geen thiedeman meer bij losrijden

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 20:18

hallo,
ik rijd zelf geen wedstrijden want mijn pony is er nog niet klaar voor maar meestal als ie schrikt kan ik hem wel bij me houden maar nu ging ik laatst om te lessen ergens anders rijden en hij schrok zich kapot alles was eng terwijl hij thuis zo`n sukkeltje is die nergens van schrikt dus voor de veiligheid zouden die dingen niet afgeschaft moeten worden en dit wil ook zeggen dat pony`s thuis er wel klaar voro zijn maar op ander terrein nog lang niet maar dan moet je gewoon doorrijden want dat is de beste manier om hem zo snel mogelijk te laten wennen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 22:00

Spoekie, het zou de leesbaarheid van je bericht vergroten als je wat leestekens en hoofdletters zou gebruiken. Verder ben ik het wel met je eens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 08:38

Aan de ene kant vind ik het goed dat het afgeschafd is, zeker als je soms ziet dat mensen echt niet zonder kunnen rijden (en dus ook geen wp halen in de B), maar aan de andere kant voor de veiligheid vind ik het niet verkeerd.
Met een kijkerig paard op een vreemd terrein ben ik zelfs voor de slof. Niet elk paard is de eerste paar wedstrijden supermak.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 12:44

Ik ben niet blij met deze nieuwe regeling!!
Ik heb de Thiedeman zelf gelukkig nooit nodig gehad, ook nooit gebruikt zelfs bij Jesper, dus dat is niet waarom ik er tegen ben.
Maar nu gaan er nog veel mensen longeren dan anders. En idd je mag alleen longeren als er plaats genoeg is, maar wie bepaald wanneer er plaats genoeg is? De ringmeester, maar die zegt er neestal niets van.
En aangezien het de bedoeling is om het paard/pony zijn nodige energie kwijt te laten raken, scheurt het paard meestal al bokkend, gillend en met nog veel meer kabaal in het rond. En daar heb ik dus wel last van, want die van mij gaat dan acuut meedoen en is geen land meer mee te bezeilen.
Gewoon longeren, dus rustig een drafje en/of een beheerst galopje heb ik geen probleem mee, maar in andere gevallen raad ik die ruiters/amazones toch echt een Thiedeman aan.
Ik heb zelfs een keer gehad dat iemand zijn paard even aan de lijn liet uitrazen op de parkeerplaats (was wel gras hoor, en ook wel een beetje ruimte), maar heb jij wel eens geprobeerd kalkoenen in te draaien met zo'n snurkende malloot naast je?? Wordt je niet blij van, dat kan ik je wel vertellen.

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 23:09

Ik vind opzicht dat je een paard op wedstrijden zonder hulpteugel moet losrijden, ook vind ik dat je pas moet gaan wedstrijdrijden als jij en je paard en aan toe zijn.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 01:00

Maar zoals hierboven al gezegd wordt serenta, kun je niet altijd voorspellen hoe een paard op vreemd terrein is. Een jong paard kan thuis prima voor elkaar zijn, maar hij moet toch een keer voor het eerst mee op wedstrijd...!
En niet elk dier is even nuchter in dat soort dingen Haha!

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:13

Ik vind dit goed, want vroeger moest ik op mijn verzorgpony altijd met een thiedeman rijden, en ook met inrijden. als ik dan de ring inging deed ie gelijk zijn kop in de lucht en had ik hele lage punten. Toen ben ik zonder thiedeman gaan rijden en ging het steeds beter en beter.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:19

anydale schreef:
Ik vind dit goed, want vroeger moest ik op mijn verzorgpony altijd met een thiedeman rijden, en ook met inrijden. als ik dan de ring inging deed ie gelijk zijn kop in de lucht en had ik hele lage punten. Toen ben ik zonder thiedeman gaan rijden en ging het steeds beter en beter.

Ik reageer alleen omdat onze onderschriften zo leuk bij elkaar passen.

Nee gebullsheit natuurlijk. Je moet het oefenen zoals je het in de ring moet doen. Je kan op een moeilijk punt best een keer een hulpteugel pakken maar het moet wel een hulp blijven en geen gewoonte

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 22:23

Nu begrijp ik waar het topic over gaat en ik zal jullie verklappen dat als ik met Marca ga starten. Ik eerste een aantal keer op vreemde terreinen met slof gereden heb. Marca is een hannoveraan x engels volbloed en nou niet echt de makkelijkste en wat erger is ontzettend elastisch. (ik zie van haar sprongen die anatomisch niet verantwoord zijn (als ze los is dan)). Ik wil met haar gaan starten. Ze is nu 5. Maar voordat het zover is wil ik eerst op alle in de buurt liggende maneges een keer gereden hebben. Dit paard heeft nog niet eens in een binnenbak gelopen, maar gaat wel spoken als er een stoel langs de kant van de bak waar ze nu al 2 jaar in loopt net even anders staat. Begrijpt U???

NANZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:03

tja dat je een paard nooit kan voorspellen is duidelijk, en dat maakt niet uit jong of oud. Maar ik vind het super dat ze dit soort dingen afschaffen, sorry voor de mensen die het juist gebruiken om hun paard onder controle te kunnen houden. Laten we eerlijk zijn de meeste mensen gebruiken die dingen echt niet om zijn paard onder controle te houden, en daarom doordat de mensen zo stom zijn is het maar goed dat het wordt afgeschaft! Zo vind ik het ook super dat je nu ook pas bij 10 wp over mag ( ff oftopic maar doet er niet toe , toch ?) maarja dit is mijn mening.Was verder geen kwade bedoeling bij .