Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

WendyBZ schreef:Maar ik zat vanochtend nog te denken, waarom wil je in hemelsnaam verzameld galopperen? Dat komt in de dressuur pas in de Z1, waarom niet gewoon bij de basis beginnen?

iertje2valen schreef:Ik lees dat je een draver hebt, en dat je graag wilt dat hij verzamelt moet galoperen, maar waarom. Het is belangrijker dat hij eerst een sterke galop krijgt en niet alleen aan de longeerlijn maar ook op rechte stukken. Een draver vind op de volte galoperen het makkelijkste.
Ik heb op dit moment zelf ook een draver, en het is een ras wat graag voor je wil werken, en wat het ook makkelijk kan.
De enige tip die ik jou kan geven is, doe rustig aan. Verzamelt galoperen komt pas aan de orde in de hogere dresuurklassen. Ga eerst je paard leren kennen en geef hem de tijd om jou te leren kennen. En zorg ervoor dat zijn achterhand goed getraind is voordat je aan verzameld galoperen gaat beginnen, anders kan hij de kracht nergens vandaan halen. En dat is zielig voor het dier.

! 
Maritdegroot schreef:Ik meld me ook stiekem eventjes!
Ik rij ook op een draver en het gekke is, als ze eenmaal aan het galopperen is (we hebben veel geoefend en het gaat nu heel goed) en ze loopt netjes aan de teugel (praktisch altijd nu) dan gaat ze vanuit haar zelf al verzameld lopen, dan ist ent alsof ik in het zadel geplakt ben haha.
en als je je paardje nou eens op een volte in galop zet, galoppeerd ze dan ook rustiger?? het heeft bij mij ook veel geholpen!
en heel veel geduld wordt ook beloond, het komt vanzelf wel.

iertje2valen schreef:Groot gelijk! Ik wens je iig heel veel succes met werk zoeken! En natuurlijk met je schitterende draver!
EnVogue schreef:breezy302 schreef:achter zitten? weet je wel wat longeren is?
euhm ja ik rijd al 16 jaar paard , heb 4 jaar bij een professionele ruiter sportpaarden getrained. Het is niet omdat ik nu pas een eigen paard heb dat ik er niks van snap.
erachter zitten met de longeer zweep.bedoel ik . Ik ben van België druk me soms anders uit.
De vraag is hoe leer ik hem dat. Reageren op stem, als hij niet snapt wat ik bedoel...

michellee73 schreef:maar als je bij een professioneel iemand hebt gereden, en 16 jaar rijd.. weet je toch, neem ik aan, ook wel hoe je een paard vanuit stap in galop krijgt? of zie ikdat verkeerd?
)