maar dat achterover zitten vind ik best moeilijk want hij doet het zo onverwacht dat je wat gekatapulteerd word en dan is het moeilijk om nog achter over te zitten. Het opletten op de beugels heb ik diezelfde les nog gedaan toen hij weer bokte bleef ik wel als in de beugels zitten

bokkelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 17:15

_S_ schreef:
Maar dat achterover zitten vind ik best moeilijk want hij doet het zo onverwacht dat je wat gekatapulteerd word en dan is het moeilijk om nog achter over te zitten. Het opletten op de beugels heb ik diezelfde les nog gedaan toen hij weer bokte bleef ik wel als in de beugels zitten

goed Haha!
zorg wel dat je niet gaat staan in je beugels want dan kun je heel makkelijk je evenwicht verliezen. Knipoog

_S_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 17:22

ja dat heb ik als mijn beugels te kort zijn dan duw ik mezelf uit het zadel. Vooral tijdens het bokken en bij draven kom ik bij het lichtrijden te hoog uit het zadel als ze te kort zijn. Maar ik weet mijn juiste maat nu door verschillende lengtes uit te proberen. Maar het is gewoon wat het lef dat ik bij elkaar moet rapen en goed achterover blijven zitten en benen strekken en niet klemmen en uit reflex pak ik altijd de manen vast

bokkelotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:34

_S_ schreef:
ja dat heb ik als mijn beugels te kort zijn dan duw ik mezelf uit het zadel. Vooral tijdens het bokken en bij draven kom ik bij het lichtrijden te hoog uit het zadel als ze te kort zijn. Maar ik weet mijn juiste maat nu door verschillende lengtes uit te proberen. Maar het is gewoon wat het lef dat ik bij elkaar moet rapen en goed achterover blijven zitten en benen strekken en niet klemmen en uit reflex pak ik altijd de manen vast

ja idd je moet je beugels niet te kort doen (bij dressuurzadel en dressuur in ieder geval). anders kun je idd je benen niet lang houden en ga je idd te hoog staan ook tijdens het bokken.