pony loopt niet door daarom maar langere sporen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: pony loopt niet door daarom maar langere sporen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 21:53

Omdat het grote gros van de manegepony's hartstikke afgestompt is - helaas. Lachen

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 22:08

Maar een afgestompte ex-manegepony kun je ook wel weer aan je been krijgen hoor... Gewoon kwestie van superconsequent zijn en niet opgeven.

IlseEnMonti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 07:20

We zeggen ook niet dat een ex-manege pony niet meer aan het been te krijgen is Knipoog, we zeggen alleen maar dat je er in je training rekening mee moet houden Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 07:27

een paar prikken met een spoortje maakt een paard wel weer wakker en attend............. maar niet voorwaards Haha! Haha! het maakt het paard wel weer aan het been, maar het dier krijgt er niks meer looplust van Lachen

ik zou aan de looplust gaan werken, ander voer, betere conditie, paard wat vrolijker maken..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 09:54

nouja, als je echt een lui paard hebt... Maakt dat dus niet zo héél veel uit Knipoog .. En luie paarden bestaan echt Haha! !

Ik was af en toe zo wanhopig dat ik Yv een kilo haver bij heb gevoerd... Zonder enig resultaat .. Huilen van het lachen . Medisch alles nagechekt, was ook allemaal in orde. Ze was gewoon liever lui dan moe Haha! .. En als je paard dan aan het been is, is dat iig al 1 stap in de goede richting Ja .

AnnaN1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 11:25

Ten eerste moet je er zeker van zijn dat dat meisje haar benen zodanig stil kan houden dat ze goed met sporen kan rijden. Maar sporen zijn vooralsnog bedoeld voor fijnere hulp, niet voor hulp bij het 'schoppen', al kan dat natuurlijk ook zijn effecten hebben... Ik zou voor de zweep kiezen. Desnoods iemand die achter het paard loopt en hem af en toe een tik verkoopt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 19:46

patsur schreef:
Maar een afgestompte ex-manegepony kun je ook wel weer aan je been krijgen hoor... Gewoon kwestie van superconsequent zijn en niet opgeven.

Natuurlijk kan dat! Maar het heeft geen zin om bij zo'n pony simpelweg steeds langere sporen aan te doen, dan loopt ie de week erna helemaal nergens meer voor. Eerst moet de ruiter leren hoe je een verreden paard terug aan het been zet, en als ze dat kan uitvoeren met haar knopspoortjes, dan kunnen er evt. serieuzere prikkers aan (die ze tegen dan verm. niet meer nodig heeft, omdat die pony al vliegt op haar knopspoortjes Knipoog )

Als het gewoon een luie jodokus is die even moet voelen dat het menens is met rijden dan is het een ander verhaal, dan kan een prik in het begin hem een uur uit zichzelf aan het lopen houden Tong uitsteken

Jackyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 20:37

Ik zou geen lange sporen omdoen, want de sporen zijn er eigenlijk alleen maar voor verfijning van de hulpen tijdens de moeilijkere oefeningen. Nu wilt ze hem alleen maar voorwaarts hebben. Ik zou gewoon veel overgangen rijden, en lekker schakelen. En consequent zijn, als ie niet reageert op je been, dan een iets harder schopje, reageert ie daar niet op dan een tik.

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:28

Urielle schreef:
patsur schreef:

Natuurlijk kan dat! Maar het heeft geen zin om bij zo'n pony simpelweg steeds langere sporen aan te doen, dan loopt ie de week erna helemaal nergens meer voor. Eerst moet de ruiter leren hoe je een verreden paard terug aan het been zet, en als ze dat kan uitvoeren met haar knopspoortjes, dan kunnen er evt. serieuzere prikkers aan (die ze tegen dan verm. niet meer nodig heeft, omdat die pony al vliegt op haar knopspoortjes Knipoog )

Als het gewoon een luie jodokus is die even moet voelen dat het menens is met rijden dan is het een ander verhaal, dan kan een prik in het begin hem een uur uit zichzelf aan het lopen houden Tong uitsteken

Je hoort mij ook niet zeggen dat ie met langere sporen beter gaat lopen Knipoog
Maar een manegepony verschilt wat mij betreft weinig van een normale pony.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 18:19

mijn paard is dus ook niet voorwaarts waardoor hij gaat struikelen. nu heeft er iemand op mijn paard gereden met sporen en je merkt gelijk dat als hij merkt dat je sporen om heb dat hij veel voorwaartser loopt en dus niet meer struikeld. nu heb ik hem vanmiddag lkkr zelf gereden zonder sporen en ik merk dat je echt heel goed je been en zweep erbij moet houden. daarom rij ik liever met een spoortje dan dat ik telkens met die zweep moet klappen. zo loopt hij wel goed door waardoor hij ook veel beter op zijn benen loopt.