Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
LiSSy schreef:tempo verlagen doe ik al, dan gaat het vaak al ietsje makkelijker, stukje rechtstellen en dan weer verder doe ik ook al, maar zodra ik dan weer een pasje opzij wil schiet ze weer in de stress.
ik moet dan eerst een paar rondjes wat anders doen voordat ik weer een pasje opzij kan gaan op de rechterhand, een gestressed paard is natuurlijk ook niet de bedoeling
Volte 2m draaien? patsur schreef:LiSSy schreef:tempo verlagen doe ik al, dan gaat het vaak al ietsje makkelijker, stukje rechtstellen en dan weer verder doe ik ook al, maar zodra ik dan weer een pasje opzij wil schiet ze weer in de stress.
ik moet dan eerst een paar rondjes wat anders doen voordat ik weer een pasje opzij kan gaan op de rechterhand, een gestressed paard is natuurlijk ook niet de bedoeling
Rijd niet lekker idd.. Dat van de volte klinkt logisch idd, maar hoe doe je dat dan als je bijna bij de hoefslag bent?Volte 2m draaien?
Dan gewoon rechtuit rijden, en evt een stukje terug wijken.
ik zag mn paard dr nek al helemaal breken over de bakrand als ik dat zou doen
Maar wel gewoon aan de hand, eventueel met longeerlijn dr aan. Zweepje erbij en dan gewoon leren wijken voor druk, eventueel met commando er bij..Lotte1990 schreef:LiSSy schreef:midgie: rechtrichten ben ik altijd al mee bezig, dat vind ik zo ongeveer het belangrijkste punt.
patsur: niet naar rechts, maar voor het rechterbeen, dus naar links. ze valt dan bij het scherper willen wijken weg over de schouder en als ik daar wil begrenzen dmv mijn buitenteugel gaat ze spannen en huppelen. ze raakt dus eigenlijk een beetje in paniek
En wat als je begrenst met je buitenbeen ipv buitenteugel? Even rechtzetten en vervolgens weer door..
Let hier maar eens op misschien komt het hierdoor ook bij jou. Dat van die volte is ook goed dat moet ik ook wel doen van mijn instructrice.