Mennen én dressuur ohz. kan dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

cheyentic

Re: Mennen én dressuur ohz. kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:28

daar om zeg ik dat het wel de ideale oplossing is om een slap paard op te trainen.. volgens mij zijn we het wel eens maar praten we een beetje langs elkaar heen Nagelbijten / Gniffelen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:47

Ik denk het ook inderdaad. Al denk ik dat er meer paarden dan alleen 'slappe paarden' baat hebben wij deze training. Veel paarden in de basissport kunnen hier ook nog een stuk sterker van worden, waarna er via dressuurmatig trainen (dan wel ohz dan wel mennen) meer dragen kan worden gevraagd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:51

Super combinatie... bevalt me al jaren erg goed en de paarden varen er wel bij!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:36

Ja tuurlijk kan dat! Haha! Mijn haflinger en ik starten in het Z, en hebben we pas geleden voor de wagen beleerd en neemt 't super op! Knipoog

Hij vind stiekem mennen zelfs nog 10 x leuker dan dressuur, lekker buiten rijden en crossen, ze vinden het geweldig, geloof mij Ja

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:42

Op de Duitse stoeterijen als Warendorf en Celle worden alle hengsten zowel ohz als in de wagen getraind Lachen Maar wel een kanttekening over dat er diverse menpaarden Z2 lopen ohz (en dat een lager niveau niet eens wordt aangeschaft). Ik kan over Chardon niet spreken, omdat ik er nog nooit geweest ben, maar op andere internationale stallen worden er doorgaans wel Z-paarden aangeschaft (meestal dressurpaarden die aan hun ' top' zitten en het nationale of internationale werk niet aankunnen) maar NIET op Z-niveau verder getraind, echter op een B/ L-niveautje losgehouden.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:46

Hier nog iemand met een pony onder het zadel en voor de kar.
Ze loopt prima bij mij en bij me bijrijdster.
Moet zeggen dat het zelfs goed is om afentoe met mennen even dingen om te pakken die je soms onder het zadel niet lukken.
Wat ik ook afentoe doe als het rijden met mijn bijrijdster niet zo best is gegaan de moeilijke oefeningen.
Wijken, schouder buiten/binnen, dan oefen ik dat even aan de lange lijnen en loopt ze volgende dag onder het zadel stuk beter.

Dus nee het is bullshit Knipoog

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:52

zap schreef:
Ik heb juist positieve ervaringen, ook met mennen kan je je paard los krijgen Ja en dat kan soms juist voordelen hebben voor de dressuur Lachen

Hier ook alleen maar positieve ervaringen.
Mijn paarden lopen ook zowel voor de wagen als dressuur ohz.
Ik vind juist dat ze lekker los worden als je het af en toe even afwisselt.
En het is een leuke afwisseling voor je paard.

Elske_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:12

En het leuke is ook dat je niet-rijdende familieleden of vrienden eens mee kunt nemen. Houd ze langer koest Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:14

Ken zoveel paarden, die zowel onder het zadel in de wedstrijden lopen als voor de kar in de wedstrijden lopen.
Ze worden er echt niet slecht van, gewoon goed trainen.

Mijn mini shetlander ruintjes, lopen allebij in enkel en tweespan, maar lopen ook onder het zadel. Hoewel ze niet echt fanatiek getraint worden daarmee, gezien de ruitertjes die al echt kunnen rijden te groot zijn voor hun. Ze meten namelijk maar 80 cm.