Stoere P.R.E hengst Mercurio @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivaldo

Re: Stoere P.R.E hengst Mercurio @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 20:22

Wat een leuk beest! Haha!
Ik zou eerst wat meer basis, basis en basis doen, dit hebben ze op elk niveau nodig, zelfs op Grand Prix niveau.
Dus veel laten zakken en rond rijden.
Je houding is redelijk, maar ik zou mijn handen meer naar voren doen. Je kijkt op een enkele foto iets naar beneden.
Jullie zullen het vast ver schoppen! Haha!

Lydjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:08

Wat een gaaf beestje zeg!
Ik kan wel zien dat hij Z1 kan hoor, maar ik ben het met de rest eens dat hij daarvoor niet genoeg over z'n rug loopt (misschien proberen om hem lang en laag te rijden, ik weet niet of je dat al doet want daar zijn geen foto's van). Gewoon veel overgangen rijden en dan zal het wel lukken. Ik zie dat hij graag vooruit wil, maar dan moet je zelf zorgen dat je je handen niet te vast zet (maar dat heb je zelf zie ik ook al als commentaar gegeven)

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:39

Heb Mercurio gezien toen hij met de 5 jarigen meeliep en was toen inderdaad vrij heftig maar zo werd hij ook gereden , hij is wel snel wit geworden maar is natuurlijk tijd terug dat ik hem gezien heb.

Citaat:
gezien het gebrek aan rijkunstige visie van de eigenaar van Mercurio

Helemaal mee eens !

Succes verder met Mercurio.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:53

Ik vind zijn achterhand gebruik echt geweldig!

Wel zou ik hem graag wat ronder ingesteld willen zien, hij mag wat meer over de rug Lachen

Jou houding is in grote lijnen goed, ik denk dat je de teugels iets meer speling mag laten geven.
Enneh, wat meerdere mensen al hebben gezegd - ik zou eerst even aan de basis (ronder ingesteld, meer over de rug) gaan werken en dan pas aan de hogere oefeningen beginnen Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:10

ik heb ook een PRE!
ik vind wel dat je hem veel terug werkt met de hand.
ook zal ik eerst laten nageeven voordat ik de zijgangen ga doen,anders werkt de rug juist heel erg tegen in plaats van dat het goede oefeninegn zijn.
dus denk daaraan Knipoog

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 10:13

basis.. basis echt zo belangrijk!!
paard geeft niet goed na op jou hand, loopt niet eens aan de teugel
en je gaat wel M/Z oefeningen met hem rijden? eerst de basis er weer in
dan de rest. succes Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 22:41

Gaaf dier!
Leuk dat je zo'n fijne leerschool onder je kont heb!
Paard moet inderdaad nageeflijker worden, maar dat komt straks vanzelf wel, ik neem aan dat je goed begeleid wordt bij het rijden van dit gave beest!
Ik vind hem alles, behalve "monsterlijk" trouwens! Haha!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 22:57

Mexxuna schreef:
Gaaf dier!
Leuk dat je zo'n fijne leerschool onder je kont heb!
Paard moet inderdaad nageeflijker worden, maar dat komt straks vanzelf wel, ik neem aan dat je goed begeleid wordt bij het rijden van dit gave beest!
Ik vind hem alles, behalve "monsterlijk" trouwens! Haha!

Hihi, hij was eerst echt een stuk minder knap hoor Knipoog Bij jonge paarden worden de manen (en soms staart) afgeschoren, en aangezien Mercurio een nogal groot hoofd heeft, deed hem dat bepaald geen goed Knipoog

Ik hoop zeker een hoop van hem te leren, maar helaas word ik niet goed begeleid. De staleigenaar en ik hebben een ander opvatting daar het dressuur betreft, voor details mag je PB'en, maar het komt er op neer dat hij een paard zo snel mogelijk op GP niveau wilt hebben, ook al is het paard daar nog niet klaar voor. Dat is met Mercurio ook het geval. Hij heeft wel Juvenil gestart (zoals ik al zei), maar er zijn zoveel dingen die verbeterd moeten worden. Bij hem (eigenaar) krijg ik dat er niet in, maar hier op Bokt denken ze wél hetzelfde als ik en dat is fijn, zodat ik op het rechte pad blijf, zegmaar Knipoog Bij mijn vorige bijrijdpaard had ik hetzelfde probleem, maar uiteindelijk liet de eigenaar me mijn gang met hem, wat oa resulteerde in een paard dat onspannen liep, mij vertrouwde en heel goede percentages kreeg op wedstrijden. Dit is ook mijn doel met Mercurio, maar dat heeft even tijd nodig Lachen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 09:37

Mooi paard zeg!
Tips zijn al gegeven, ben het ermee eens dat je hem eerst lager en ronder zou moeten rijden, maar daar werk je aan begrijp ik.
Wel lastig dat het echt niet klikt met de eigenaar qua visie, vraag me wel af of het dan nut heeft zijn paard te gaan rijden?
Iemand die mijn visie niet deelt zou niet op mijn paarden mogen rijden, maar zelf zou ik ook niet willen rijden op een paard als dat niet op mijn eigen manier kan.
Is dat niet erg lastig voor je?

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 15:52

opisop_shop: Ik PB je even Lachen

desy_kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:45

Wat een mooi dier Knipoog echt heeel mooi.

Wat mij opvalt kan misschien ook zo lijken is dat je misschien je teugels soms wat te lang hebt ?

Succes verder !

Groetjes,

Desiree

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:05

Mooi paard. Heb ook even in je profiel gespiekt en daar zit je ook steeds op mooie paarden.
Z1 niveau vind ik het zeker niet. Maar dat is eigenlijk niet eens belangrijk. Je hebt een leuk paard te rijden. Daar kun je trots op zijn.
Misschien een tip om je eens te verdiepen in het ontspannen rijden van een paard. Lekker lang, laag en rond over de rug. Vanuit die basis kun je weer verder gaan.
Hij loopt hier met een weggedrukte rug en dat is zonde. Daar mee moet je hard aan het werk. Maar met les en veel oefening kun je zeker heel wat bereiken met dit paard.
Heel veel plezier!

T_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:37

Wat een gaaf paard heb je zeg!
Hij heeft echt een mooi achterbeen gebruik. Naar mijn idee mag hij idd ook nog wel iets zakken met zijn hoofd en soms heb je je handen iets ongelijk/hoog. Maar voor de rest vind ik het een prachtig plaatje!